Principals eixos de treball

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TFG – Àrea Enginyeria del programari
Advertisements

PLA DE BARRIS DEL MALLOL
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS Breu explicació del model d’Alcoi (País Valencià) Barcelona, 22 de juny de 2016.
Programa REMI RESIDÈNCIA TORIBI DURAN Castelló D’Empúries (GIRONA)
Introducció i guia ràpida de l’aprovació de la despesa
Fitxa cas.
PLA D’ESPAIS VERDS DE TARRAGONA
Xarxa Productes de la terra
Informació i sensibilització
Programa del Dr. Joan-Francesc Pont per a la Direcció de l’Escola Universitària d’Estudis Empresarials JUNTA D’ESCOLA 1 d’abril de 2004 “El dubte no és.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Polítiques d’Ordenació Comercial
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
CONSULTA POPULAR OLESANA
Desenvolupament de la sessió:
uoc-domo CONTROL DOMÒTIC AMB ARDUINO UOC-DOMO
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
El Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
POLÍTIQUES DE COORDINACIÓ DE CENTRES COMERCIALS URBANS
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi: 1.
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Promoció de la cooperació cultural mitjançant els EEA Grants ( )
XARXA D’HORTS SOCIALS programa
Memòria de mig any LPOs Aina serra Laia ferré.
ACORD PEL DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC I SOCIAL DE RUBÍ Metodologia
Barris al dia 2014 I Comissió Cívica 1 d’abril de 2014.
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
Projecte d’Itineraris Formatius
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
El marc normatiu La Llei 12/2007, d/11 d’octubre, de Serveis Socials i el Decret 202/2009, de 22 de desembre estableixen la creació d’òrgans de participació.
El nou Reglament de Règim Intern del MCECC
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Llei 5/2003, de 22 d’abril, de mesures de prevenció dels incendis forestals en les urbanitzacions, els nuclis de població, les edificacions i les instal·lacions.
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
PLATAFORMA PIMEC COMERÇ VALLÈS
PROGRAMA D’ACTUACIÓ MUNICIPAL I PRESSUPOST 2010
Informació i sensibilització
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Programa Centres Ecoambientals
Participació electrònica a:
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
DE DEBAT DE L’AVANÇ DEL PLA
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
ESTRUCTURA I ORGANITZACIÓ Comissions Qualitat EUHT
Automodificació de matrícula
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE GESMOPOLI
Consulta popular sobre l’ARE a Can Riera de l’Aigua
Millores en la normativa relativa al programa d’ajuts i a la promoció de la implantació d’energies renovables Ministeri de Medi Ambient, Agricultura i.
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
Projecte d’Itineraris Formatius
HORTS URBANS ECOLÒGICS
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Dr. Jordi Fàbrega Dr. Andreu Parareda.
Els “trapicheos” d’uns quants socialistes al nostre poble Palau-solità i Plegamans $
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Protocol de funcionament intern del Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet Secretaria del Consell Municipal de Serveis Socials.
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Dret processal Administratiu
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
Fitxa cas.
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
Transcripción de la presentación:

Principals eixos de treball URBANISME Principals eixos de treball El Bruc, a 4 de novembre de 2016.

URBANISME Principals eixos de treball Roques Blanques. Mas Grau. Montserrat Parc. Projecte Càmping. POUM. Torn obert de paraules.

Benvinguts a la xerrada “URBANISME – Principals Eixos de treball". PRESENTACIÓ URBANISME Principals Eixos de treball Benvinguts a la xerrada “URBANISME – Principals Eixos de treball". Objectius: Informar. Generar debat. 6. Torn de paraula.

10 de juny de 2010. Inici dels tràmits. 1. ROQUES BLANQUES URBANISME Principals Eixos de treball 1.1.- ANTECEDENTS. 10 de juny de 2010. Inici dels tràmits. 11 de juliol de 2012: aprovació del projecte. 21 de gener de 2016. Inici expedient modificació de NNSS i aturada provisional de llicències. 1 de juny de 2016. Inici il·legal de l’explotació i aturada per part de l’Ajuntament.

