Pla Educatiu d’Entorn

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
SERVEI D’ORIENTACIÓ I ACOMPANYAMENT A LATRANSICIÓ. ESCOLA-TREBALL
Advertisements

Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Programa de Transició Escola Treball
Xarxa Productes de la terra
MEMÒRIA DELS SERVEIS SOCIALS DE L’AJUNTAMENT DE TORELLÓ. ANY 2010
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
El Consell Municipal de Serveis Socials de Santa Coloma de Gramenet
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
CONSELL EDUCATIU DE CIUTAT
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
Taula sectorial d’Habitatge Avaluació i línies de treball
va aprovar la Llei de Millora de barris.
Ports Nets: Un model de gestió integrada
Treball col·laboratiu
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
Taula sectorial de Voluntariat social Avaluació i línies de treball
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
El marc normatiu La Llei 12/2007, d/11 d’octubre, de Serveis Socials i el Decret 202/2009, de 22 de desembre estableixen la creació d’òrgans de participació.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
TROBADA D’ESPORTS d’octubre de 2016.
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Dispositiu Local d’Inserció
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
COMISSIÓ D’ACCIÓ SOCIAL
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
Seminari d’Educació Especial
Programa Salut i Escola
Casal i estades de Nadal Torrefarrera 2016
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
ASSAMBLEA GENERAL ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES CURS 17/18
CNL de Terrassa i Rubí Balanç d’actuacions en el mandat
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Treball i aprenentatge en xarxa
Coneixements i idees previs
Taula sectorial de Salut Mental i Addiccions Avaluació i línies de treball Secretaria del CMSS Setembre 2014.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Taula sectorial de Diversitat funcional Avaluació i línies de treball
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Projecte FILS. Espai de families
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA Programa escoles verdes de la generalitat té com a objectius principals:
Serveis de Consultoria
Pla Integral de Salut Mental
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
Taula sectorial d’Habitatge Avaluació i línies de treball
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
2a JORNADA TAULES DE TREBALL
Què és el Projecte Educatiu d’Abrera?
Transcripción de la presentación:

Pla Educatiu D’entorn 2016-20

Pla Educatiu d’Entorn 2016-20 El Pla Educatiu d'Entorn (PEE) és un Pla coordinat i finançat per l’Ajuntament de Blanes i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. L’objectiu del Pla és potenciar iniciatives i facilitar l’emergència de nous projectes que donin una resposta integrada i comunitària a les necessitats educatives dels infants i joves .

Breu història dels Plans Educatius a Blanes El primer Pla Educatiu d'Entorn de Blanes va estar actiu de 2007 a 2012. Durant aquest primer període va disposar d'un pressupost mitjà de 91.249,52€ (30% d’aportació de l’Ajuntament i 70% Generalitat). Alguns recursos educatius, molt necessaris, que es van iniciar amb el PEE, a pesar de la crisi, els ha mantingut fins a l'actualitat: Tècnic d'Absentisme, Patis oberts... Aquesta nova etapa del PEE que s'inicia el curs 2016-2017 té una dotació econòmica de 10.920€ (8.400€ Generalitat i 2.500€ Ajuntament). S'ha d'afegir una dotació finalista per temes de salut de 1.500 €.

Metodologia del treball realitzat Reunions Sectorials, informant i demanant complicitats Elaboració del Programa marc del PEE Realització del diagnòstic: Qüestionari amb entitats (Tots els centres escolars i les respectives AMPA, Agrupament Escolta, entitats esportives, entitats culturals, Creu Roja, Càritas...) Recull i classificació de les activitats que s’organitzen a blanes per infants i les seves famílies. Definir línies d’intervenció, objectius Realitzar proposta d’una estructura organitzativa. Amb les associacions de Veïns. Amb les associacions de Pares i Mares (dues reunions). Amb tots els directors dels centres escolars, incloent-hi l’Escola d’Adults i Escola Oficial d’Idiomes. Consulta a través de l’Àrea d’Esports i l’Àrea de Cultura a les seves entitats de referència. Consell Escolar Municipal (Aprovar la participació en el PEE ).

