AVALUACIÓ FONETICA I FONOLOGICA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Tema 3. L’Univers i el Sistema Solar. Pàg 36
Advertisements

Impress 3... Posa-hi un fons!
EL TREBALL DE CATALÀ.
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
Importar les notes al Campus Virtual
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
EL LLENGUATGE MUSICAL.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
TUTORIAL PER TREBALLAR AMB EL MOODLE
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
A la teva declaració de la renda
Adaptació al Grau en Psicologia document informatiu curs
Les primeres passes amb el GeoGebra
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
PETITS REPORTERS Títol.
Fem de cuiners! Els nens i nenes de 2n. estem treballant els aliments per això hem anat al Nútrim a fer un taller de cuina per aprofundir en el tema.
La consciència fonològica a P-3
EL TROBADOR de La Segarra, presenta.
Impress 2... Edita la teves presentacions!
AVALUACIÓ FONETICA I FONOLOGICA
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
Descobrint un tresor amagat
QUÈ LI FALTA A AQUEST COTXE? CEIP Marian Aguiló 4 anys A
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
Un test per pensar... Materials de
La consciència fonològica a P-4
EL GAT NEGRE “Història del gat negre” a El lenguaje oral en la escuela. Joan TOUGH, (1987). Madrid:Visor.
EL VALOR DE LA FELICITAT
Per aquesta raó Jesús ens diu als cristians:
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Grups interactius a L’Esquitx
Com crear un compte de correu amb gmail
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Seminari d’Educació Especial
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
IV Part Música Catalana d’avantguarda “Epigrames” de Benet Casablanques (composició 2003) Monges de Sant Benet de Montserrat.
Objectiu Educatiu Trienni
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS: Grans grups d’edat
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Explicació de l’enunciat
Arbres… ¿De quantes classes en deu haver? ¿De quins arbres en saps el nom?
QUARTA SETMANA DE QUARESMA
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
Què passa amb ’examen final?
QUI SOM? SOM UNA ASSOCIACIÓ SENSE ÀNIM DE LUCRE, QUE PRETÉN ACOSTAR LA CULTURA MUSICAL A TOTHOM.
HABILITATS COMUNICATIVES
Cant espiritual Joan Maragall.
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
IV Part Música Catalana d’avantguarda “Epigrames” de Benet Casablanques (composició 2003) Monges de Sant Benet de Montserrat.
El programa per fer mapes conceptuals
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
LA CASTANYADA LITERÀRIA A LA BIBLIOTECA:
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
(Fes clic per entrar en el quadre i poder escriure) NOM DELS PERSONATGE (Per canviar la lletra i la mida ho pots fer des de FORMATO-FUENTE) Escriviu els.
ANEM A L’HORT AQUEST CURS ELS NENS I NENES DE P-3 S’HAN INCORPORAT A LA TASCA DE CUIDAR L´HORT. PREPARAR LA TERRA, PLANTAR ,REGAR, RECOLLIR FULLES.
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
ELEMENTAL, ÉS CLAR! FITXES DE SUPORT
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
Transcripción de la presentación:

AVALUACIÓ FONETICA I FONOLOGICA Adaptació de la prova de Manel Mascarell -EAP Santa Coloma de Gramenet- realitzada per Montserrat Rabassa -CREDAC Pere Barnils Barcelona (2007)-

Què és?: Com funciona? Què aporta? Instrument per a l’avaluació fonètica i fonològica de l’alumnat d’Educació Infantil i Primària, mitjançant una activitat interactiva en Power Point. Es presenta un conjunt d’imatges digitalitzades que activa el propi infant i són l’estímul per que produeixi els sons de la parla a avaluar. S’acompanya de graelles de registre en suport paper que faciliten el posterior anàlisi de les produccions de l’alumne. La columna CURS de les graelles indica el nivell en el que els infants solen pronunciar correctament el so a avaluar (edat ± 6 mesos), més enllà del qual es considera de risc. L’aportació del CREDAC Pere Barnils, a la prova original de Manel Mascarell, és: la diferenciació explicita de l’actuació de l’alumne denominació o repetició del nom de les imatges; la inclusió de la tasca de repetició de sons en síl·laba directa per obtenir l’avaluació diferenciada fonètica–fonologia; l’ampliació amb noms llargs i noms compostos que permet avaluar l’esquema rítmic de la producció de l’infant. Com funciona? Què aporta? AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

