¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
Advertisements

¡Buenos días! Hoy es el 12 de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Guardan la tarea (keep HW). 2. Hagan la actividad de la hora. Do the military time activity.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about foods and beverages we eat/drink for breakfast and lunch and express how often conjugate.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are earning (to)…  recognize new essential vocabulary, i.e. foods and beverages for breakfast and lunch  use different.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Don’t forget to set up your exit slip before class, too!
El Verbo Gustar Avancemos 1 – 3.1.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Los artículos son importantes…
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
When forming sentences, you don’t have to use the subject pronouns yo, tú, nosotros, and vosotros. You do have to use the pronouns Ud., él, ella, Uds.,
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 26 de agosto.
Saquen sus apuntes de la sala volteada.
¡Buenos días! Hoy es el 20 de agosto.
¡Buenos días! Hoy es el 11 de septiembre.
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
use me gusta to say you like something
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Los artículos son importantes…
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¡Bienvenidos, estudiantes!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¿Qué te gusta hacer en el otoño?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! ¿Qué vamos a aprender? LEARNING INTENTIONS
GUSTAR –to like, to be pleasing to
¡Hola, estudiantes asombrosos!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Bellringer 2/16 Match each answer with the correct question. Write questions and answers. Es muy perezoso. Hoy es el tres de septiembre. Es la profesora.
jueves, el 8 de diciembre LT: I will identify food vocabulary.
Los artículos son importantes…
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre: Show Sra. Moore your flipped classroom notes before the bell rings. Practiquen el vocabulario nuevo en parejas. Open books to p. 144 & quiz each other! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… recognize new essential vocabulary, i.e. foods and beverages for breakfast and lunch use different forms of gustar correctly to communicate likes/dislikes with nouns utilize questioning strategies to discuss food and drinks We’ll know we’re successful when we can… recognize each new term and say each new term with the correct pronunciation, communicate what foods and drinks we like and don’t like using ‘gusta’ and ‘gustan’ in both questions and responses identify and use new and old vocabulary to play “Go Fish” in pure Spanish. 10

El Chequeo de comprensión de la sala volteada en parejas Usan los apuntes del video. Completan las tres partes de la prueba. Tienen 8 minutos. Es de Criterio B: Comprehending written & visual text practice you can do with a partner 10

¿Qué ya saben Uds.? 5

¿Soy yo una hamburguesa o una ensalada? Identities & Relationships Unidad 4 Comida para pensar ¿Qué soy yo? ¿Soy yo una hamburguesa o una ensalada? Statement of Inquiry: Communicating varying perceptions of health, well being and lifestyle choices exposes different points of view. Global Context: Identities & Relationships Exploration to Develop: health and wellbeing; lifestyle choices 5

Los Sonidos del vocabulario 10

Using ‘gustar’ with nouns (i.e. food & drinks) p. 144 Object Pronoun Form of gustar Singular noun la pizza singular Object Pronoun Form of gustar Plural noun las galletas plural 5

Preguntas y respuestas: Me gusta… o Me gustan… Preguntas y respuestas: Persona A: ¿Te gusta (el café)? Persona B: Sí, me gusta. Persona A: ¿Te gustan (los plátanos)? Persona B: No, no me gustan. 10

Los artículos son importantes I have a big dog who wears a blue collar when he's at the park. I have big dog who wears blue collar when he's at park. Los artículos definidos = “the…” Singular plural feminina masculino Los artículos indefinidos = “a…”/ “an…”/ “some…” singular plural feminina masculino 10

Sí “Sí, tengo [un, una, unos,unas] (comida o bebida).” Un juego: “¿Tienes…?” “Nombre, ¿tienes un/una/unos/unas _(comida o bebida)_?” ¡Vete a pescar! Sí “Sí, tengo [un, una, unos,unas] (comida o bebida).” No “No, no tengo [un/una/unos/unas] (comida o bebida). Tomas un naipe.” *naipe = card 15