Mapes conceptuals Jordi Guim.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL NOU CATÀLEG DE LA BIBLIOTECA de l’escola
Advertisements

Competències bàsiques i l’educació en Comunicació
SISTEMES SCADA - Nèstor Sorlí Martínez de Oraà
ELS LLENGUATGES VISUALS
POLIMÈDIA I ALTRES RECURSOS PER A L’ELABORACIÓ DE MATERIALS EN LÍNIA
SINECOLOGIA La sinecologia estudia les relacions tròfiques (alimentació) dins els ecosistemes. Els cicles de matèria i energia en els ecosistemes.
Impress 3... Posa-hi un fons!
EL MAPA CONCEPTUAL ES UNA FORMA DE REPRESENTACIÓ GRÀFICA QUE SERVEIX PER LA DESCRIPCIÓ I COMUNICACIÓ DE CONCEPTES Y DE LES RELACIONS QUE S’ESTABLEIXEN.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Eines digitals TIC © McGraw-Hill.
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
APRENENTATGE MULTINIVELL
MAPES CONCEPTUALS.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
L’Expressió escrita.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Creació d’un mapa personalitzat
I ARA, QUÈ PUC FER?.
TIPUS D’ALUMNAT.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES I ESTRÀTEGIES DOCENTS
SISTEMA GESTOR D’EMPRESA D’EXCAVACIONS
MAPES MENTALS TONI BUZAN
Desenvolupament d’aplicacions mòbils (HTML5 o Windows Phone)
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Tecnologia educativa ii 3r de pedagogia
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
XARXES INFORMÀTIQUES Conjunt d’ordinadors i altres dispositius connectats entre sí, per tal de compartir recursos (maquinari i programari) i informació.
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
Experiència amb el Google Sites
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
La gestió per processos
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Portfoli Jordi Guim.
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
SCIENCE OF SYNTHESIS.
Proposta metodològica inclusiva per treballar en contextos plurilingües l’aprenentatge de les ciències i la llengua i el desenvolupament del treball cooperatiu.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
ERIC Manual d’ús.
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
ESTRUCTURES TRIANGULARS I CIRCULARS DE TRES NIVELLS
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
INTERNET XARXA: Quan un conjunt d’ordinadors estan connectats entre si per comunicar-se i compartir informació. TIPUS DE XARXES: LAN: Xarxa d’àrea local,
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Com fer un PREZI….
El programa per fer mapes conceptuals
El currículum a l’educació primària
Organització i creixement
Julio Angeles Morales Universidad San Pedro
En aquest tema veurem els apartats següents:
APRENDRE A NEDAR . Les activitats aquàtiques estan classificades per plantejaments de tipus: -UTILITARI: s’obté un aprenentatge útil -HIGIÈNIC: millora.
Projecte: Videojocs.cat
Convivència i Mediació Escolar
70º JORNADA DIM DE TARDOR –
Els contextos: ús didàctic, tipologia, inconvenients i avantatges
Imaginem que fa un segle haguéssim hivernat un cirurgià i un mestre...
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
LA PISSARRA DIGITAL A L’AULA DE CLASSE
Transcripción de la presentación:

Mapes conceptuals Jordi Guim

PBL i Mapes conceptuals, possibilitats educatives Jordi Guim

Mapa conceptual Un mapa és una il·lustració que mostra relacions entre conceptes. Parlem de mapa en quant: Està dividit en zones. És jeràrquic. Parlem de conceptes en quant: Mostra les conceptes. Mostra la relació entre ells mitjançà les paraules nexe.

Àmbit d’aplicació Podem indicar els següents àmbits d’aplicació: Adquisició de coneixement. Visualització d’informació per imprimir o veure en pantalla. Exercicis de comprensió. Creació de resums i esquemes. Ajut en el procés d’ensenyament/ aprenentatge.

Facilitats d’ús Els mapes conceptuals són fàcils d’utilitzar en quant són: gràficament senzills per al seu destí. intuïtius. fàcils de crear. d’ús progressiu. inici de comprensió i aprofondiment.

Eines senzilles per crear-los Es disposa de diferents eines adients per multiplicitat d’aplicacions. Segons els nivells de destí: Segons el destí:

Avantatges dels mapes. Assenyalem les següents: Facilitat d’ús Motivació de l’aprenent. Facilitat pel formador. Rendiment creixent. Possibilitat de compartició. Es poden adaptar a diferents necessitats.

Els mapes com a: Facilitadors de l’aprenentatge. Al crear els mapes els alumnes: Ordenen les idees. Cerquen i extreuen relacions. Llegeixen i entenen continguts. Mostren el nivell de comprensió. Assoleixen nivells superiors que sense mapes.

Els mapes com a: Facilitadors del coneixement: Permeten expressar coneixements personals. No estan lligats a un tipus d’expressió escrita que “lliga” certs aprenentatges. Permeten expressar el coneixement tàcit.

Els mapes com a: Eines de comunicació: Són fàcils i ràpids de percebre. La seva correcció és ràpida i senzilla. Hi ha una gran possibilitat de compartir-los. Es poden afegir comentaris i crear versions.

Els mapes i les diferents menes d’intel·ligències. Els mapes són adients per desenvolupar i descobrir diferents menes d’intel·ligències: Lingüística / simbòlica. Lògica – taxonòmica. Interpersonal / personal. Estètica / espacial.

Mapes i dislèxia Per al públic dislèxic són força interessants en quant ajuden a: Organitzar pensament i idees. Planificar text a escriure. Utilitzar imatges dins de les idees Exportar materials a altres programes. Hia programes força especialitzats en aquest tema com ara KM

Utilització de IHMC El procés és semblant que a Inspiration

Exemple de mapa amb IHMC