I Jornades de Mobilitat Internacional del PAS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
Advertisements

Connecta Joven Imatges: NECESSITAT SOCIAL APRENENTATGE SERVEI
PERSONES AMB DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL QUALITAT DE VIDA
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
PROJECTE XARXA EMPRESES INCLUSIVES DEL GARRAF
SERVEI ATENEA CETIC suport a la docència abril 2016.
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
La planificació estratègica al Campus de la
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
va aprovar la Llei de Millora de barris.
Ports Nets: Un model de gestió integrada
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari
Avançant cap a un model social digne i centrat en la persona
La gestió per processos
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
TROBADA D’ESPORTS d’octubre de 2016.
Introducció i objectius
Presentació de la Guia per a la identificació i
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
Seminari d’Educació Especial
Madelen Holmlund, Umeå University
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
Serveis de Formació.
Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE)
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
IV JORNADES DOCTORIALS
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
PLA D’ORIENTACIÓ PROFESSIONAL
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
Projecte d’Itineraris Formatius
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
CRAI: Unitat de Serveis a Usuaris
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
Les Franqueses, setembre 2007
CRAI: definició i estructura
Catàleg de llocs de treball del CPNL
CRAI: Unitat de Recerca
CRAI: Unitat de Docència
ESTRATÈGIES I OBJECTIUS
Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE)
Recursos d'informació en globalització i sostenibilitat
Presentació de resultats
Àrea d’Atenció a les Persones
Grup de Treball en el Portafoli de l’Estudiant
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
que necessites saber de la Biblioteca
Eixos i línies estratègiques
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

I Jornades de Mobilitat Internacional del PAS Participació del Servei de Biblioteques i Documentació en programes de mobilitat internacional Marta López Vivancos Servei de Biblioteques i Documentació 11 de febrer de 2009

Biblioteques UPC 13 biblioteques d’escoles/facultats i campus 125 persones: 85 bibliotecaris 30 tècnics especialistes 6 administratius 4 TIC

Biblioteques UPC Model de servei bibliotecari únic: Direcció i gestió coordinades. Prestació de serveis homogènia en 13 biblioteques en un horari molt ampli. Biblioteques: Orientades a les necessitats de la comunitat universitària. Cultura de la qualitat: carta de serveis, carta de drets i deures, enquestes als usuaris, indicadors de qualitat, Intranet. Comunicació: Reunions Grups de treball Intranet, wikis i entorns de treball col·laboratius Fòrum de coneixements

Pla estratègic: Aprèn 2010 Missió: visió i valors 1. Instal.lacions 3. Col.leccions 2. Tecnologia 4. Bibliotècnica dels recursos dels serveis 5. Serveis bibliotecaris 6. Habilitats Informacionals 7. Coneixement UPC 8. Accés a la cultura de les persones 9. Professionals 10. Organització i gestió Missió: visió i valors 5 Àrees d’actuació i Indicadors per a cadascun dels eixos estratègics

Aprèn 2010 Eixos: objectiu i àrees d’actuació de les persones 9. Professionals 10. Organització i gestió Contribuir en el desenvolupament de les persones de les biblioteques potenciant noves competències que donin resposta als reptes de l’organització ÀREES D’ACTUACIÓ I OBJECTIUS ESPECÍFICS Pla de formació i desenvolupament professional Nous rols, perfils i competències Aprenetatge d’idiomes: anglès Bones pràctiques i gestió del coneixement Lideratge i gestió de caps i responsables

Desenvolupament professional Aposta pel desenvolupament professional: Detecció de necessitats: detectant punts febles, aprofitant recursos, millorant el coneixement de les necessitats dels usuaris,... Disseny, implementació i avaluació d’activitats específiques (programats per l’SDP i pel propi Servei de Biblioteques) Cursos Assistència a congressos i Jornades Estades professionals

Objectius Actualitzar els coneixements i habilitats que permetin afrontar els avenços que es produeixen. Aplicar a les biblioteques els coneixements adquirits. Fer de la formació una font de satisfacció professional i de millora personal.

Cooperació i projecció CBUC (Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya) REBIUN (Red de Bibliotecas Universitarias de España) IATUL (International Association of Technological University Libraries) LIBER (Ligue des Bibliothèques Européennes de Recherche) Projecte europeu COMMUNIA (The European Thematic Network on the Digital Public Domain)

Cooperació i projecció Altres projectes de cooperació internacional CCD (Paraguai), Mongòlia, Uzbekistan,… Intercanvis amb: Biblioteca del Trinitiy College de Dublin, 2001 Biblioteca de la Helsinki University of Technology (HUT), 2004-2005 Acollida de visites de professionals: Biblioteca de la Tomsk Polytechnic University (Sibèria), 2008 Consorci de biblioteques d’Holanda, 2008 Instituto Politécnico de Bragança (Portugal), 2008 Tallinn University of Technology, març de 2009

Participació en programes de mobilitat Assessorament i suport en la selecció de les Universitats o organismes a visitar. Participació en la totalitat de les convocatòries: AGAUR, Erasmus, UPC,… A nivell individual: Canadà, 2005; EEUU, 2008, Delft, 2008 A nivell de grup: UK, 2008; Holanda, 2009

Aprenentatge de l’anglès Internacionalització de l’entorn bibliotecari. Voluntat de potenciar l’aprenentatge de l’anglès per millorar el desenvolupament de les tasques. Aposta de la Universitat amb el recolzament del Servei de Biblioteques. Difusió de recursos professionals d’interès disponibles en anglès: selecció d’articles professionals, blogs, etc.

Compartir les bones pràctiques Desenvolupar una cultura de gestió basada en l’aprofitament de les bones pràctiques. Importància de la “formació en cascada”: Transmetre el coneixement entre els membres de l’organització. Motivar les persones que assisteixen a activitats formatives (responsabilitat posterior d’haver de realitzar la formació als companys). Donar una aplicació pràctica a la biblioteca del que s’ha après. Optimitzar la inversió en formació que es realitza en l’organització.

El futur Continuar participant en programes de mobilitat pels beneficis que suposa: Formar-se i aprendre “dels millors”. Importar models bibliotecaris i experiència de professionals estrangers ... però també exportar el model UPC i contribuir al seu prestigi internacional. Fer xarxa. Aplicar els coneixements adquirits “rendibilitzant” la participació en programes de mobilitat.