Model de distribució del finançament universitari públic

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Advertisements

MINORS Estudis de grau Àrea d’Afers Acadèmics
Principals dades de l’inici del curs universitari català
Som de l’eugeni.
La qualitat, garantia de millora.
La qualitat, garantia de millora.
La planificació empresarial
PREINSCRIPCIÓ UNIVERSITÀRIA. JUNY 2010
José Miguel Quiñones Ruiz 14-Juny-2006.
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
EL PROCÈS DE CONVERGÈNCIA EUROPEA: EXPERIÈNCIA PILOT A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA Núria Casamitjana Badia Vicerectora de Política Acadèmica
Xarxa Productes de la terra
Informació i sensibilització
ACCÉS A L’EDUCACIÓ: TAXES I BEQUES.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
SELECTIVITAT 2013.
SERVEI ATENEA CETIC suport a la docència abril 2016.
La planificació estratègica al Campus de la
LA FASE DE SELECCIÓ (FS) A LA FIB
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
Curs de formació: La valorització de la recerca a l’entorn sanitari
Library and Information Science Abstract
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi: 1.
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Jornada Consell Comarcal del Maresme:
Model d’Acreditació i Qualitat en l’atenció
Jornada Cloenda Esports
UVic i Rosa Sensat Maig de 2013
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Visió estratègica de la UPC
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
Fitxa cas.
Necessita Catalunya un nou finançament?
Formació del Personal d’Administració i Serveis
4 SERVEI DE DINAMITZACIÓ DEL PACTE TERRITORIAL PER L’OCUPACIÓ
Equips docents: Una forma diferent de fer docència
FORMACIÓ UAB PREUS NO REGULATS / FORMACIÓ NO SUBVENCIONADA
Presentació Cadena de Valor
Informació i sensibilització
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
L’empresa com a sistema organitzat
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
EL BATXILLERAT I LES NOVES PROVES D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
Què és el SAL?. Vint-i-cinc anys del Servei d'Assessorament Lingüístic del Consell Insular de Menorca.
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
Dades bàsiques de la UAB
SELECTIVITAT 2011.
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
PROVES ACCÉS UNIVERSITAT (PAU) PREINSCRIPCIÓ UNIVERSITÀRIA 2019
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
CRAI: definició i estructura
Informe Observatori Barcelona 2016
Riquesa sense treball Plaer sense consciència Ciència sense humanitat Política sense principis Comerç sense moral Devoció sense sacrifici Mahatma Ghandi.
RD-L 5/2016, de modificació de la LOMCE
Recursos d'informació en globalització i sostenibilitat
Àrea d’Atenció a les Persones
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de: - Servei de Gestió de la Recerca, de la Oficina de Projectes Internacionals de Recerca,
NOU MODEL D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT 2010.
PERSONAL DOCENT I INVESTIGADOR (PDI)
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
CICLES FORMATIUS.
Transcripción de la presentación:

Model de distribució del finançament universitari públic Abril 2002 (Basat en el document presentat per la DGU del DURSI als rectors de les universitats públiques catalanes al gener del 2002)

Objectius Establir criteris objectius de repartiment de les disponibilitats globals pressupostàries del DURSI per a totes les universitats públiques El model es dirigeix a les despeses de funcionament No inclou el finançament del Pla Pluriannual d’Inversions, ni el finançament lligat al desenvolupament del III Pla de Recerca

Característiques del model Es basa en el principi d’igualtat entre els estudiants del sistema públic i pretén ser un model transparent i computable a partir de paràmetres generals, objectius i comuns per a totes les universitats Introdueix criteris d’eficiència i de qualitat a les universitats, ja que la distribució dels recursos públics té en compte la progressió adequada dels estudiants, l’eficiència en la producció de titulats i en l’assoliment d’objectius de millora de la qualitat

Cinc vies de finançament de les despeses de funcionament Subvenció fixa Subvenció bàsica Subvenció derivada Subvenció estratègica Subvenció per concurrència A banda, despeses interuniversitàries que financen tots els programes conjunts de les diferents universitats (Consell Interuniversitari de Catalunya, Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca, Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari, Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya, Centre de Supercomputació de Catalunya,...)

1. SUBVENCIÓ FIXA Despeses mínimes d’estructura no relacionades amb l’escala de l’activitat acadèmica de les universitats, ni amb les seves dimensions. Teòricament inclou els costos directament relacionats amb el govern i la gestió de les universitats: rectorat, gerència i estructures centrals de servei. També inclou el Consell Social Valor 1.5 milions d’euros anuals

2. SUBVENCIÓ BÀSICA (I) Finança la part fonamental de l’activitat ordinària i les despeses de funcionament   Elements de la formula: Crèdits matriculats equivalents per estudi i universitat Estudiants de nou accés per estudi i universitat Titulats per estudi i universitat Superfície construïda Utilitza dades referides a la mitjana mòbil relativa als tres últims anys acadèmics per tal de reduir les fluctuacions puntuals

