OFICINES FACILITADORES DE LA MOBILITAT A LES COMARQUES DE GIRONA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
Advertisements

Mesures avançades per empreses / universitat per a incrementar l‘ús del transport públic entre els seus treballadors / estudiants CINESI SL- Consultoria.
AGENTS CÍVICS TORELLÓ GENER - JUNY 2012.
Millores de transport públic a la Garrotxa
Consell Municipal de la Discapacitat
Detall posterior.
Xarxa Productes de la terra
EL DESPLAÇAMENT EN BICICLETA NO ÉS UN EXOTISME
EFECTES DELS PEATGES DE LA C-32 (AUTOPISTA PAU CASALS) A LES ECONOMIES TERRITORIALS Frederic Lloveras Oriol Biosca
Diputació de Barcelona
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
Mapa sonor del Delta del Llobregat
IMPLANTACIÓ DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ A LA CIUTAT DE LLEIDA Anàlisi estadística - desembre 2000 IMPLANTACIÓ DE LES TIC A LA CIUTAT.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Generalitat de Catalunya
Aportacions de les enquestes de camp
Prova pilot sensor de control volumètric a 4 municipis de la província de Barcelona Conchita Vicaria
Els plans locals d’inclusió social, estat de la qüestió
I transforma un llibre en un nou lector
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Antecedents (el context) Centre IATIC
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
MILLORA DE LA COMPETITIVITAT DELS COMERÇOS
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Plantilles complexes i la gestió del temps de les persones.
Estudi de millora del transport públic a la comarca del Bages
Ports Nets: Un model de gestió integrada
SERVEIS SOCIALS BÀSICS
Jornada Consell Comarcal del Maresme:
Jornada Cloenda Esports
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari
PERQUÈ NO ENS FOTIN EL TREN La Garriga, 14 de desembre de 2015
Infraestructures i Productivitat Universitat de Barcelona
5 SERVEI PER LA SOCIETAT DE LA INFORMACIÓ PROJECTES ENDEGATS
Dispositiu Local d’Inserció
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
Presentació Cadena de Valor
MAPA CONCEPTUAL - Accions - Responsables - Temporalització.
Marc territorial Àmbit: les 7 comarques de la RMB
Nova eina de descobriment
OFICINES DE TRANSFERÈNCIA DE TECNOLOGIA I DE RESULTATS DE LA INVESTIGACIÓ Jordi Rojas Vicegerent de Recerca 09/04/2019.
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
ANTECEDENTS Time-Sheets eina pròpia UPC en productiu
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE GESMOPOLI
Taula sectorial de Diversitat funcional Avaluació i línies de treball
Pere Antoni Mas Cladera
Projecte d’Itineraris Formatius
CLUBS SOCIALS TAULA RODONA: SALUT MENTAL I ACCIÓ SOCIAL
CRAI: definició i estructura
Serveis de Consultoria
CEIP Mas Clarà.
Catàleg de llocs de treball del CPNL
CRAI: Unitat de Docència
CAMPANYA DE CONSCIENCIACIÓ PER A LA RECOLLIDA DE RESIDUS D’APARELLS ELECTRÒNICS PROPOSTA PER ALS AMBAIXADORS DE LA CAMPANYA.
Recursos d'informació en globalització i sostenibilitat
ACCÉS A L’HABITATGE A BARCELONA
Presentació de resultats
Àrea d’Atenció a les Persones
NOM DEL PAIS AUTORS DEL PROJECTE.
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Transcripción de la presentación:

OFICINES FACILITADORES DE LA MOBILITAT A LES COMARQUES DE GIRONA Mobilitat, transport i territori. OFICINES FACILITADORES DE LA MOBILITAT A LES COMARQUES DE GIRONA ELEMENTS PER A UNA PROPOSTA Jordi Figueras - Ajuntament de Girona Encarna Sáez - CILMA

Oficines facilitadores de la mobilitat Mobilitat, transport i territori. Oficines facilitadores de la mobilitat Què és una Oficina facilitadora de la mobilitat ? Antecedents europeus: els “Mobility Centre” La situació a les comarques gironines Funcions de les Oficines Passos i criteris per a la seva organització

Perquè una Oficina facilitadora de la mobilitat ? Mobilitat, transport i territori. Perquè una Oficina facilitadora de la mobilitat ? “ La dispersió urbana, l'increment del nombre de cotxes i la concentració de llocs de treball i centres comercials a les perifèries urbanes han contribuit a l’augment continuat de les distàncies a recorrer per tots motius, però especialment per accedir al lloc de treball. L’accés als serveis bàsics depèn cada cop més de l’ús del vehicle privat.” Accés als serveis bàsics.TERM 2001 .EEA Per saber-ne més: http://themes.eea.eu.int/Sectors_and_activities/transport http://www.gencat.es/ptop/estadis/index.htm http://www.laptp.org/catala/opinio/mobilitatproblema.htm

Perquè una Oficina facilitadora de la mobilitat ? Mobilitat, transport i territori. Perquè una Oficina facilitadora de la mobilitat ? “ Els estudis de mercat indiquen que una de les principals barreres a un major ús del transport públic és la manca de informació, o la mala qualitat d’aquesta, amb relació amb la xarxa de transport i el servei ofert.” Conclusions del congres de la UITP (2000) Gairebé el 80% dels usuaris del cotxe en trajectes curts (per sota els vuit quilometres) estaria fàcilment disposat a utilitzar una alternativa diferent. En un 31% dels casos anant a peu, un altre 31% estaria disposat a agafar l'autobús i un 7% a anar en bicicleta Centre d’estudis pel transport. University College London

Què és una Oficina facilitadora de la mobilitat ? Mobilitat, transport i territori. Què és una Oficina facilitadora de la mobilitat ? Antecedents europeus: els “Mobility Centre” La situació a les comarques gironines Funcions de les Oficines Passos i criteris per a la seva organització