1. ROQUES BLANQUES URBANISME Principals Eixos de treball 1.2.- ON ESTEM? Modificació de NNSS: en redacció. Fets tràmits previs amb OGAU i OTAA. Aprovació inicial i exposició pública de l’expedient pel 2017. Departament de Mines: iniciat l’expedient de caducitat, amb data 12 de setembre de 2016. Incoat expedient d’infracció urbanística a l’empresa explotadora i a la propietat per la actuació il·legal de data 1 de juny de 2016.

Culminar la caducitat per part de D. Gral. De Mines. 1. ROQUES BLANQUES URBANISME Principals Eixos de treball 1.3.- PASSOS A SEGUIR. Modificació NNSS. Culminar la caducitat per part de D. Gral. De Mines. Aconseguir la caducitat de la Autorització Ambiental, de data 5/4/12. Sol·licitar a Cultura la valoració des del punt de vista arquitectònic/arqueològic, i possible aturada cautelar de la autorització. POUM. Revisió del PEIN. (Demanar informe de recolzament).

2.1.- ANTECEDENTS. 2. MAS GRAU URBANISME Principals Eixos de treball Mas Grau és una urbanització “no consolidada”. És a dir, un polígon d’actuació, que compta amb 35 parcel·les. Hi ha 18 vivendes construïdes i té una capacitat de fins a 41 vivendes. Presenta importants dèficits urbanístics. No es poden atorgar llicències. En règim de cooperació: el cost d’urbanització ha d’anar a càrrec dels propietaris, en un procediment que ha de liderar l’Ajuntament. Gener 2007: redacció projecte arquitecte Casimir Torrens Palau. (Cost d’execució a data d’avui: 1.946.017,88 €). Octubre 2010: aprovació del projecte. Juny 2016: reunió amb els veïns. 93,67% de propietaris a favor de tirar endavant la urbanització.

2. MAS GRAU URBANISME Principals Eixos de treball 2.2.- ON ESTEM? Actualment s’està revisant el projecte per part dels tècnics, sobre la base del projecte de 2010. S’han iniciat gestions i consultes tècniques amb: ACA: per evitar el sistema de sanejament separatiu. Endesa. Gas Natural. Telefònica. Els serveis tècnics municipals estan treballant també en: - Actualització dels preus segons base de dades BEDEC 2016. Implementació de solucions que puguin abaratir el cost del projecte. Redefinició acabats per aconseguir una continuïtat amb el nucli urbà.

2. MAS GRAU URBANISME Principals Eixos de treball 2.3.- PROJECCIÓ DE FUTUR. - El passat juny vam preveure un escenari de començament de les obres a principis de 2017. - La revisió del projecte, donada la necessària assistència tècnico-econòmica de les companyies subministradores, ens dificulta concretar terminis. - La revisió del projecte amb preus a la baixa, ens obligarà a una redacció “formal” del projecte i per tant a una nova aprovació, exposició pública... - No obstant, voldríem poder iniciar el procés de licitació el juliol de 2017. Això comportaria la possibilitat d’atorgar llicències a partir de l’inici de l’execució.

3.1.- HISTÒRIA DE MONTSERRAT PARC, ANTECEDENTS. URBANISME Principals Eixos de treball 3.1.- HISTÒRIA DE MONTSERRAT PARC, ANTECEDENTS. Montserrat Parc és una urbanització “no consolidada”. És a dir, un polígon d’actuació, que compta amb unes 800 parcel·les. Hi ha uns 250 habitatges construïdes i té una capacitat de fins a 800 habitatges. Presenta importants dèficits urbanístics. No es poden atorgar llicències. En règim de cooperació: el cost d’urbanització ha d’anar a càrrec dels propietaris, en un procediment que ha de liderar l’Ajuntament. 25/11/2015: es constitueix el “Grup de Treball de Montserrat Parc”, amb representants dels partits polítics i de les associacions de la urbanització, i amb l’objectiu principal de treballar en la solució definitiva dels dèficits de la urbanització. Realitzades 7 reunions del Grup de Treball. S’han estudiat 3 propostes de solució. L’Ajuntament ha posat sobre la taula un esborrany de proposta. Requerits els informes tècnics i jurídics.