Diagnosi del Pla educatiu d’Entorn A partir de les enquestes de diagnosi realitzades amb els diferents col·lectius consultats així com del petit estudi de les activitats que s’organitzen al municipi, es poden extreure les següents conclusions: L’oferta d’activitats per infants i famílies és amplia i molt variada.  No hi ha intercanvi, comunicació i abordatge conjunt de les problemàtiques i les seves respostes. Manquen sistemes de difusió d’activitats, que faciliti l’accés a la informació de les famílies. Carència d’activitats per joves. Manca de coordinació de les diferents ofertes d’activitats de lleure per tal d’aconseguir complementarietat i coherència.

Objectius Pla Educatiu d’Entorn Generals / Específics 1. Contribuir a incrementar l’èxit acadèmic    - Incentivar i donar suport a l'èxit académic de tot l'alumnat. - Donar eines per l'orientació académico- professional. 2. Contribuir a millorar les condicions d'escolarització   - Revisar i actualitzar els diferents protocols vinculats a les actuacions amb l’absentisme escolar. - Promocionar espais per a l’estudi. - Proporcionar eines per la prevenció de comportaments nocius per la salut. 3. Potenciar la participació en activitats i espais de convivència de l’entorn escolar   . Potenciar la participació en activitats i espais de convivència de l’entorn escolar 4.Millorar la presència i l’ús social de la llengua catalana com a llengua compartida i de cohesió, en un marc de respecte i valoració de la diversitat lingüística   - Promoció social de la llengua catalana. - Creació activitats vinculades a les tradicions del país.

Objectius Pla Educatiu d’Entorn Generals/ Específics  5. Potenciar l’educació en valors i el compromís cívic   - Promoció de línies d’actuació per a l’educació en valors a l’aula, al centre i a l’entorn. - Creació d’espais de trobada i convivència.  6. Potenciar l’educació en el lleure.   Fer-los mes accessibles i millorar la informació de les activitats d’educació en el lleure.    7. Potenciar el treball i l’aprenentatge en xarxa de tots els agents educatius que operen en un territori: Enfortir els vincles entre les famílies i els centres educatius Enfortir la xarxa entre centres educatius Enfortir la relació i la interacció entre els centres educatius i l’entorn   - Promoció de la implicació de les famílies en els centres educatius - Dissenyar actuacions per a la sensibilització i formació de les famílies.

Estructura organitzativa El PEE requereix la participació activa del màxim d’agents educatius del municipi. S’entén per agents educatius totes aquelles persones/organitzacions que intervenen en activitats educatives, de lleure, esportives i/o culturals adreçades a infants i joves. Per tal d’aconseguir el màxim de participació, transparència i alhora eficàcia ens organitzem en diferents grups amb les funcions definides.

Comissió Representativa Aquesta comissió acull els representants de les diferents entitats, associacions i organismes que participen en el Pla Educatiu d’Entorn. És un òrgan de decisió en què es fixen les grans orientacions del Pla: aprovar el projecto marc, el pla d’actuacions i la memòria de cada curs.

Composició Regidor del Departament d’Educació, Ajuntament de Blanes Representants de tots els partits polítics del ple municipal Inspector d’Ensenyament, Serveis Territorials Ensenyament Directora de l’INS Serrallarga Directora de l’Escola Mn. Joan Batlle Directora del Col·legi Santa Maria Cap de l’EAP, Departament d’Ensenyament de la Generalitat AMPA Escola Sa Forcanera AMPA Escola Quatre Vents Dues entitats Esportives Associació de Veïns Mas Enlaire Associació de Veïns Els Pins Associació de Lleure Tècnica de Joventut, Ajuntament de Blanes Cap Departament d’Esports, Ajuntament de Blanes Cap Departament d’Acció Social, Ajuntament de Blanes Tècnica LIC, Serveis educatius La Selva II. Generalitat Responsable del Pla Educatiu d’Entorn, Ajuntament de Blanes

Comissió Operativa Està formada pels tècnics del Departament d’Ensenyament de l’Ajuntament, representants dels centres educatius, de les AMPA, de l’alumnat, i d’algun dels agents socials en representació de les associacions i entitats del sector. Convé, però, que tingui un nombre reduït de membres perquè sigui àgil i eficaç. La Comissió Operativa és un òrgan de gestió, els participants de la qual vetllen perquè el Pla funcioni, en són els dinamitzadors i treballen perquè les decisions s’executin.

