MARIA MONTSERRAT FORTUNY, M

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Advertisements

L’EDAT MITJANA: UN TRESOR DE MIL ANYS.
IES Josep Maria Quadrado
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Escola Montserrat Sant Just Desvern
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Programa de Transició Escola Treball
Podeu posar una foto del vostre centre
J de O V A E Q D U R I M N.
Toca fusta FENT DECORATS
1 u n i t a t L’educador infantil.
I transforma un llibre en un nou lector
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA DE PUIG-REIG
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
ESCOLA MARE DE DÉU DEL ROSER - AMÍLCAR
PETITS REPORTERS Títol.
PROJECTE: AUTOR/A I L.LUSTRADOR/A A L’AULA
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
BENVINGUTS A P3! REUNIÓ DE PARES CURS ESCOLA CAN LLOBET.
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
Experimentam amb la ciència
ST. Louis High School, Dublín (Irlanda)
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
Ajuts individuals de menjador Curs
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
DIADA DE La pau i la no violència.
Animació Intervinents a la maternal
SANT JOSEP ORIOL, ESCOLA PARTICIPATIVA I SOSTENIBLE
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
BIENVINGUTS 5é B de Primària
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
2013.
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
CEIP Marià Galí Guix Preinscripció
LA SOCIETAT , LA FAMÍLIA , L’EDUCACIÓ I LES JOGUINES
ASSAMBLEA GENERAL ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES CURS 17/18
Joan XXIII és una escola associada a la UNESCO
EDUCACIÓ INFANTIL CURS
REUNIÓ D´AULA P4 CURS
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
FEAC 2016.
INS Pedraforca 1r d’ESO Curs
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Interacció escola - entorn.
Acollida ESO Curs 201 _-201 _ BENVINGUTS curs ESO Grup
CEIP AINA MOLL I MARQUÈS
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Continuació: el temps II
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
Departamento de Pedagogia Aplicada
Les nostres fonts documentals per treballar a la classe són molt diverses: 1. Treball de camp (sortides, visites, entrevistes, enquestes…). 2. Monografies,
2n de primària Curs Escola La Serreta.
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
P-5 Curs
Sant Feliu de Llobregat
Commemoració del 8 de març: Jornades de les Dones
LÍMITS: EDUCAR EN LLIBERTAT
BENVINGUTS !!!!.
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

MARIA MONTSERRAT FORTUNY, M MARIA MONTSERRAT FORTUNY, M. TERESA MAS I EL DIRECTOR DE L’ESCOLA: JOSEP RAMON BOIX AL CONGRÉS SOBRE LECTURA I ENTORN A LA SEU D’URGELL – DIES 1 i 2 DE JUNY DE 2012.

LA MONTSE I LA M.TERESA CONVERSANT AMB LLUÍS BIOSCA MODERADOR DE LA TAULA D’EXPERIÈNCIES SIMULTÀNIES

INICI DE L’EXPOSICIÓ PER PART DE LA MONTSE I DE LA M.TERESA

1.- Activitats amb les famílies a Ed. Infantil: - Maleta Viatgera amb el “conte especial” a Ed. Infantil. - Petita biblioteca de conta-contes i mascota. - Biblioteca mòbil de “casa a l’aula”i de “casa a l’escola”. - “Teatre per a les famílies”: D’un conte treballat a la Biblioteca: P3. - “Roda de contes”: Amb participació de cadascuna de les famílies: A P4. - Lectura en família del llibre de préstec de la Biblioteca: A P5.

PRESENTACIÓ DE MALETES VIATGERES A EDUCACIÓ INFANTIL PETITA BIBLIOTECA

TEATRE PER A FAMÍLIES DE P3 RODA DE CONTES P4 TEATRE PER A FAMÍLIES DE P3

1.- Continuació d’activitats amb les famílies a E.I. - Experiència única: Representació per a les famílies d’un conte protagonitzat per 150 nenes i nens D’Ed.Inf. - Llibre viatger: Ed. Infantil. REPRESENTACIÓ “LA RATETA”PER A LES FAMÍLIES

2.- Activitats amb les famílies, a Ed. Primària: Activitats a tota la comunitat Educativa: 2.- Activitats amb les famílies, a Ed. Primària: - Maletes viatgeres d’alumnes amb el Conte Viatger i la llibreta d’opinions familiars: Des de 1r fins a 6è. - Petits lectors: 3r amb 1r. - Petits i grans lectors: 4t amb 2n. - Cartes: 3r a 1r. - Biblioteca mòbil “de casa a l’aula” i “de casa a l’escola”. - Lectura per parelles amb compromís familiar: A 3r. - Exposo el meu llibre i el deixo en préstec. - Préstec de llibres en horari escolar amb implicació de la família.

