L’ESCOLA PITAGÒRICA: Els Atomistes: Demòcrit i Leucip PRESOCRÀTICS L’ESCOLA PITAGÒRICA: Els Atomistes: Demòcrit i Leucip
L’ESCOLA PITAGÒRICA Va ser fundada al segle V a.C. per Pitàgores de Samos. Eres considerats una secta i estaven sota moltes regles com: Abstenció de bens materials Abstenció del goig sensible Celibat Abstenció a certs aliments Sumisió i respecte total a l’autoritat
L’ESCOLA PITAGÒRICA Descobriments: A les matemàtiques, van descobrir els nombres irracionals. Els nombres són l’essència de totes les coses. A la música, van relacionar les escales amb nombres i tons. A la astronomia, van formar un model astronòmic.
ELS FILÒSOFS ATOMISTES DEMÒCRIT Va nàixer en Abdea. Degué ser un dels autors més prolífics. Estudis: Va estudiar amb els mags i els caldeus, amb els quals va aprendre la Teologia i l'Astronomia. Leucip li va ensenyar la física. Va estar a Egipte i va aprendre la Geometria.
ELS FILÒSOFS ATOMISTES DEMÒCRIT De la seua filosofia: Va estar inspirada per la necessitat de conjugar la permanència del ser amb l'explicació del canvi. Tot el que existix són els àtoms i el buit. Els àtoms posseïxen diferències quant a la seua forma i configuració. Ens oferix una primera interpretació mecanicista del Univers.
ELS FILÒSOFS ATOMISTES LEUCIP Es sap molt poc de la seua vida. Es molt probable que haguera nascut a Milet. Va aprendre de Parmènides y va ser mestre de Demòcrit. Pràcticament tot el que es sap del seu pensament és gràcies a fragments d’obres d’altres autors com Aristòtil.
ELS FILÒSOFS ATOMISTES LEUCIP Atomisme - Tant a ell com a Demòcrit se’ls atribueix la teoria de l’atomisme. -L’atomisme intenta explicar què tot l’univers està constituit per partícules diminutes i indivisibles, anomenades àtoms. -Aristòtil no accepta aquesta idea -L’atomisme es torna una teoria molt acceptada ja que afirmava tot el que l’escola eleàtica negava. Suprimia molts obstacles a que l’hora de comprendre l’univers.
INFLUÈNCIES L’antropologia de Plató va estar influenciada per aquestes idees. La idea de l’ànima atrapada al cos que ha de ser lliurada per un procés educatiu, i la reencarnació d'aquesta en un altre cos, si no és complia el procés educatiu. També es va deixar influenciar per la importància de les matemàtiques, els nombres i la raó.