EL PROCÉS DE TRANSFORMACIÓ DE LES DUES ESCOLES

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Sabeu qui és Josep de Calassanç?
Advertisements

AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Més enllà de les arts escèniques
COHABITATGE ‘COHOUSING’*
L’HABITATGE COL·LECTIU: Nous conceptes per a l’habitatge del s.XXI
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
BAUHAUS, una escola d’art
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
La Terra.
Educació per la sostenibilitat. Agenda 21
Tema 2. DIVISIBILITAT.
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
CLASSE DELS POPS CURS
ESCOLA MARE DE DÉU DEL ROSER - AMÍLCAR
El Club de Futbol Femení de St.Roc DISSENYA EL BLOG DEL SEU EQUIP
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
PETITS REPORTERS Títol.
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Jornada de portes obertes
L'EDAT MODERNA Gerard Guitart Raúl Valle Hamza Lemsidi.
Laia Martín Calderón Gerard Redondo Huelín Quique Talabán Martínez
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
REFLEXIONEM SOBRE EL PATI DE LES LLARS D’INFANTS
Aprenem a trasplantar Cicle Inicial.
Què hi ha a l'Univers?.
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
SORTIM A EXPLICAR MITES
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
Descobrint un tresor amagat
L' ANTIC EGIPTE.
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
Cançó de Sant Nicolau 4 de Desembre del 2009.
Quin dinosaure!.
Exploram la Prehistòrica
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
Situacions creades a partir dels materials naturals
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Objectiu Educatiu Trienni
Escola Jacint Verdaguer Castelldefels
Molts elements naturals com la ràfia, les fulles de saló, les forques dels alls.... Són un suport per anar cosint el que anem tenint en l’entorn. LLAR.
ENS TROBEM DE NOU.
Sortir fora de l’escola: Què ens plantegem?
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
ANTICS ALUMNES HHDC TAVERNES
DALI ESPAI FEM CULTURA.
BIODIVERSITAT A L’HORT
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
COLÒNIES A CA LA MARIA LA CASA DE COLÒNIES. LA FAGEDA. LA GRANJA.
SISTEMA DUNAR.
XINO XANO ANEM ARRIBANT.
PROJECTE SOSTENIBILITAT
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Transcripción de la presentación:

EL PROCÉS DE TRANSFORMACIÓ DE LES DUES ESCOLES EBM ELS TABALETS EBM XIQUETS I XIQUETES VALLS, 5 DE DESEMBRE DE 2016 Curs “El jardí de l’escola” Carme Cols i Pitu Fernàndez

Som on som, després d´un llarg recorregut de trenta anys a l´escola, de vivències, experiències, plantejaments, discussions, decisions, canvis, records... Parlarem i ens situarem en els espais exteriors de l´escola des de una mirada d´evolució: Fer el jardí de l´escola com espai educatiu.

L´experiència que us presentem es desenvolupa en les Escoles Bressol Municipals Els Tabalets i Xiquets i Xiquetes de Valls, ciutat de 25.000 habitants situada a 20 km al nord de Tarragona.

1985 2005 2011

L´espai exterior era un terrat, un espai petit i pobre, amb poca ombra L´espai exterior era un terrat, un espai petit i pobre, amb poca ombra. Ens acompanyaven joguines i estructures de plàstic que sovint provocaven baralles i plors. Els infants eren feliços, il·lusionats, competents, creatius,... Però no tenien la possibilitat de viure i créixer en un entorn natural.

Vint anys després, l´escola passa a ser municipal i anem a un nou edifici amb uns equipaments vius i actius i un espai exterior que ens obre moltes possibilitats.

Encara no sabíem el que volíem però si que sabíem el que no volíem.

Voliem que els espais fossin el mirall del nostre projecte educatiu.

Però com organitzar aquests espais quan no tens experiència Però com organitzar aquests espais quan no tens experiència? No era gens fàcil. MARIA MONTESSORI

Retrobem Fröbel

Nescessitem temps. Ens plantagem la necessitat d’una formació continuada, amb professionals externs

Com organitzar els espais? Quin tipus de vegetació? Quin material és necessari per crear, fer, desfer, trobar, retrobar….? Com ha de ser l’hort? Quin és el nostre acompanyament com a mestra? I les famílies, quina implicació hi tenen?

Comencem a equipar i organitzar els espais Comencem a equipar i organitzar els espais. fem que siguin acollidors, amables, provocadors, amb elements naturals, olors i colors, acompanyats d’ una bellesa i estètica natural. Una bellesa cuidada per la mà de l’adult.