Resum de resultats de l’estudi

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
OBSERVATORIO DE PRECIOS DE ALIMENTACIÓN Y DROGUERÍA
Advertisements

© Universitat de Girona LA GESTIÓ DE LA QUALITAT A LES EMPRESES DE CATALUNYA Resultats d’un estudi empíric Juny 2002 Univers d’aproximadament 4500 certificats.
Interpretació estadística dels indicadors de centre
La crisis finisecular La política agrària del regeneracionisme Joaquin Costa Plan Gasset EventualPermanenteTotal Ha% sobre superficie cultivada ,9.
INSTITUCIONS COMUNITAT VALENCIANA
Els recursos lingüístics al vostre abast
Lingua e cultura catalana Unitat 1: presentacions
Què és l’ODP? Open Directori Project = Projecte de Directori Obert = ODP = DMOZ. Netscape Communications, filial d’American On Line (AOL Time Warner).
Plataforma per la Llengua
EURO-MANIA EN CATALÀ 29 de novembre de 2011
Castellsagues Nogueras, Nil
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Les varietats lingüístiques
Escola Montserrat Sant Just Desvern
CUESTIONARIO PARA EL DIAGNÓSTICO DE PERCEPCIONES CATALUÑA- ESPAÑA PRINCIPALES RESULTADOS Novembre de 2009 Estudio de la Universitat Oberta de Catalunya.
Equacions amb dues incògnites.
Galetes Birba Josep Nadal Agell Ricard Pons de la Cruz
Acord del Departament de Cultura, el Gremi d’Empresaris de Cinemes de Catalunya i FEDICINE 26 de setembre de 2011.
1. La Segona Revolució Industrial
El paper dels barris en les xarxes socials a Catalunya. Una aproximació. José Luis Molina (UAB) Projecte finançat pel MICINN (CSO /SOCI), Estudio.
SELECTIVITAT 2013.
El mercat i els sistemes d’organització industrial
DIAGNÒSTIC DE PERCEPCIONS CATALUNYA - ESPANYA
Plataforma per la Llengua- 2006
FESTES DE NADAL Elena Extraviz.
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
LA PERDIU BLANCA.
ESTRATÈGIES HOTELERES URBANES ESPANYOLES I EUROPEES DAVANT DEL LOW COST Autors: Dr. Josep-Francesc Valls, catedràtic d’ESADE, director del Simposi Internacional.
SOCIOLINGÜÍSTICA COMUNICACIÓ Pàg
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
UVic i Rosa Sensat Maig de 2013
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
LA SENYERA CATALANA EN ELS CÒDEX DIBUIXATS PELS INDÍGENES/INDIS DELS POBLES AMÈRICANS Avui us presentem una nova evidència que ens ajudarà a aclarir una.
Informe trimestral de conjuntura. Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre. 1TRIMESTRE 2014.
Un experiment amb pomes i llimones
Guerra del Marroc
TEMA 5 : FUNCIÓ DE NUTRICIÓ
Els sous de les dones a CATALUNYA
Necessita Catalunya un nou finançament?
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
Amics de la ciutat de Granollers Granollers, 26 de gener 2011
La presència del català a la toponímia de l’aeroport de Barcelona
Distribució de les hores del currículum
Ajuntament de Vic. Regidoria de joventut: Judit Ramos.
SOCIALS ENTREVISTES EL FRANQUISME
1ª DIAGNOSI EMBOLCALLS ESMORZARS
Voleibol Ada S. David J. Álvaro S..
La formació professional, una opció de futur i amb futur
Llengua i identitat a Catalunya 2008
ÚS DE LES LLENGUES OFICIALS A L’INTERNET
Les llengües del món.
Jornada de Portes Obertes 2018
TEMA 11.- LA SEGONA GUERRA MUNDIAL ( )
II. EL PRECIO Quantitat de diners que el comprador d’un determinat producte o servei lliura al venedor a canvi de la seva adquisició. És la variable del.
Català: parlants Estonià: parlants
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
El llatí i les llengües indoeuropees
ENFOCAMENT PLURILINGÜE ANGLÈS I FRANCÈS. ENFOCAMENT PLURILINGÜE ANGLÈS I FRANCÈS.
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
SELECTIVITAT 2011.
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
Manifest de Girona pels drets lingüístics
Dr. Pere Mir Dr. Eduard Cristóbal Desembre de 2004
La diversitat lingüística de Catalunya Institut Gallecs 2n Batxillerat
Oscar, Vannia, Rut, Éric i Alma.
La Gestió dels Camps de Futbol
L’ÚS D’INTERNET A LES BIBLIOTEQUES SEGONS LA RENDA FAMILIAR
LA TERRA.
1 2 3 AGENDA Introducción Metodológica Balance del Consumo en 2013
Transcripción de la presentación:

Resum de resultats de l’estudi Les llengües d’ús en l’etiquetatge dels productes de marca “blanca” de supermercats i hipermercats a Catalunya S e g o n s d a d e s d e l a t a r d o r d e l 2 0 0 4 P l a t a f o r m a p e r l a L l e n g u a

