3x2 · (5x-3y+2x3) 15x3-9x2y+6x5 multiplicar: treure factor comú

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Profesor: Sergio González
Advertisements

Propiedad Intelectual Cpech Álgebra Álgebra. Propiedad Intelectual Cpech APRENDIZAJES ESPERADOS Utilizar conceptos matemáticos asociados al estudio del.
ECUACIONES U. D. 4 * 4º ESO E. Angel Prieto Benito
FACTORIZACIÓN Harold Leiva Miranda.
Álgebra Unidad 2. Objetivo: Resumen Clase anterior.
PROPORCIONALITAT 1 Funciona amb “clics”.
EL TREBALL DE CATALÀ.
Unitat 5: Expressions algebraiques
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
Equacions amb dues incògnites.
MÚLTIPLES I DIVISORS.
PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
Tema 2. DIVISIBILITAT.
MÚLTIPLES I DIVISORS ESCOLA EL Cim- 6è de primària.
MESCLES I DISSOLUCIONS
Col·legi BEAT RAMON LLULL
Les fraccions Sisè B curs
HIPONÍMIA Què és? HIPÒNIMS Diverses paraules (significat + concret)
2ª Qüestió: Quin tipus de mesures cal distingir
Resolució de problemes algebraics
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
Potències de nombres racionals
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
POLINOMIS.
Termes i expressions algebraiques
QUÈ LI FALTA A AQUEST COTXE? CEIP Marian Aguiló 4 anys A
Problema dels camins.
La serra de Verdera o serra de Rodes 1.
REPÀS CONTROL TEMA 3 2n ESO Avançat.
Matemàtiques 3er E.S.O..
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
Trobadors Intercanviem opinions Formem els nostres grups
Cicle de Born-Haber pel NaCl
L’AIGUA A LA NATURA.
Suma de termes algebraics
PROPIETATS DE LES OPERACIONS
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
3.POLINOMIS.
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS: Grans grups d’edat
Repàs control matemàtiques
LES FRACCIONS.
Tema 5: Nombres naturals i enters
Quina emoció! Què ens voldran dir?
Repàs control matemàtiques
Ara resoldrem alguns problemes amb balances.
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
Problemes que es poden resoldre amb equacions
ESCOLA ANTONI TÀPIES- 5èB
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
QUAN FAS EQUIP, ETS FAN ÀSTIC!
Les taules de multiplicar
Les fraccions Sisè B curs
Multiplicacions X Factors Producte o resultat
BAIX EMPORDÀ.
Jessica, Gerard, Laura P, Alex
3·( x +2 ) Endevinem nombres
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
d’una xerrada de l’Eduard Sala que trobareu a
Observa aquesta balança i mira quins canvis hi fem
FACTORIZACIÓN Primera Parte Harold Leiva Miranda.
PERCENTATGES DESCOMPTES REBAIXES I OFERTES AUGMENTS
MULTIPLES I DIVISORS.
UNITAT 3: NOMBRES ENTERS
FACTORIZACIÓN Primera Parte Harold Leiva Miranda.
Els nombres racionals es poden representar sobre la recta numèrica.
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
FACTORIZACIÓN Primera Parte. ¿Qué necesitas para aprender a Factorizar? Debes saber multiplicar polinomios 2x ( + 3y 2 )  ( ) ax -4y +x 3 2ax 2  2x.
Transcripción de la presentación:

3x2 · (5x-3y+2x3) 15x3-9x2y+6x5 multiplicar: treure factor comú Aplicant la propietat distributiva hem vist que a · (b+c) = ab+ac Per tant podríem també fer el pas invers: ab+ac = a·(b+c) Quan un factor o factors es repeteixen en tots els termes el podem treure com a factor comú. Això ens pot ajudar a simplificar expressions. multiplicar: 3x2 · (5x-3y+2x3) 15x3-9x2y+6x5 treure factor comú

Treure factor comú Per treure factor comú d’una expressió algebraica procedim així: busquem quin és el m.c.d. de tots els termes (el m.c.d dels coeficients i/o les lletres repetides a l'exponent més baix) 4x3 - 6xy + 10x4z-12x

Treure factor comú Per treure factor comú d’una expressió algebraica procedim així: busquem quin és el m.c.d. de tots els termes (el m.c.d dels coeficients i/o les lletres repetides a l'exponent més baix) mcd dels coeficients: 2 4x3 - 6xy + 10x4z-12x

Treure factor comú Per treure factor comú d’una expressió algebraica procedim així: busquem quin és el m.c.d. de tots els termes (el m.c.d dels coeficients i/o les lletres repetides a l'exponent més baix) mcd dels coeficients: 2 4x3 - 6xy + 10x4z-12x lletra repetida a tots els termes: x

Treure factor comú Per treure factor comú d’una expressió algebraica procedim així: busquem quin és el m.c.d. de tots els termes (el m.c.d dels coeficients i/o les lletres repetides a l'exponent més baix) mcd dels coeficients: 2 4x3 - 6xy + 10x4z-12x Factor comú: 2x lletra repetida a tots els termes: x dividim l’expressió algebraica, terme a terme, pel factor trobat un factor serà el m.c.d i l'altre, l'expressió resultat de la divisió anterior 4x3 - 6xy + 10x4z-12x = 2x · (2x2-3y+5x3-6)