EXPLORACIÓ DE CAP I COLL

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
U2. Expressió Gràfica Tecnologia, 1r d’ESO.
Advertisements

JOC I APRENENTATGE El joc és la disfressa de l'aprenentatge perquè motiva, emociona, fomenta la curiositat, fa que les experiències siguin significatives,
Sara Ramírez Karola Salat
EL TREBALL DE CATALÀ.
CIÈNCIES DE LA NATURALESA 3r d’ESO
Campus Virtual.
Campus Virtual.
Treball de MÚsica les castanyoles
Importar les notes al Campus Virtual
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
EXPLORACIÓ DE L’ABDOMEN I GENITALS
El moviment i les forces ESQUEMA INICI ESQUEMA RECURSOS INTERNET
6è de Primària Escola El Cim
Tot el que ens envolta és matèria, però...
“Taller de psicopatologia i entrevista de diagnòstic psiquiàtric” Curs IES per a MEF psiquiatria i PEF Coordinador del curs: Dr. Diego J Palao 15 de Setembre.
PETITS REPORTERS Títol.
Resta prohibit.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
Massa Abdominal: Plastró apendicular
Coneixement del Medi 3r. de Primària Els sentits.
Resolució de problemes algebraics
LES BRUIXES DE ROAL DAHL.
EXPLORACIÓ RESPIRATÒRIA I DEL TÒRAX
PROFESSIONALS EDUCATS PER UN DESENVOLUPAMENT HUMÀ I SOSTENIBLE
L’OBSERVATORI DE GREEN BANK, EUA..
El sentit de La vista.
EXPLORACIÓ CARDIOVASCULAR
EXPLORACIÓ NEUROLÒGICA
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
AVALUACIÓ FONETICA I FONOLOGICA
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
DIADA DE La pau i la no violència.
EDEMA TUMEFACCIÓ PALPABLE DEGUDA A UN AUGMENT DE VOLUM A L’ESPAI INTERSTICIAL (RETENCIÓ DE LIQUID) MOLTES VEGADES L’EDEMA S’ACOMPANYA D’AUGMENT DE PES.
Son mamífers, vertebrats i herbívors.
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
QUÈ LI FALTA A AQUEST COTXE? CEIP Marian Aguiló 4 anys A
Quins documents puc posar al Campus Virtual de la UB?
III Jornada de transport sanitari
Tremolor postural com a primera manifestació de neuromiotonia: a propòsit d’un cas Zaragoza Brunet J, Escalante Arroyo S, Garcés Redondo M, Martín Ozaeta.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
L’ABRAÇADA ÈS SALVADORA DE VIDES
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Carta d’un infant als seus pares.
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
Quan la calculadora són els dits: Càlcul mental i “digital”
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
ENS TROBEM DE NOU.
I tu, qui dius que sóc? Maria Carol Romera 6è. – Grup 0
ASPECTE GENERAL, CONSTANTS I MUCOSES
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
PERQUÈ LA NOSTRA SABATA TÉ UN NÚMERO!!
Proves de competències bàsiques als 14 anys
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
EMBOLCALLS SOSTENIBLES
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
L’HANBOL.
L’ ELEFANT.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Llengua catalana i literatura
Coneixement del medi natural
CIENCIES DE LA TERRA I EL MEDI AMBIENT 2n batxillerat
Sobre l’esforç Anònim 2014 .
Transcripción de la presentación:

EXPLORACIÓ DE CAP I COLL Iniciar la presentació

En l’exploració clínica bàsica sistematitzada, no seguim un ordre estricte per aparells, sinó que comencem “de cap a peus”. A l’exploració de cap i coll valorem els globus oculars, la seva pressió subjectiva als moviments (per la seva importància l’exploració dels parells cranials la descrivim en l’exploració neurològica). Realitzem també la detecció de punts dolorosos en els sins paranasals així com exploració de les cavitats (inspecció de la gola i otoscòpia) i palpació de la glàndula tiroide i de la resta d’estructures del coll així com de la seva mobilitat o rigidesa.