Llengües per productes (en percentage) O b j e c t i u s M e t o d o l o g i a R e s u l t a t s R e s u l t a t s *Entre aquests trobem idiomes com el turc, el txec, l’eslovac, el polonès, el danès, el suec, el noruec, el finès, l’estonià, l’hongarès, el romanès, el letó, el lituà i l’estonià entre d’altres C o n c l u s i o n s

Dolços, pastes i esmorzars anglès L’ús de les llengües segons els productes. O b j e c t i u s M e t o d o l o g i a R e s u l t a t s R e s u l t a t s C o n c l u s i o n s Primera, segona i tercera llengua més emprada en les diferents seccions de productes. secció primera segona tercera Vins i licors espanyol català portuguès Refrescs i sucs català/anglès Dolços, pastes i esmorzars anglès Làctics Conserves Xarcuteria Congelats Altres productes alimentaris Higiene personal drogueria

L’ús de les llengües segons els grups de distribució O b j e c t i u s M e t o d o l o g i a R e s u l t a t s R e s u l t a t s Primera, segona i tercera llengua més emprada per cada grup de distribució Grup distribuïdor Primera Segona Tercera País d’origen de l’empresa Carrefour (Carrefour, Champion, DIA) espanyol portuguès grec França Caprabo català / Països Catalans Condis Mercadona Miquel Alimentació (Suma) Bon Preu (Bonpreu, Esclat) LIDL anglès Alemanya Ahold (Supersol) Països Baixos ITM Iberica (intermarché) francès Auchan (Alcampo, Sabeco) Italià Superficies de Alimentación (Sorli-discau) Euromadi (varis) Espanya /Països Catalans El Corte Inglés Espanya Plus Supermercados alemany Eroski català/basc/gallec País Basc HD Covalco (Coaliment) anglès/francès català/basc/italià

Grups distribuïdors segons el tracte vers el català L’ús de les llengües segons els grups de distribució O b j e c t i u s M e t o d o l o g i a R e s u l t a t s R e s u l t a t s C o n c l u s i o n s Grups distribuïdors segons el tracte vers el català Grups distribuïdors que a Catalunya: Etiqueten tots els productes en català Bon Preu, Superficies de Alimentación Etiqueten més de la meitat dels productes en català Condis, Eroski Etiqueten algun producte en català (menys de la meitat) Caprabo, Miquel Alimentació, HD Covalco, Euromadi, El Corte Inglés No etiqueten cap producte en català Carrefour, Mercadona, LIDL, ITM, Auchan,, Plus Supermercados, Supersol

Grups distribuïdors segons el tracte vers el català L’ús de les llengües segons els grups de distribució O b j e c t i u s M e t o d o l o g i a R e s u l t a t s R e s u l t a t s C o n c l u s i o n s Grups distribuïdors segons el tracte vers el català Grups distribuïdors que a Catalunya: Etiqueten més en català que en espanyol Bon Preu, Superficies de Alimentación, Condis Etiqueten més en espanyol que en català Carrefour, Caprabo, Mercadona, Grup Miquel, LIDL, ITM, Ahold, Auchan, Euromadi, El Corte Inglés, Plus Supermercados, Eroski, H.D. Covalco Etiqueten més en portuguès que en català Carrefour, LIDL, ITM, Auchan, El Corte Inglés, Plus Supermercados, Euromadi. Etiqueten més en llengües d’àmbit oficial menor que el català que no pas en català Carrefour, LIDL, ITM.

Grups distribuïdors segons el tracte vers el català L’ús de les llengües segons els grups de distribució O b j e c t i u s M e t o d o l o g i a R e s u l t a t s R e s u l t a t s C o n c l u s i o n s Grups distribuïdors segons el tracte vers el català Grups distribuïdors que a Catalunya: Es troben per sobre la mitjana pel que fa a l’ús del català Caprabo, Condis, Bon Preu, Superficies de Alimentación (Sorli-discau), Eroski Es troben per sota la mitjana pel que fa a l’ús del català Carrefour, Mercadona, Miquel Alimentació, LIDL, Ahold, ITM iberica, Auchan, Euromadi, El Corte Inglés, Plus Supermercados, HD Covalco

L’ús de les llengües segons els grups de distribució O b j e c t i u s M e t o d o l o g i a R e s u l t a t s R e s u l t a t s C o n c l u s i o n s

HD Covalco (Coaliment) L’ús de les llengües segons els grups de distribució O b j e c t i u s M e t o d o l o g i a R e s u l t a t s R e s u l t a t s C o n c l u s i o n s Ahold (Supersol) Carrefour (DIA) Auchan (Alcampo) Condis Bon Preu Eroski Caprabo HD Covalco (Coaliment)

ITM Iberica (Intermarché) L’ús de les llengües segons els grups de distribució O b j e c t i u s M e t o d o l o g i a R e s u l t a t s R e s u l t a t s C o n c l u s i o n s El Corte Inglés ITM Iberica (Intermarché) Euromadi LIDL Grup IFA Mercadona Grup Miquel (Suma) Plus Supermercados

Superficies de Alimentacion (Sorli-discau) L’ús de les llengües segons els grups de distribució O b j e c t i u s M e t o d o l o g i a R e s u l t a t s R e s u l t a t s C o n c l u s i o n s Superficies de Alimentacion (Sorli-discau)

P l a t a f o r m a p e r l a L l e n g u a 2 0 0 4