PROCEDIMENT, IMATGES I REGISTRE FONOLOGIA i FONÈTICA AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

- Registre: A) Fonologia Situar l’infant davant de l’ordinador de manera que pugui veure bé la pantalla i, segons possibilitats i edat de l’alumne, prémer el botó esquerra del ratolí o el botó “intro” del teclat. Controlar possibles reflexos de llum que puguin dificultar la bona visió de la pantalla. Verificar posant el cap de l’entrevistador a l’alçada del de l’infant. - Instrucció: Mira, veus bé la pantalla? Cada vegada que tu premis aquest botó (indicar: botó esquerra del ratolí o botó “intro” del teclat) sortirà una cosa a la pantalla i tu m’has de dir què és, com es diu. Si no ho saps no passa res, em dius ”no ho se” i jo t’ajudaré. Preparat? Comencem. - Registre: Transcriure exactament allò que diu i com ho diu l’alumne a la casella “espontani” o “repetit” de la graella de registre i anàlisi (pàg. 9 guia avaluació) Es aconsellable gravar les produccions de l’alumne i completar fidelment la transcripció dels sons que poden passar per alt en l’escolta directa. AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

B) Fonètica: - Instrucció: - Registre: Verificar la producció fonètica de l’alumne en repetició de síl·laba directa (veure pàg. 9 guia avaluació) - Instrucció: Ara has de repetir el que jo digui. Ho has de dir igual, igual, que jo. Preparat? Comencem! MA, ... NA, ... NYA, ... etc. - Registre: Transcriure exactament allò que diu i com ho diu l’alumne a la casella “síl·laba directa” de la graella de registre i anàlisi (pàg. 9 guia avaluació). Es aconsellable gravar les produccions de l’alumne i completar fidelment la transcripció de sons que poden passar per alt en l’escolta directa. AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 6

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 7

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 8

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 9

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 10

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 11

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 12

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 13

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 14

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 15

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 16

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 17

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 18

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 19

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 20

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 21

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 22

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 23

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 24

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 25

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 26

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 27

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 28

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 29

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 30

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 31

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 32

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 33

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 34

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 35

NOMS LLARGS I NOMS COMPOSTOS AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

PROCEDIMENT: Reconeixement (veure pàg. 10 guia avaluació): Situar l’infant davant de l’ordinador de manera que pugui veure bé la pantalla i prémer el botó esquerra del ratolí o el botó “intro” del teclat, segons edat o possibilitats de l’alumne. Controlar possibles reflexos de llum que puguin dificultar la bona visió de la pantalla posant el cap de l’entrevistador a l’alçada del de l’infant. Reconeixement (veure pàg. 10 guia avaluació): - Instrucció: Veus que hi ha tres dibuixos a la pantalla? Toca amb el dit el cocodril. Ara, toca la papallona. I, el hipopòtam. Etc. - Registre: Correcte (+) o nom de la imatge que confon, a la casella “reconeixement”. AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

Denominació: Repetició: - Instrucció: Recordes com es diu aquest (senyalar el primer dibuix)? I aquest, com es diu? I aquest altre?. Etc. - Registre: Correcte (+) o transcriure exactament allò que diu i com ho diu l’alumne a la casella “denominació”. Repetició: Verificar la producció de l’alumne únicament en aquells noms sobre els que quedin dubtes de la seva realització oral Ho has fet molt be. Ara has de repetir el que jo digui, igual, igual, que jo. Preparat? Comencem: papallona, etc. ! Correcte (+) o transcriure exactament allò que diu i com ho diu l’alumne a la casella “repetició” (pàg. 10 guia avaluació). AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 39

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 40

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 41

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell 42

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M. Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

FI AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell