¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize questioning strategies to discuss eating and drinking habits and to express our opinions.
Advertisements

LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about foods and beverages we eat/drink for breakfast and lunch and express how often conjugate.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are earning (to)…  recognize new essential vocabulary, i.e. foods and beverages for breakfast and lunch  use different.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
İBuenos días! Trabajo del timbre: Saquen tus paquetes del examen final: Get out your final exam review packets.
Hoy es lunes el 23 de enero, 2017 Today is Monday, January 23, 2017
Don’t forget to set up your exit slip before class, too!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
Hoy es miercoles el 6 de enero
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 20 de agosto.
Practiquen los adjetivos con
¡Buenos días! Hoy es el 11 de septiembre.
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es miércoles el 18 de enero
¡Buenos días! Hoy es el 25 de agosto.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Primera Actividad Escribe en español: 1. Mr. Harrison is a teacher for (para) Math. 2. Sra. Ruffner teaches Spanish. 3. I have a calculator.
Practiquen los adjetivos con
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es martes el 17 de enero
Hoy es lunes el 11 de enero Today is Monday, January 11
Los artículos son importantes…
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Hoy es _____, ____de noviembre
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
Hoy es miércoles el 23 de enero Today is Monday, January 23
¿Qué te gusta hacer en el otoño?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! ¿Qué vamos a aprender? LEARNING INTENTIONS
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 29 de agosto.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Transcripción de la presentación:

¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre: Pongan la tarea en tu pupitre. (Sra. M. would like to check the HW right away! Enseñen y practiquen el vocabulario nuevo en parejas. Teach each other the new vocabulary using your survival Qs & practice! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… recognize new essential vocabulary, i.e. foods and beverages use different forms of gustar w/ nouns utilize questioning strategies to discuss food and drinks conjugate regular –er verbs express how often something is done We’ll know we’re successful when we can… recognize each new term and say each new term with the correct pronunciation, communicate what foods and drinks we like and don’t like using ‘gusta’ and ‘gustan’ evaluate which forms of ‘comer’ and ‘beber’ should be used to tell who is eating and drinking ask and answer, “What do you eat for breakfast/lunch? What do you drink for breakfast/lunch? How often do you eat/drink (some particular food or drink)? 10

Un Chequeo de comprensión Saquen una computadora. Necesitan ir a “Kahoot.It”. Vamos a practicar el vocabulario nuevo. 20

10

Las Formas de los verbos de -er Conjugate these verbs: to eat to drink yo tú él, ella, usted (Ud.) nosotros vosotros ellos, ellas, ustedes (Uds.) 10

Persona A: ¿Qué comes para el desayuno?  What do you eat for breakfast? Persona B: Yo como ____________. I eat ______________. 10

¿ Qué comes para el desayuno? Yo como ____________.

¿ Qué comes para el almuerzo? Yo como _____________. İQué deliciosa!

¿ Qué comes para el almuerzo? Yo como ____________.

Persona A: ¿ Qué bebes para el desayuno? (What do you drink for breakfast?)   Persona B:. Yo bebo____________. I drink ______________.

¿ Qué bebes para el desayuno? Yo bebo____________.

¿ Qué bebes para el almuerzo? Yo bebo____________.

¿ Qué bebes para el almuerzo? Yo bebo____________.  

Palabras de frecuencia 5% 50% 90% 75% 100% 0% 25% ‘normalmente’ ‘casi siempre’ ‘de vez en cuando’ siempre ‘nunca’ ‘a veces’ ‘casi nunca’

¿Están correctos?

Persona A: ¿Con qué frecuencia comes _______? With what frequency (how often) do you eat ___________? Persona B: Yo como _______ todos los días. I eat ______ everyday.

¿Con qué frecuencia comes _______? Yo como _______ de vez en cuando.

¿Con qué frecuencia comes _______? Yo como _______ casi nunca.

¿Con qué frecuencia bebes _______? Yo bebo _______ ______.

Una Práctica de eschuchar: Criterio A Listening Practice Try to record as many of the missing words as you can while listening to the song. You will have 3 chances to listen and your goal is to correctly identify most or all of the missing terms.

Las Respuestas

“¿Con qué frecuencia comes/bebes _______?” Tier 1 Tier 2 Tier 3 Take turns quizzing each other with the vocabulary cards. Include an appropriate article for each item. Play once using the definite articles and once using the indefinite articles. Use your book (pg. 124/125 or 144) if you need extra support. Ex. “la/una leche” “las/unas galletas” For each food or beverage, express how often you eat or drink the item. “(Yo) como las galletas en vez de cuando.” “(Yo) bebo la leche todos los días.” Place all of the cards out on the desk in front of you. Ask & answer the target questions: “¿Qué bebes para (el desayuno/el almuerzo/la cena)?” “¿Qué comes para (el desayuno/el almuerzo/la cena)?” “¿Con qué frecuencia comes/bebes _______?” “¿Bebes tú ____?” “¿Comes tú ____?”