3.2.- GRUP DE TREBALL DE MONTSERRAT PARC. URBANISME Principals Eixos de treball 3.2.- GRUP DE TREBALL DE MONTSERRAT PARC. Proposta 0. Urbanització en base a normativa urbanística. Urbanització en la seva totalitat i d’una sola vegada, previ cobrament de les quotes als veïns. Proposta A. Enrique Achaerandio. Preveu modificar la qualificació urbanística per zones de forma directa i sense cap actuació prèvia, a les quals es proposa començar a atorgar llicències. Les pròpies taxes d’obres de les llicències atorgades haurien de permetre afrontar la urbanització d’aquestes zones i “alliberar-ne” de noves. Proposta E. Ebet. Proposa treballar per serveis. Prioritzant la millora de la xarxa d’aigua potable, sol·licitant que sigui assumida per l’Ajuntament, que es responsabilitzaria de tirar endavant les obres, sense un projecte executiu de l’urbanització, i repercutint als veïns un 90% del cost a través de “contribucions especials”. Proposta B. L’Ajuntament avança els diners per la redacció del projecte d’urbanització i el de reparcel·lació urbanística. A partir d’aquests projectes, es dóna inici a l’execució de les obres, distribuïdes en quatre fases “funcionals”, començant per l’aigua. El cost de les obres acaba sent assumit al 100% pels veïns, mitjançant quotes urbanístiques.

3.3.- PLANTEJAMENT DE FUTUR. 3. MONTSERRAT PARC URBANISME Principals Eixos de treball 3.3.- PLANTEJAMENT DE FUTUR. Donem per acabada la fase de valoració de propostes, dins del Grup de Treball, per tal de concentrar-nos en la redacció definitiva de la Proposta B. Al llarg de 2017, l’Ajuntament licitarà i arrencarà els treballs de: Projecte d’urbanització. Projecte de reparcel·lació urbanística. Obrim una fase de debat, discussió i informació sobre la Proposta B, per tal d’aconseguir: Consens de les tres forces polítiques amb representació al ple municipal. Recolzament de les tres associacions ubicades al territori. Al llarg de 2018, hauríem de ser capaços d’iniciar el procés d’urbanització de Montserrat Parc.

4.1.- EN QUÈ CONSISTEIX? 4. PROJECTE CÀMPING URBANISME Principals Eixos de treball 4.1.- EN QUÈ CONSISTEIX? Projecte d’instal·lació d’un càmping als Plans de la Vinya Nova, en una zona de 30 Ha (300.000 m2). Projecte inicial de 146 unitats d’acampada, que va passar a 118. Actualment estan treballant en una nova proposta de 46 unitats. La normativa urbanística ho permet, amb cinc condicions: Cessió a l’Ajuntament del 25% de sòl afectat. Vist-i-plau del Patronat de la Muntanya de Montserrat. Autorització de la Direcció General de Turisme, la d’Urbanisme, i la de Medi Ambient. Tot dins la tramitació d’un “Pla Especial sotmès a avaluació ambiental”.

4.2.- SITUACIÓ DE LA TRAMITACIÓ. 4. PROJECTE CÀMPING URBANISME Principals Eixos de treball 4.2.- SITUACIÓ DE LA TRAMITACIÓ. 24/07/2013 – Presenten Document Previ de treball. 23/12/2013 – Els serveis tècnics de l’Ajuntament requereixen documentació més concreta i ajustada al tràmit d’un Pla Especial. Aquest requeriment no és atès. 22/07/2016 – Presenten nou Document de treball. (Els serveis tècnics han requerit novament la concreció de la documentació, ja que es tracta d’un document tipus “proposta”, però que no permet la seva tramitació com a “Pla Especial”).