Cliqueu sobre la foto per visualitzar explicació Següent diapositiva Objectiu Metodologia Avaluació Imatge L’alumne considera que l’ha assolit El professor el considera assolit Palpació de la pressió intraocular   Exploració de pacient simulat (altres alumnes) en el laboratori d’habilitats i al CAP amb pacients reals L’alumne ha de ser capaç de valorar la pressió intraocular i esbrinar si està elevada. Inspecció de l’estrabisme L’alumne ha de ser capaç de valorar si el pacient presenta estrabisme o no mitjançant la prova del cover-uncover test Palpació del punt del si maxil·lar Exploració de pacient simulat (altres alumnes) al laboratori d’habilitats Exploració de pacients reals al CAP L’alumne ha de ser capaç de valorar i interpretar la palpació profunda del punt del si maxil·lar Palpació del punt del si frontal L’alumne ha de ser capaç de valorar i interpretar la palpació profunda del punt del si frontal

Cliqueu sobre la foto per visualitzar explicació Diapositiva anterior Tornar a Inici Objectiu Metodologia Avaluació Imatge L’alumne considera que l’ha assolit El professor el considera assolit Inspecció de la gola Exploració de pacient simulat (altres alumnes) al laboratori d’habilitats Exploració de pacients reals al CAP L’alumne ha de ser capaç d’explorar la gola amb el depressor i observar les seves estructures Palpació del tiroide L’alumne ha de ser capaç de palpar el tiroide Otoscòpia Capacitat d’efectuar correctament l’otoscòpia Signe del tragus L’alumne ha de ser capaç de fer el signe del tragus i interpretar el seu resultat

Palpació de la pressió intraocular Cal que el pacient tanqui els ulls. Es fan petits moviments de depressió cap endarrera amb els dos índexs col·locats en els globus oculars. És normal quan es percep una resistència a la palpació digital. Si no es percep la resistència indica augment de la pressió intraocular. Tornar

Cover-uncover test Serveix per valorar l’estrabisme. S’indica al pacient que miri endavant a un punt fix. Es tapa l’ull sa i es veu com l’ull estràbic corregeix la seva mirada, cosa que es posa en evidència quan es destapa l’ull. Tornar

Palpació del punt del si maxil·lar Es pressiona amb un dit ubicat en la regió infraorbitària paranasal (veure mà dreta de l’observador). Cal fer-ho de manera simètrica. La maniobra és positiva quan la intensitat del dolor no guarda relació amb la pressió que es fa. Tornar

Palpació del punt del si frontal Es pressiona amb un dit ubicat en la regió supraorbitària (veure mà esquerra de l’observador). Cal fer-ho de manera simètrica. La maniobra és positiva quan la intensitat del dolor no guarda relació amb la pressió que es fa. Tornar

Exploració de la gola Es convida al pacient que obri la boca i tregui la llengua. Es deprimeix el terç anterior de la llengua cap a baix per poder veure les estructures de la gola. Tornar

Palpació del tiroide L’examinador se situa al darrere del pacient. Col·loca els polzes en el clatell i la resta de dits cal posar-los en els lòbuls laterals del tiroide. Cal demanar al pacient que empassi saliva ja que la glàndula s’aixeca. Amb la palpació cal reconèixer les irregularitats, forma, grandària, duresa i mobilitat. Tornar

Exploració otoscòpica L’examinador se situa al costat del pacient i el pacient està assegut. Cal adreçar el conducte auditiu extern, tirant cap endarrere i cap amunt el pavelló auricular per poder explorar l’oïda amb l’otoscopi. Introduir suaument l’otoscopi, intentant evitar el seu contacte amb les parets del conducte auditiu extern. Segueix

Exploració otoscòpica (I) Otoscòpia normal Segueix

Exploració otoscòpica (II) Otitis externa aguda. Veure paret del conducte auditiu extern amb edema i secreció Tap de cerumen. Otitis mitjana aguda. Veure membrana timpànica eritematosa, opaca i lleugerament bombada Tornar

Signe del tragus L’examinador se situa al costat del pacient i el pacient està assegut. Es pressiona el tragus i s’observa si causa dolor o no. És útil per a les otitis; en cas que faci mal ens orienta cap a una otitis externa i si no, una otitis mitjana. Tornar