TOTS ELS INDIVIDUS D’UNA MATEIXA ESPÈCIE SÓN IGUALS?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
i les seves característiques
Advertisements

LES PLANTES.
PROPORCIONALITAT 1 Funciona amb “clics”.
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
Escola Orlandai 4t CURS.
El mapa topogràfic Corbes de nivell.
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
BICENTENARI 12 de febrer de 2009
SOLIDARIS AMB ELS MÉS NECESSITATS
Tema 2. DIVISIBILITAT.
LES PLANTES I LES SEVES PARTS
Que es un bacteri? Els bacteris són éssers unicel·lulars. Són tan petits que per poder-los observar cal un microscopi especial,anomenat microscopi electrònic.
APRENENTATGE MULTINIVELL
RECICLAR PER MILLORAR EL NOSTRE ENTORN
Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia
Carnestoltes 2018 reciclat i creatiu!
3a PART Els nens i nenes de P- 4
Per què hi ha objectes que suren i objectes que no suren?
DE LA GARROTXA A L’EMPORDÀ, VIU EL FLUVIÀ
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
EL JOC DELS PINS CAMP D’APRENENTATGE D’EMPÚRIES
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
La funció de relació en els vegetals
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Experimentam amb la ciència
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
Aprenem a trasplantar Cicle Inicial.
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
RIUS I RIEROLS 6è de primaria- juny 08 Carlos de Molina Carlota Delise
Centre de Salut Rafalafena (Departament 2), Castelló de la Plana.
DE LA DURADA AL RITME.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Treballem l’estadística
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
Fet per Adriana, Helena i Marta (6B)
6è ESCOLA CERVANTES. BARCELONA.
DINÀMICA DELS FACTORS SOCIOECONÒMICS: Grans grups d’edat
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Què existeix i què no existeix.
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
Normes del laboratori de ciències naturals
Les lleis de Mendel Gregor Mendel va ser un botànic austriac que, treballant amb encreuaments entre pèssols, va arribar a determinar les lleis de segregació.
ENS TROBEM DE NOU.
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS: Grans grups d’edat
Tema 5: Nombres naturals i enters
Quina emoció! Què ens voldran dir?
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Repàs control 4: estadística i atzar
Ara resoldrem alguns problemes amb balances.
COM NEIX UN PARADIGMA?.
OBSERVEM LES PLANTES NOM: DIA:.
Tutorial com canviar color i paisatge
ESCOLA ANTONI TÀPIES- 5èB
MOHAMED ELAGOUBI ABRIL 2009 IES OLORDA
Agent Tutor Eloi Puertas Prats 13/04/2019 Agent Tutor.
Les fraccions Sisè B curs
Les plantes i els animals del Riu Túria
Aprenguem a Investigar
SISTEMA DUNAR.
FUNCIONAMENT INTERN D’UN ORDINADOR
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
A la classe de Medi ens vàrem preguntar quins dubtes voldríem aclarir envers el nostre cos… Després de molt pensar va sorgir la pregunta…
PROJECTE HORT CEIP BUFALÀ CURS
CARTA AL LLOGATER.
Per què ens fan llegir? Perquè llegir és un plaer. Protagonitzem històries que ens transporten a viure aventures que ens meravellen i ens fan somiar! A.
Introducció a l’anàlisi d’agrupaments (cluster)
ELS DRETS DELS ANIMALS Sabrina Grande Solomon Kasparov Marc Rivera.
COM NEIX UN PARADIGMA?.
OWL Boy scouts summer ‘19 Quan: Del 25 de juny al 26 de juliol, de 9:00h a 13:00h Servei de menjador de 13:00 a 16:30 Lloc: Plaça 11 de setembre local.
Transcripción de la presentación:

TOTS ELS INDIVIDUS D’UNA MATEIXA ESPÈCIE SÓN IGUALS? PER TROBAR LA RESPOSTA VAM DECIDIR GERMINAR LLENTIES I OBSERVAR EL CREIXEMENT DE CADA INDIVIDU ESCOLA ELS PINS 4t EP Curs: 2013/2014

HIPÒTESIS SI SELECCIONEM LLAVORS DEL MATEIX COLOR I MIDA ENS CREIXERAN PLANTES IGUALS TANT SI SELECCIONEM COM SI NO SELECCIONEM LES LLAVORS CADA PLANTA CREIXERÀ DIFERENT

DECIDIM VARIABLES POSEM LA MATEIXA QUANTITAT DE COTÓ A CADA POT. REGUEM TOTES LES LLENTIES AMB LA MATERIXA QUANTITAT D’AIGUA I ELS MATEIXOS DIES. LES COL·LOQUEM EN UN LLOC FIX.

QUÈ POT VARIAR D’UN INDIVIDU A L’ALTRE EL TEMPS DE GERMINACIÓ L’ALÇADA DE LA PLANTA EL NOMBRE DE BRANQUES EL NOMBRE DE FULLES EL COLOR EL NOMBRE D’ARRELS EL GRUIX DE LA TIJA LA FORMA DE LES FULLES EL NOMBRE DE FLORS…

SELECCIONEM LLAVORS Cada grup decideix germinar llenties en pots individuals o en grup: CRITERIS DE SELECCIÓ: LLENTIES MARRÓ FOSC LLENTIES MARRÓ CLAR LLENTIES ESCOLLIDES A L’ATZAR

RECOLLIM DADES DE CADA INDIVIDU INDIVIDU P DATA 6/5/14 7/5/14 8/5/14 10/5/14 … TEMPS DE GERMINACIÓ X ALÇADA 2 cm Nº DE BRANQUES Nº DE FULLES

RESULTATS

CONCLUSIONS TOTS ELS INDIVIDUS D’UNA MATEIXA ESPÈCIE SÓN DIFERENTS ELS UNS DELS ALTRES.

Gràcies per la vostra atenció