més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
e-health i terciarisme
Advertisements

ORGANITZACIÓ I FUNCIONS DE LA COMISSIÓ CENTRAL DE SUBMINISTRAMENTS
En aquest tema veurem els apartats següents:
Tema 6: L’ENERGIA.
i compra pública ambientalment correcta
Ponència Una educació per a un nou país.
i el que no es pot avaluar
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Disseny de la interfície d’un smartwatch i l’aplicació mòbil
Prova pilot sensor de control volumètric a 4 municipis de la província de Barcelona Conchita Vicaria
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
SERVEI ATENEA CETIC suport a la docència abril 2016.
Rehabilitació interdisciplinar en l’atàxia ( Estimulació Bassal )
Pla de prevenció i de lluita contra el frau fiscal
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
Decret d’autonomia dels centres educatius
INDICADORS INDICADORS.
Xarxa Transició Escola Treball del Maresme
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
GESTIÓ PER PROCESSOS.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
SERVEIS SOCIALS BÀSICS
En aquest tema veurem els apartats següents:
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
El model EDC: De la inserció laboral a la gestió corporativa de la diversitat De les dificultats a les oportunitats empresarials.
Federació Catalana d’ONGD
Model d’Acreditació i Qualitat en l’atenció
Jornada Cloenda Esports
20 anys de Ciències Ambientals a la UAB
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
Decret d’autonomia dels centres educatius
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
Estat de benestar i drets socials
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
Presentació de la Guia per a la identificació i
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
SALUT MENTAL.
Un territori equilibrat i ben connectat Política territorial Un territori equilibrat i ben connectat La República Catalana és l’oportunitat per redissenyar.
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
Glòria Canals Sans Presidenta ACTAS
PROGRAMA D’ACTUACIÓ MUNICIPAL I PRESSUPOST 2010
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Ateneu de Dades: Laboratoris ciutadans de dades
SALUT MENTAL.
les competències bàsiques
Polítiques Actives d’Ocupació (PAO)
Proves de competències bàsiques als 14 anys
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
Daniel Miró Pettican TFG Primer semestre/
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
la gestió hospitalària a través dels processos
Pla Integral de Salut Mental
En aquest tema veurem els apartats següents:
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
Qui som? El Dr. Jordi Julvez, investigador principal del projecte, treballa al Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental (CREAL, ubicat.
la cohesió social va per barris
Avaluació dels Plans Educatius d’Entorn
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Promoció de la salut i programació sanitària
Valors i actituds polítiques en perspectiva comparada
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
Gestió del coneixement
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
Transcripción de la presentación:

més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques El projecte BRAINPOoL més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques Gener de 2015

cronologia

objectiu del projecte explorar les barreres existents a l’ús del indicadors “beyond GDP” en les polítiques públiques i com poden superar-se

plantejament tradicional Polítiques econòmiques PIB Benestar segons l’economia Altres polítiques Indicadors socio-ambientals Benestar segons cada departament

nou plantejament: procés de polítiques integrades Polítiques públiques PIB Benestar ara i en el futur (sostenibilitat) Indicadors “Beyond GDP”

nou plantejament: procés de polítiques integrades Polítiques públiques PIB Benestar ara i en el futur (sostenibilitat) Indicadors “Beyond GDP”

nou plantejament: procés de polítiques integrades Polítiques públiques PIB Benestar ara i en el futur (sostenibilitat) Indicadors “Beyond GDP”

nou plantejament: procés de polítiques integrades Polítiques públiques PIB Benestar ara i en el futur (sostenibilitat) Indicadors “Beyond GDP”

definició dels indicadors “Beyond GDP” “aquells indicadors i bateries d’indicadors que han estat proposats com a necessaris i centrals per a la mesura del progrés social en un sentit ampli, front altres indicadors, com el PIB o la taxa d’atur, que juguen aquest paper actualment”

quins factors configuren el progrés social? Eficiència Coherència Suficiència Sostenibilitat

quins factors configuren el progrés social? Redistribució Igualtat d’oportunitats Participació política Justícia social

quins factors configuren el progrés social? Ingressos Habitatge Salut Educació Seguretat Relacions Millora del benestar

per què no s’utilitza aquest tipus d’indicadors “No tenim dades ni en quantitat ni en qualitat” “Surt massa car” “No es pot construir un indicador sintètic”

per què no s’utilitza aquest tipus d’indicadors Barreres polítiques: manca d’una narrativa convincent que doni suport als nous indicadors; manca d’un clar mandat polític per al canvi Barreres en els indicadors: manca de fonaments teòrics i metodològics Barreres de procés i estructurals: resistència al canvi i sortir d’allò establert; manca visió holística; falta de connexió entre productors dels indicadors i els potencials usuaris

per què no s’utilitza aquest tipus d’indicadors Superades aquestes barreres, l’argument “tècnic” (manca de dades, cost, complexitat, etc.) deixa de tenir força

recomanacions Desenvolupar processos per implicar la ciutadania i establir una legitimitat democràtica dels indicadors Beyond GDP: especialment a nivell local Desenvolupar una narrativa Beyond GDP i demostrar la diferència que suposa per a les polítiques i els seus resultats utilitzar aquests indicadors: connectar els indicadors amb aspectes que tinguin un impacte real en les vides de la gent (igualtat, estabilitat, seguretat, llocs de treball de qualitat i millor qualitat de vida) Treball continu en les bases tècniques i teòriques dels indicadors alternatius, amb especial atenció en l’establiment d’estàndards i l’harmonització, i prestant atenció a la necessitat d’implicació de polítics i experts: assegurar la qualitat i neutralitat de les dades no oficials; categoritzar múltiples indicadors; comparabilitat internacional

recomanacions Millorar els processos per aconseguir unes polítiques públiques integrades i innovadores: treball multidisciplinar; gestionar trade-offs entre objectius de les polítiques; utilitzar indicadors en objectius clau (com Europa 2020). Desenvolupar estratègies per superar la resistència institucional: especialment en l’àmbit econòmic Enfortir el paper dels “emprenedors d’indicadors”: major proximitat entre estadístics i polítics