2. SUBVENCIÓ BÀSICA (II) Variable Notes Crèdits matriculats equivalents per estudi i universitat 45% No inclou els crèdits convalidats o reconeguts o adaptats. Només els que generen drets a examen Equivalent: Crèdits matriculats ordinaris a estudis homologats en centres integrats * coeficient d’experimentalitat * coeficient de repetició Repetició: 1 / 0,7 / 0,5 / 0,2 (1a, 2a, 3a i 4a o més vegades) Crèdits de nou accés equivalents per estudi i universitat 15% Es considera nova la matrícula formalitzada per primera vegada en una titulació. Inclou preinscripció, majors de 25 i accés a titulacions pròpiament de 2n cicle Equivalent: Estudiants nous * crèdits de la titulació * coef. experimentalitat Crèdits titulats equivalents per estudi i universitat 30% Equivalent: Estudiants en situació de demanar el títol * crèdits de l’ensenyament * coef. experimentalitat Superfície construïda 10% Base de Dades d’Edificis Universitaris del DURSI. En aquest cas no es fa servir la mitjana dels 3 anys

2. SUBVENCIÓ BÀSICA (III): El coeficient d’experimentalitat Intenta reflectir els costos relatius a les diferents tipologies de docència El càlcul de l’experimentalitat es fa a partir del pla d’estudis tenint en compte el promig dels percentatges de crèdits teòrics i pràctics de les matèries troncals i obligatòries contingudes en els plans d’estudi de les diferents universitats que ofereixen l’estudi Per cada grup de teoria es calculen 2 grups de pràctiques d’aula, 4 de laboratori i 8 grups de pràctiques clíniques Crèdits pràctics: Humanitats i ciències socials 100% aula / Ciències experimentals i àrea tècnica 50% aula i 50% laboratori / Ciències de la Salut: 33% aula, 33% laboratori i 33% clínics Coeficient experimentalitat: Fracció de crèdits de teoria en el pla d’estudis + 2*fracció de crèdits de pràctiques d’aula + 4*fracció de crèdits de laboratori + 8*fracció de crèdits pràctics clínics  

El coeficient d’experimentalitat: Exemple ET Naval, especialitat en propulsió i serveis del vaixell Crèdits assignatures troncals i obligatòries: 178,5 Crèdits de teoria : 97,5 (54,6% del pla d’estudis (T)) Crèdits de practiques: 81 (45,4% del pla d’estudis (P)) Coef. Experimentalitat: T+(2*(P/2))+(4*(P/2))=1.91 Altres exemples: Arquitectura 2,34 Eng. Camins, Canals i Ports 2,06 Arquitectura Tècnica 2,02 Eng. Telecomunicacions 1,94 Eng. Informàtica 1,93 Ciències i Tècniques Estadístiques 1,92 Matemàtiques 1,92 Eng. Industrial 1,90 Òptica i Optometria 1,82

3. SUBVENCIÓ DERIVADA Permet la contractació de personal docent i investigador. Inclou: Quotes patronals de la SS del PAC docent contractat (equiparant el cost del personal funcionari i del contractat) Trams de recerca Pla d’incentius al PDI Programa d’estabilització i promoció del PDI

4. SUBVENCIÓ ESTRATÈGICA (I) Aporta finançament lligat a objectius de política universitaria. Hi ha dues grans parts: finançament del nous estudis (o dels nous grups d’estudis ja existents) i els contractes-programa El finançament de nous estudis pot ser total, parcial o sense subvenció (aquests últims tindran finançament per la via bàsica) Durant el 2002 s’haurà de signar un contracte-programa amb el DURSI de 4 anys. El principal objectiu continuarà sent la millora de la qualitat del sistema universitari

4. Línies mestres dels contractes-programes (II) Formació: adaptació de l’oferta, millora del procés ensenyament-aprenentatge, nou marc europeu, 3r idioma, innovació docent i eficàcia del sistema quant a resultats Professorat: consolidació de la política de promoció i d’accés extern i garantir la carrera docent del personal acadèmic R+D: Competitivitat amb els països del nostre entorn. Increment de l’impacte dels resultats, integració en xarxes i la presència d’empreses tecnològicament innovadores Universitat-entorn: comunicació, inserció i foment de l’esperit emprenedor, informació als futurs estudiants, formació continuada, internacionalització Gestió: Orientació a la qualitat de l’organització, sistemes i eines de gestió

5. SUBVENCIÓ PER CONCURRÈNCIA Financen les actuacions del DURSI que impliquen a totes les universitats: Ajuts per projectes i activitats de normalització lingüística Ajuts per finançament de programes de millora de la qualitat docent Subvencions per ERASMUS Programes doctorals

Aplicació del model Es preveu una fase de transició, durant aquesta: Es garantirà que cada universitat no rebi una subvenció anual inferior a la del 2001 Els rendiments dels contractes-programa tindran en compte els desajustos entre la subvenció històrica i la subvenció del model