¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to make questions en español
Advertisements

LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places; where we’re going to go & what we’re going to do express.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can…  correctly use essential vocabulary,  use.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Asking Questions ¿Quién?– Who ¿Dónde ?– Where ¿Adónde?- To where?
Capítulo 4A – Apuntes #1 IR. To say where someone is going, use the verb ________ To ask where someone is going to use Where (to)? ___________ You often.
The following slides introduce the new verb IR.
El verbo Ir “to go” When you want to talk about where someone is going, use the verb ir. yo tú él, ella/ usted nosotros(as) ellos(as)/ ustedes U2E2, p.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
Unit 3 Overview In this unit we will talk in Spanish about… - past times, leisure activities and sports - families and family members - physical traits.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
Discussion Voice Activity 1.05
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 
El Verbo ‘Ir’ ¡Más información!. You already know: Ir – To go SingularPlural Yo voyNosotros vamos Tú vas Él/ella/Usted vaEllos(as)/Ustedes van.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
İBuenos días! Trabajo del timbre: Saquen tus paquetes del examen final: Get out your final exam review packets.
Fill in the blanks with logical words. 1.Me gusta levantar pesas en ____________. 2.A ella le gusta nadar en ____________. 3.Ellos caminan todos los días.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Hoy es el 9 de septiembre.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Saquen sus apuntes de la sala volteada.
Talkiing about where you and others go during free time.
¡Buenos días! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Hoy es el 25 de agosto.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Discussion Voice Activity 1.05
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola! Pongan la tarea en tu pupitre, por favor.
¡Tenemos el examen de unidad 2 este jueves!
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea nueva en la cesta.
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
¿Qué te gusta hacer en el otoño?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Preparan sus hojas de tres-en-raya para incluir sujetos diferentes.
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Hola estudiantes! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
Hola Unidad 3.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre: ¿Adónde vas tú? Trabajo del timbre: Ponen la tarea en la cesta, y sacan la hoja de los sonidos, por favor. ¿Qué haces en la biblioteca? LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express what we do in different places using correct verb conjugation use a wider variety of interrogatives to ask questions We’ll know we’re successful when we can… recognize each new term and say each new term with correct pronunciation connect places to our activities/verbs understand and use the new sentence structure: ir + a la/al + a place correctly, especially in the dice game activity understand and participate in the target questions PP activity

To express where you go to… yo voy nosotros vamos tú vas ellos/ellas/Uds.van ella/él/Ud. va Use the irregular verb: ir Use ‘a’ = to Use the full structure: ir + a + place Create the contraction ‘al’ when you’re going to a masculine place - ex. Yo voy al cine/gimnasio/parque. vs. Yo voy a la bibiloteca/casa/escuela.

Voy a la/al . ¿Con qué frecuencia vas a la/al ? I go to the . How often do you go to the …? Voy a la/al . I go to the .

¿Con qué frecuencia vas a la/al ? Voy a la/al .

¿Con qué frecuencia vas a la/al ? Voy a la/al .

Voy a la/al a la(s) . ¿Cuándo vas a la/al ? I go to the . When do you go to the …? Voy a la/al a la(s) . I go to the .

¿Cuándo vas a la/al ? Voy a la/al a la(s) . I go to the .

¿Cuándo vas a la/al ? Voy a la/al a la(s) . I go to the .

With whom do you go to the ? ¿Con quién vas a la/al ? With whom do you go to the ? Voy a la/al con . I go to the mall with .

¿Con quién vas a la/al ? Voy a la/al con .

¿Con quién vas a la/al ? Voy a la/al .

¿Por qué vas a la/al ? Voy a la/al para . Why do you go to the ? I go to the in order to .

¿Por qué vas a la/al ? Voy a la/al para .

¿Por qué vas a la/al ? Voy a la/al para .

¿Adónde vas los ? Voy a la/al los . Where do you go to on ? I go to the on .

¿Adónde vas los ? Voy a la/al los .

¿Adónde vas los ? Voy a la/al los .

¿Qué haces en ? What do you do in/at ? Yo en . I in/at .

¿Qué haces en ? Yo en .

¿Qué haces en ? Yo en .