Experiència de Magdeburg

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
SEGONA AVALUACIÓ Treball i energia. Potència. Calor.
Advertisements

L’electricitat:l’energia més versatil.
GASPARD MONGE GIRARD DESARGUES.
REACCIONS DE TRANSFERÈNCIA DE PROTONS
2. L' idealisme transcendental:la síntesi kantiana 2. 3
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
Joakim,Lucas,Adrian,Arnau.
BAUHAUS, una escola d’art
Scala era el nom que els romans donaven a una platja propera a Empúries.
Alimenta el teu cos.
CINÈTICA DE LES REACCIONS QUÍMIQUES
El moviment i les forces ESQUEMA INICI ESQUEMA RECURSOS INTERNET
Comprensió del canvi climàtic
Presentació de la base de dades
UD: EXPRESSIÓ GRÀFICA: perspectives
LA MENTIDA DESCOBERTA.
Tot el que ens envolta és matèria, però...
DINÀMICA.
Religió i els déus romans
MONESTIR DE PEDRALBES El Monestir de Pedralbes és un dels edificis més valuosos del gòtic català, que conserva el claustre gòtic considerat el més gran.
Recordem què vol dir ser adolescent
Projecte de P-3 4a Part Curs
2ª Qüestió: Quin tipus de mesures cal distingir
LA FAULA.
Creació d’un mapa personalitzat
LA METEOROLOGIA.
CJE VISITA DE LA CJE AL CLAVEGUERAM DE BARCELONA 29/05/2010
T E O R I A D E L C O L O R Que cal saber sobre el color?
Experimentam amb la ciència
1 Gasos: conceptes bàsics La velocitat de difusió dels gasos
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2009 FASE autonómica PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
Potències de nombres racionals
Tema 5. L’atmosfera. Pàg 66 La Terra està envoltada per una barreja de gasos que anomenem atmosfera. Aquesta barreja de gasos és l’aire que respirem,
LA MESURA Mesurar és determinar quantes vegades cap una unitat en allò que es mesura.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
Treball i energia. Potència. Calor.
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2011 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
Sant Bartomeu Classe de cinquè i sisè CEIP La Valldan.
La matèria.
UD1- L’activitat científica
1. L’empirisme de Locke 1.1. L’origen i la constitució del coneixement
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
Què existeix i què no existeix.
La història de la conservació dels aliments comença amb l'aparició dels primers éssers humans.
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
Ruben Balada Tripiana Informática
L’EQUACIÓ DE BERNOULLI
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS: Grans grups d’edat
Sòlids Líquids Gasos Plasma
TECNOLOGIA.
Excursió:Museu d’Arqueologia de Catalunya
La Presència Educadora
Grup 2: Conseqüències de la vulneració dels drets humanas.
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Els sistemes materials
Cavall de Troia Marta Poveda 4rtB 6 juny de 2013.
Xavi Fabregat 4tA Karim Atsailali 4tA
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Per la PAU, en record de RACHEL CORRIE.
Organització i creixement
QUE ES LA NASA? La National Aeronautics and Space Administration (NASA) és l'agència governamental dels Estats Units fundada el 1958 responsable per als.
Quin canvi!!!!.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
LA TERRA.
Conceptes previs Lleis químiques Teoria cineticomolecular.
Transcripción de la presentación:

Experiència de Magdeburg 1657 Experiència de Magdeburg Portada. Imatge

Aquest experiment es va realitzar per primera vegada a la ciutat de Magdeburg al 1657, a iniciativa de l’alcalde d’aquesta ciutat alemanya, jurista aficionat a la ciència i autodidacta. Els dos hemisferis estaven fets de bronze i segellats amb cuir per poder fer-hi el buit. Von Guericke va calcular que es necessitava una força superior a la que feien 16 cavalls per poder-los separar. Descripció històrica

La bomba de buit utilitzada va ser construïda per von Guericke aproximadament al 1650 per estudiar i experimentar amb el buit. El primer que va mostrar es que no es podia sentir el so d’una campana situada en el buit, que els animals no hi podien sobreviure, que els aliments frescos es conservaven en el buit i que una flama s’hi apagava. Descripció històrica Si voleu realitzar consultes podeu accedir a: http://physics.kenyon.edu/EarlyApparatus/ Pneumatics/Magdeburg_Hemispheres/ Magdeburg_Hemispheres.html

Terrassa, 28 de setembre de 2003 Física en Acción Física en Acción Terrassa, 28 de setembre de 2003

Acostar la ciència al gran públic, reproduint, teatralitzats, experiments realitzar en èpoques històriques pot ser gratificant tant pels observadors casuals com per qui sent passió per el món de la ciència.   Ens felicitem per iniciatives d’aquesta mena i animem qui te en la seva mà fomentar-les. Arribar a tothom. Experiències teatralizades.

La pressió La pressió és la relació entre la força exercida respecte a l’àrea d’aplicació. P = F/s   Així doncs, depèn de: Ø      la força mesurada en Newton, i Ø      l’àrea d’aplicació mesurada en metres quadrats Les seves unitats són Pascals (Pa = N/m2), en honor a Blaise Pascal (1623- 1662), físic francès.

Utilitzant la fórmula comproveu que una força molt gran és capaç de donar lloc a una pressió molt petita si s’exerceix sobre una àrea molt gran. Per exemple les raquetes que s’utilitzen per caminar per la neu.   D’altra banda una força menor o igual pot fer una pressió molt gran si la superfície on s’aplica és molt petita. Per exemple tenim una dona caminant sobre talons d’agulla que s’enfonsa amb facilitat. Si algú s’estires sobre un llit de claus el resultat de la prova dependria del nombre de claus que hi hagués. a) Pocs claus. Poca superfície i, per tant, una alta pressió. Quin seria al resultat? b) Molts, molts claus Molta superfície i, per tant, una pressió més baixa. Fins i tot podria ser confortable.

La pressió dins d’un fluid (líquid) va augmentant a mida que la seva profunditat augmenta.   La pressió dels fluids, s’exerceix en totes direccions, i serà: PH = d·g·h on g és la acceleració de la gravetat, h l’alçada de la columna i d la densitat del mateix. Respecte als gasos (fluids) recordem que, segons la teoria cinètica, la pressió que exerceixen es deguda al moviment de les seves molècules que xoquen continuament contra las parets del recipient que les conté.

Webs d'interès http://copernic.udg.es/docencia/guions/Estatica_fluids.PDF Guions sobre experiencies a realitzar   http://telemaco.uab.es/xalvarez/docencia/eso/hidrostatica/pressio/left_ind.htm Sobre presió i presio hidroatatica amb exercicsi a nivell de ESO http://www.walter-fendt.de/ph14s/ Applets de fìsica http://www.sc.ehu.es/sbweb/fisica/estadistica/otros/atmosferica/atmosferica.htm Medida de la presión atmosférica http://centros5.pntic.mec.es/ies.victoria.kent/Rincon-C/Practica/PR-15/PR-15.htm experiencies eso o per casa http://www.rena.e12.ve/SegundaEtapa/geografia/geografiag/presionatmosferica.asp presio atomosferia geografia i meteriologia http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/kinetic/pmdg.html pressio atmosferi i incliu l’experiemnt demaddeburg http://www.avseducation.org/pdffiles/atmosphericpressure.pdf experiencia sobre magdeeburs