PRIMERES VISITES AMB PROCEDÈNCIA ENSENYAMENT

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EAIA (Equip d’Atenció a la Infància i a l’Adolescència)
Advertisements

ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
Programa de Transició Escola Treball
La Consolidació de la Infermera com a Gestora de Casos
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
FORMACIÓ CONTINUADA · DAP CAMP DE TARRAGONA
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
UNITAT DE DETECCIÓ I PREVENCIÓ DEL MALTRACTAMENT INFANTIL (UDEPMI)
El Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
Consultar programes i inscripció a
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
SERVEIS SOCIALS BÀSICS
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
17a ESCOLA D’ESTIU DEL VOLUNTARIAT 2016
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
CSMIJ Sarrià-Sant Gervasi
FUNDACIÓ DOMICÍLIA Ii Congrés de Treballadores Familiars de Catalunya
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
SALUT MENTAL I EDUCACIÓ. Departament de Docència I Formació
XARXA INFÀNCIA ADOLESCÈNCIA I FAMÍLIA
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Reunió Plenària 13 de novembre de 2015
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA
PLATAFORMA PIMEC COMERÇ VALLÈS
DIADA DE LA PAU A SJO.
Seminari d’Educació Especial
Programa Salut i Escola
L’UNIVERS TROBADA INTERCENTRES MUS-E ZONA NORD 2009 DIVENDRES
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
PROTOCOL MARC PER UNA INTERVENCIÓ COORDINADA CONTRA LA VIOLÈNCIA MASCLISTA Capítol 8: Sobre la protecció de dades personals ens els circuits territorials.
“EL PALIC, un model per a les illes”
FORMACIÓ CONTINUADA · DAP CAMP DE TARRAGONA CURS D’AVALUACIÓ FORMATIVA
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Coneixements i idees previs
INSTRUCCIONS: Un cop elaborat, cal enviar el pòster a Delfí Cosialls
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Taula sectorial de Salut Mental i Addiccions Avaluació i línies de treball Secretaria del CMSS Setembre 2014.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PROGRAMA AL COSTAT DE QUI CUIDA
Projecte d’Itineraris Formatius
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
CLUBS SOCIALS TAULA RODONA: SALUT MENTAL I ACCIÓ SOCIAL
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Dr. Jordi Fàbrega Dr. Andreu Parareda.
Pla Integral de Salut Mental
Jornades i sessions tècniques 2010
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Àrea d’Atenció a les Persones
II JORNADA de SALUT MENTAL
L’ÚS D’INTERNET A LES BIBLIOTEQUES SEGONS LA RENDA FAMILIAR
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
Xarxa de lluita contra el maltractament i la violència de gènere
WEBQUEST Una tècnica per a l´aprenentage en la xarxa Internet.
Transcripción de la presentación:

PRIMERES VISITES AMB PROCEDÈNCIA ENSENYAMENT CSMIJ 12,5 % Des de mitjans del 2009, les procedències venen de pediatria 23 % 80 % Presentació: Carme Grifoll. Directora Fundació Nou Barris. Fòrum Salut Mental

INTERCONSULTES AMB ENSENYAMENT Presentació: Carme Grifoll. Directora Fundació Nou Barris. Fòrum Salut Mental

Presentació: Carme Grifoll. Directora Fundació Nou Barris Presentació: Carme Grifoll. Directora Fundació Nou Barris. Fòrum Salut Mental

DESCRIPTIVA DE LES REUNIONS El treball entre Salut i Escola es manté en 3 nivells: 1- Protocols i reunions: Han complert els objectius següents: Establir certs acords. Introduir indicadors per a la detecció. Apropar llenguatges entre professionals de diferents disciplines i camps teòrics. Han estat una eina per treballar els casos. Presentació: Carme Grifoll. Directora Fundació Nou Barris. Fòrum Salut Mental

DESCRIPTIVA DE LES REUNIONS 2- Pla d’atenció individualitzada del Programa TMG. Afavorir una major entesa entre els professionals implicats. Permetre actuacions consensuades i diferenciades segons les funcions de cada professional. Augment de les demandes fruit del treball conjunt. 3- Transversalitat Els camps retòrics de referència no es complementen. No hi ha jerarquia. La comunicació s’ha de donar en els diferents nivells i sentits. Es tracta de construir casos. Presentació: Carme Grifoll. Directora Fundació Nou Barris. Fòrum Salut Mental

% ESCOLARITAT PACIENTS AMB TMG Presentació: Carme Grifoll. Directora Fundació Nou Barris. Fòrum Salut Mental

Presentació: Carme Grifoll. Directora Fundació Nou Barris Presentació: Carme Grifoll. Directora Fundació Nou Barris. Fòrum Salut Mental

Presentació: Carme Grifoll. Directora Fundació Nou Barris Presentació: Carme Grifoll. Directora Fundació Nou Barris. Fòrum Salut Mental

ESCOLARITAT AMB PACIENTS TMG La relació d’aquests nens i adolescents amb la realitat és diferent, el que fa que no tots els nens puguin seguir a l’escola ordinària. L’estigmatització i l’exclusió no pot aparèixer quan es força una indicació d’escolaritat. Treballar des de la diferència pot alleujar tant el malestar que pateixen els nens, els adolescents i les famílies com els professionals que busquen donar respostes. Els casos ens plantegen límits. El treball conjunt pot ajudar també a l’elaboració de respostes des de cada àmbit d’actuació. La funció del clínic es fonamental per acompanyar i assessorar en els processos i en la compressió del que passa. Presentació: Carme Grifoll. Directora Fundació Nou Barris. Fòrum Salut Mental

PROPOSTES Referéncia any 2002: 1r. Congrés Català de Salut Mental del nen i de l’adolescent. Augment de les demandes de les escoles per l’ emergència de patologies lligades a la conducta, a la violència i al rebuig a les estructures socials (augment dels trastorns de conducta). Es necessari: Reflexió sobre les formes d’articulació i de coordinació entre les diferents “xarxes” i departaments. Acordar conceptes i modalitats d’intervenció així com la revisió de recursos. Donar una resposta eficaç, integrada i contrària a la segregació. Donar més importància a la formació continuada. Presentació: Carme Grifoll. Directora Fundació Nou Barris. Fòrum Salut Mental

SERVEIS QUE HAN COL.LABORAT CSMIJ Les Corts i Sarrià - Sant Gervasi CSMIJ Calella Centre Terapèutic L’Alba CSMIJ Nou Barris