4.3.- POSICIÓ DE L’AJUNTAMENT. 4. PROJECTE CÀMPING URBANISME Principals Eixos de treball 4.3.- POSICIÓ DE L’AJUNTAMENT. Pel que fa a la cessió del 25%, es vol en forma de terreny, i no es vol contrapartida econòmica (probablement no seria legal). Des del punt de vista tècnic, es portarà a terme la tramitació ajustant-se a la legalitat vigent, i respectant els drets dels propietaris. Aquest ajuntament té com a línia política programàtica la potenciació del turisme, i per tant des d'aquest punt de vista, la proposta rebuda està en plena sintonia amb el model de poble pel qual apostem. Des del punt de vista medi-ambiental, aquest ajuntament aposta per la preservació del medi natural i del nostre entorn, com a aposta de futur a favor d'un creixement sostenible. En aquest sentit, ens comprometem a avaluar la proposta, i a establir un diàleg amb els promotors, per tal que la proposta definitiva sigui respectuosa al màxim amb el medi ambient. Aquest diàleg l'encetarem a partir de la lectura del dictamen de la comissió de Medi Ambient, així com de l'estudi de la documentació que s'ha sol·licitat. L'objectiu final és que aquest projecte no entri en contradicció amb allò que posa de manifest l'informe Sitxell, presentat recentment.

4.4.- CONSELL DE MEDI AMBIENT. 4. PROJECTE CÀMPING URBANISME Principals Eixos de treball 4.4.- CONSELL DE MEDI AMBIENT. Grup de treball creat amb la finalitat de debatre i fer propostes referents al medi ambient en l’àmbit municipal del Bruc. Format per membres dels grups polítics, de les Associacions amb sensibilitat medi-ambiental i per experts convidats. El passat mes de juny es va presentar l’informe Sitxell que aporta nous punts de vista sobre la valoració ambiental de la zona dels Plans de la Vinya Nova. Amb data 12/07/2016 els promotors del càmping van explicar el projecte al Consell. El Consell està en aquests moments debatent el projecte i pendent d’emetre un “Dictamen”.

Pla d’Ordenació Urbanística Municipal. 5. POUM URBANISME Principals Eixos de treball 5.1.- QUÈ ÉS UN POUM? Pla d’Ordenació Urbanística Municipal. És la normativa que regula els usos urbanístics del municipi, i determina la possibilitat o no de construir-hi tot tipus d’edificacions o de desenvolupar-hi qualsevol tipus d’activitat. Contempla tant els àmbits urbans, com els agrícoles, forestals, el sòl rústec, etc. És l’instrument que permet la refosa de totes les normatives antigues sobre la matèria en un sol document i la adaptació a la nova normativa.

5.2.- COMISSIÓ INFORMATIVA DEL POUM. URBANISME Principals Eixos de treball 5.2.- COMISSIÓ INFORMATIVA DEL POUM. - La creació de la comissió informativa del POUM, es va acordar en ple municipal amb data 20 de gener de 2016. - El 2 de març de 2016 va realitzar la seva primera reunió,i fins a data d’avui se n’han portat a terme cinc. - En formen part: - Enric Canela – Alcalde. - Laura Mañas – Bruc Viu. - Zoraida Palao – Secretària - Pau Rovira - PDECat - Òscar Bernat – Arquitecte M. - Vicenç Moliner - EBET - Té com a objectiu impulsar el procés de redacció del POUM del Bruc.

5.3.- EL POUM DEL BRUC: PROCÉS. URBANISME Principals Eixos de treball 5.3.- EL POUM DEL BRUC: PROCÉS. El 31 d’octubre de 2013 es va aprovar per Ple la exposició pública d’un document d’avançament de POUM, que no va prosperar en el tràmit. Aquest document era el resultat d’una sèrie de treballs previs que, pel que fa al procés participatiu (que és obligat), responien als treballs de l’anomenat “5R + I”. Hi ha per tant tota una sèrie de treballs previs, sobretot de tipus tècnic, que s’aprofitaran per la redacció del nou document. La Diputació de Barcelona, dins de les “Meses de concertació”, ha atorgat per al 2017, una subvenció de 90.000 € per aquesta finalitat. Els Serveis Tècnics i Jurídics de l’Ajuntament estan treballant en aquests moments en el plec de clàusules per tal que es pugui fer la licitació pública els primers mesos de 2017. Els membres de la Comissió Informativa volen que el POUM del Bruc posi l’accent d’una forma especial en la PARTICIPACIÓ CIUTADANA.

Moltes gràcies! 6.- TORN DE PARAULES. URBANISME Principals Eixos de treball 6.- TORN DE PARAULES. Moltes gràcies! El Bruc, a 4 de novembre de 2016.