A B Què és una Oficina facilitadora de la mobilitat ? Mobilitat, transport i territori. Què és una Oficina facilitadora de la mobilitat ? A B

Què és una Oficina facilitadora de la mobilitat ? Mobilitat, transport i territori. Què és una Oficina facilitadora de la mobilitat ? Una oficina d’informació per conèixer tots els detalls necessaris quan s’utilitzi el transport públic: Possibles itineraris i companyies de transport públic. Horaris de sortida i arribada. Millors combinacions. Parades i connexions. On comprar els bitllets, ofertes més econòmiques. ... sobre altres alternatives al vehicle privat: Compartir cotxe. Car-sharing. Lloguer i itineraris per a bicicletes. ... i promoció activa de la mobilitat sostenible: Organitzar debats i jornades. Promoure nous serveis. Recollir queixes i suggeriments. ... Que millori l’accessibilitat per a tots els ciutadans

Què és una Oficina facilitadora de la mobilitat ? Mobilitat, transport i territori. Què és una Oficina facilitadora de la mobilitat ? Antecedents europeus: els “Mobility Centre” La situació a les comarques gironines Funcions de les Oficines Passos i criteris per a la seva organització

Antecedents europeus: Els “Mobility Centre” Mobilitat, transport i territori. Antecedents europeus: Els “Mobility Centre” Wuppertal (D). Mobicenter. L’origen del concepte Hameln (D). El primer Centre de Mobilitat Inici al 1991. Gestionat pel consorci de transport municipal. Participació de l’administració local, comarcal i diferents companyies. Servei telefònic. Informació integral dels transports públics, servei de taxi i gestió del servei de cotxes compartits (“car-pooling”). Graz (A). Mobil-Zentral. Un model en expansió. Inici al 1997. Gestionat per FMG-AMOR. Participació de la ciutat, govern regional, i empreses de transport. Desenvolupament escalonat: Des del servei telefònic a l’abast nacional. Informació, recerca i promoció de la mobilitat sostenible. www.mobilzentral.at

Què és una Oficina facilitadora de la mobilitat ? Mobilitat, transport i territori. Què és una Oficina facilitadora de la mobilitat ? Antecedents europeus: els “Mobility Centre” La situació a les comarques gironines Funcions de les Oficines Passos i criteris per a la seva organització

La situació a les comarques gironines Mobilitat, transport i territori. La situació a les comarques gironines CILMA HORARIS Informació i exemples de gestió de la mobilitat Estudis i dades de mobilitat Exemples i informació sobre projectes i bones pràctiques Les empreses de transport públic Els municipis http://www.ajuntament.gi/web/mobilitat/index.html La Direcció General de Transport http://62.22.49.76/ Hi ha molta informació, però ... DISPERSA DESORDENADA PARCIAL

Què és una Oficina facilitadora de la mobilitat ? Mobilitat, transport i territori. Què és una Oficina facilitadora de la mobilitat ? Antecedents europeus: els “Mobility Centre” La situació a les comarques gironines Funcions de les Oficines Passos i criteris per a la seva organització

Funcions de l’Oficina per a la Mobilitat Mobilitat, transport i territori. Funcions de l’Oficina per a la Mobilitat Centre d’informació centralitzat del transport públic: Tots els horaris i serveis de TP. Facilitar l’accés i l’ús de la xarxa de transport públic. Facilitar la integració modal. Integrar el conjunt de la informació Informar sobre conjunt del TP. “Què en sé del Transport públic” Consell Comarcal del Baix Llobregat Promoure rutes alternatives, amb TP i intermodals. INTERCEPT http://btsa.es/ruta-optima MOURE’S PER BARCELONA http://www.bcn.es/infotransit/ Itineraris porta a porta. VULL ANAR- TMB http://www.tmb.net/camins/source/catala/vullanar_home.htm Servei de planificador de rutes, excursions i viatges de lleure: Incrementar l’ús del transport públic en el lleure. Promoure l’ús combinat de bicicleta i transport públic. Assessorar i proposar alternatives a empreses, escoles, ...

Funcions de l’Oficina per a la Mobilitat Mobilitat, transport i territori. Funcions de l’Oficina per a la Mobilitat Promoció modes de transport sostenible: Organització de jornades, cursos i debats. Campanyes de sensibilització ambiental. Promoció xarxes de bici-carrils, del TP, ... Coordinació de les activitats del Dia sense Cotxes i la Setmana de la Mobilitat Sostenible. (ex: CILMA) Central de reserves i ventes: Reserva i ventes de bitllets de vàries companyies. Central de reserves i recollida de peticions de servei de taxis. Centre de gestió de xarxa de compartiment de cotxes (carpooling). Centre de gestió de Car-sharing. Centre d’estudi del transport Recollir dades i estudis de mobilitat i accessibilitat dels municipis.

Què és una Oficina facilitadora de la mobilitat ? Mobilitat, transport i territori. Què és una Oficina facilitadora de la mobilitat ? Antecedents europeus: els “Mobility Centre” La situació a les comarques gironines Funcions de les Oficines Passos i criteris per a la seva organització

Passos i criteris per a la seva organització Mobilitat, transport i territori. Passos i criteris per a la seva organització Informació completa, clara, correcta i actualitzada. Combinar els canals tradicionals i la innovació tecnològica. Aprofitar els recursos i serveis ja existents. Tenir en compte les necessitats dels usuaris. Implantació escalonada, per fases. Buscar finançament extern.

“Quan la mà senyala la lluna, el curt de vista es fixa amb el dit” Mobilitat, transport i territori. “Quan la mà senyala la lluna, el curt de vista es fixa amb el dit” proverbi xinès