APRENDRE A NEDAR . Les activitats aquàtiques estan classificades per plantejaments de tipus: -UTILITARI: s’obté un aprenentatge útil -HIGIÈNIC: millora.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TFG – Àrea Enginyeria del programari
Advertisements

LA NOTÍCIA I LA PREMSA Realitzat per: Beatriz Gracia Lillo i
Gestor Integrat de Referències
AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
INSTRUMENTS DEL ROMANTICISME
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
L’ENTRENAMENT ESPORTIU
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
CURS DE MONITORS 2010 ANNA TORT
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
1 u n i t a t L’educador infantil.
Disseny de la interfície d’un smartwatch i l’aplicació mòbil
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
APRENENTATGE MULTINIVELL
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
PETITS REPORTERS Títol.
Recordem què vol dir ser adolescent
Entrenament de la resistència
TFC-Disseny d’aplicacions per a iOS Viral Zombies TD
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Principis de l’entrenament
III Jornada de transport sanitari
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
KARAOKE a CLASSE Activitat desenvolupada a: Educació Infantil
INTERNET COM A FONT DE CONEIXIMENT
Imaginem que fa un segle haguéssim hibernat a un cirurgià i a un mestre...
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
Framework MVC en PHP Autor: Josep Humet Alsius
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
EL PROCÉS INTEGRAL DE COMPETÈNCIES
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Educació Infantil i Primària
APRENDRE A NEDAR: FAMILIARITZACIÓ
LA VIDA DE LES PERSONES.
1. El problema de la realitat: teoria hilemòrfica
LAURA FUSTER, SUSANA MARTÍN, MARTA MARTÍNEZ
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
Aprenentatge de matemàtiques a partir de la creació de videojocs.
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Les taules de multiplicar
Mapes conceptuals Jordi Guim.
CICLE INICIAL Visita a la Fundació CRAM
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Continuació: el temps II
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
L’HANBOL.
INTRODUCCIÓ INTRODUCCIÓ INTRODUCCIÓ
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
La vulneració dels drets socials
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
LES MÀQUINES.
Imaginem que fa un segle haguéssim hivernat un cirurgià i un mestre...
Miquel Navarro i Oriach.
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Transcripción de la presentación:

APRENDRE A NEDAR . Les activitats aquàtiques estan classificades per plantejaments de tipus: -UTILITARI: s’obté un aprenentatge útil -HIGIÈNIC: millora de la qualitat de vida -EDUCATIU: per a la formació educativa -RECREATIU: com a factor de diversió -3ª EDAT: millora l’autonomia -COMPETITIU: busca un rendiment En les act aquàtiques incideixen uns factors de tipus metodològic: -TIPUS DE PISCINA: Poc profunda (PPP) o Profunda (PP) -MATERIAL Altres factors que incideixen en com plantegem les act. aquàtiques: GESTIÓ, EDAT DELS ALUMNES, FREQÜÈNCIA, DURACIÓ.... CRÈDIT 2 – Act. Físico Esportives INDIVIDUALS: NATACIÓ

APRENDRE A NEDAR OBJECTIU: Aprendre a nedar CONTINGUTS PRINCIPALS: 1. FAMILIARITZACIÓ 2. RESPIRACIÓ 3. FLOTACIÓ 4.PROPULSIÓ En aquest nivell, els moviments propulsius seran MITJANS de treball per aconseguir una finalitat ÚTIL: desplaçar-se CRÈDIT 2 – Act. Físico Esportives INDIVIDUALS: NATACIÓ

APRENDRE A NEDAR * L’usuari necessitarà habituar-se a un MEDI DIFERENT a l’habitual, amb la conseqüent adquisició de noves sensacions en el propi cos. Aquesta necessitats la cobrirem inicialment amb la 1ª fase de la FAMILIARITZACIÓ * L’alumne necessitarà adequar la seva respiració habitual a la del medi aquàtic. Aquesta es desenvoluparà amb la RESPIRACIÓ, treballant les variacions de la respiració aquàtica *A continuació, l’alumne necessitarà saber que el seu cos flota a l’aigua. Ho treballarem amb la següent fase, la FLOTACIÓ, que també li aportarà una sensació de seguretat *I per últim, amb les 3 fases anteriors adquirides, arribarà la darrera, la de PROPULSIÓ, per la necessitat de recórrer i desplaçar-se en el medi, coneixent les formes de propulsió i el domini de les trajectòries en l’aigua. CRÈDIT 2 – Act. Físico Esportives INDIVIDUALS: NATACIÓ

APRENDRE A NEDAR En les act aquàtiques incideixen uns factors de tipus metodològic, en aquesta etapa d’APRENDRE A NEDAR: -TIPUS DE PISCINA: en funció de la seva profunditat PPP (piscina poc profunda): AVANTATGES: -hi ha major seguretat i es podran aplicar més jocs i exercicis -és un aprenentatge molt més motivant -el factor “por” queda minimitzat INCONVENIENTS: -el treball queda incomplert ja que molts continguts s’han de desenvolupar i adequar situacions de profunditat PP (piscina profunda): AVANTATGES: -es completa el treball d’aquesta fase, enfrontant-se a la profunditat -no es planteja el problema del pas d’una poca profunditat a una major -s’accelera el procés d’aprenentatge INCONVENIENTS: -problema de necessitat (necessària la utilització de material) -poca capacitat de realitzar jocs i exercicis divertits -el factor “por” es veu incrementat CRÈDIT 2 – Act. Físico Esportives INDIVIDUALS: NATACIÓ

MATERIAL TRADICIONAL: APRENDRE A NEDAR En les act aquàtiques incideixen uns factors de tipus metodològic, en aquesta etapa d’APRENDRE A NEDAR: -MATERIAL: MATERIAL TRADICIONAL: -MATERIAL D’AJUDA TOTAL: aquell que possibilita el manteniment de l’alumne en la superfície de forma totalment lliure, permetent la propulsió de braços i cames ( bombolles, fotadors de suros,...) -MATERIAL D’AJUDA PARCIAL: aquell que proporciona una certa seguretat per mantenir-se a la superfície però que no li permet un moviment lliure total d’AJUDA FIXE: El que trobem a la piscina: corxeres, borde, escales, trampolins,.. d’AJUDA MÒBIL: aquell que s’utilitza de forma individual oen situacions dinàmiques. Facilita el desplaçament (fustes, pullboys, xurros, pilotes,...) MATERIAL NO CONVENCIONAL: en ocasions podem utilitzar gots, regadroes, mangueres, cubells,... CRÈDIT 2 – Act. Físico Esportives INDIVIDUALS: NATACIÓ

APRENDRE A NEDAR CRÈDIT 2 – Act. Físico Esportives INDIVIDUALS: NATACIÓ