Composició Regidor del Departament d’Educació, Ajuntament de Blanes Inspector d’Ensenyament, Serveis territorials d’Ensenyament Tècnica LIC, Servei Educatiu de la Selva, Generalitat Director INS Serrallarga Directora Col·legi Santa Maria Directora Escola Mn Joan Batlle AMPA Escola Sa Forcanera AMPA Escola Quatre Vents Entitat Esports Associació de Veïns barri Els Pins Tècnica del Departament d’Educació, Ajuntament de Blanes Responsable del Pla Educatiu d’Entorn, Ajuntament de Blanes

Grups de Treball Són grups formats per diferents agents educatius que interactuen i reflexionen sobre un tema específic, per diagnosticar necessitats, elaborar propostes d’actuació i valorar-ne els resultats. En el PEE del nostre municipi, Blanes, participen els grups de treball següents: Comissió Educativa Comissió Social Comissió de Lleure i Esports

Comissió Educativa Objectius: Realitzar accions que ajudin a aconseguir l’èxit acadèmic, que incideixin tant en la globalitat dels alumnes com en aquells que requereixen especial atenció. Composició: Regidor d’Educació de l’Ajuntament de Blanes Inspector d’Ensenyament, Serveis territorials Ensenyament Tècnica d’Educació Director INS S’Agulla Directora Col·legi Cor de Maria Directora Escola Quatre Vents Directora Escola Pinya de Rosa Tècnica LIC, Serveis educatius La Selva II. Generalitat Responsable del Pla Educatiu d’Entorn, Ajuntament de Blanes  

Comissió de Lleure i Esports Objectius: Promoure el lleure educatiu. Definir i adaptar la proposta de lleure a les necessitats del municipi. Crear vincles i complicitats entre les diferents entitats que organitzen activitats de lleure al municipi. Agrupar, a través de la col·laboració dels diferents organitzadors, tota l’oferta de lleure que realitzen les diferents entitats i/o administracions. Difondre les d’activitats de lleure oferint les propostes dins dels terminis adequats.  Pla Català de l’Esport Composició: Regidor d’Educació de l’Ajuntament de Blanes Tècnica LIC, Serveis educatius La Selva II. Generalitat AMPA escola Joaquim Ruyra AMPA col·legi Cor de Maria Associació de Veïns S’Auger Entitats esportives Entitats culturals Tècnica d’Esports, Ajuntament de Blanes Tècnica de Joventut, Ajuntament de Blanes Responsable del Pla Educatiu d’Entorn, Ajuntament de Blanes 

Comissió Social Objectius: Recollida de les idees dels membres de la Comissió. Traspàs d’informació dels treballs i les iniciatives que es produeixin a altres grups de treball relatius a temes socials: - Taula contra la Mutilació Genital - Comissió d’Absentisme - Polítiques de gènere - Pla de drogues - ... Composició: Regidor d’Educació de l’Ajuntament de Blanes Inspector d’Ensenyament, Serveis Territorials Ensenyament Tècnica LIC, Serveis educatius La Selva II. Generalitat Director INS Sa Palomera Director Escola Carles Faust Directora Escola Napoleó Soliva Associació de veïns dels Pins Tècnica d’Absentisme, Ajuntament de Blanes Tècnica d’Acció Social, Ajuntament de Blanes Responsable Pla Educatiu d’Entorn, Ajuntament de Blanes.