MALETES VIATGERES ALUMNES: ENTREGA a DELEGATS DE CLASSE. PRESENTACIÓ ALS 2 grups classe. ALTERNEM DURANT ELS ANYS.

PETITS LECTORS: 3rs a 1rs Entre dos cursos i en grupets de 2/3 alumnes.

BIBLIOTECA MÒBIL “DE CASA A L’AULA” PROJECTE “ELS ROMANS”

LECTURA EN PARELLA

3.- Activitats amb les famílies: Ed. Infantil i Ed. Primària. - Clubs de lectura de mares i pares. - Clubs Infantils de lectura: alumnes de 6è. - Formació d’usuaris per a mares i pares. - Maletes viatgeres per a mares i pares. - Préstec de llibres cada dijous, associats o no a les activitats anteriors. - “Contes a la falda” per a les famílies, escenificats per col.laboradors de fora del Centre.

CLUB DE LECTURA DE MARES I PARES: “PEIX DE GAT”

MALETES VIATGERES PER A FAMILIES (MARES I PARES I ALGUN MATERIAL PER ALS FILLS / ES) Conta contes realitzat per “LLAR D’INFANTS YONI”: PER A P3 Quins materials contenen: Llibre de viatges. Revista de viatges Revista de cuina Revista educativa: Viure en familia. Novel.la per a adults. Llibre guia educativa per a mares i pares. Un llibre de cuina per a infants i joves. Un DVD-pel.lícula familiar. Un llibre per als fills/es Una revista per als fills/es: Tatano, Reporter Doc Un llibre guia per aconseguir fills/es bons lectors.

Conta-contes IMMA PUJOL: PER a EI CONTISTA: RAT CEBRIAN: PER A 6ès. Conta-contes IMMA PUJOL: PER a EI

3.- Activitats amb les famílies: Ed. Infantil i Ed. Primària. - Conta-contes per a les famílies escenificats per les famílies (pares, mares, fills i germans). - Sessions de cinema per a les famílies. - Treball amb ordinadors i possibilitat de fer deures. - Tríptics informatius i formatius per a les famílies. - Tallers de folrar llibres. - Participació de les famílies en recitals de poesia, marató de contes, exposicions col.lectives,...

CONTA – CONTES FET PER IMMA I ROCIO, MARE I ALUMNA DE L’ESCOLA: PER A P4

CONTA CONTES DE FILO I PAU, MARE I ALUMNE DE L’ESCOLA PER A P5

PARE I FILLA DE 4t EXPLIQUEN UNES BONIQUES “HISTÒRIES DE MÀGIA” INVENTADES PER ELLS, per als de 1r.

PRÉSTEC I BIBLIOTECA EN HORARI POST-LECTIU: DIJOUS TARDA

MARATÓ DE POESIA: ÀVIES, MARES I PARES ELS PARES DEL POL , ALUMNE DE 4t B, EXPLIQUEN LA HISTÒRIA DELS MUMIN A FINLÀNDIA

3.- Activitats amb les families: Ed. Infantil i Ed. Primària. - Elaboració de guies de lectura per als pares i mares. - Llibres col.lectius dels alumnes : Elaboració de llibres aprofitant els temes treballats, els contes de les Maletes Viatgeres... - Explicació d’alguns fets importants, fruit de l’atzar: Els Mumin,... - Aprofitament dels materials que ens presten els pares i mares: disfresses, elements per a fer els muntatges... - Donació de llibres per a la biblioteca, per part de les famílies: Es fa constar la donació en la catalogació i en els llibres.

ALTRES RECURSOS PER A MOTIVAR: Carnets de préstec amb la foto dels alumnes. Carnet de bibliotecaris/àries. Convidar a amistats a visionar la pel.lícula del Club de lectura. Visionar la pel.lícula del mateix títol que el llibre llegit. Animació a les cartelleres de les dues entrades a la biblioteca. Animació dinàmica a les cartelleres i parets de la biblioteca. Publicació en el blog de l’escola de les activitats que es fan. Col.locar a les entrades de la biblioteca elements cridaners. Valorar les tasques que voluntàriament fan les persones de la Comissió Mixta de Biblioteca.

HA AUGMENTAT NOTABLEMENT EL NIVELL LECTOR DE L’ALUMNAT. ES NOTA UN AMBIENT POSITIU, DE CALIU CAP A LES ACTIVITATS DE LECTURA I DE BIBLIOTECA. LA BIBLIOTECA S’HA CONVERTIT EN UNA BIBLIOTECA VIVA, BULLENT OBERTA I PARTICIPATIVA.