Un ancià greument malalt acudeix al Senyor perquè no l'abandoni en els penosos dies de la seva vellesa (vv. 9, 18). En lloc de descriure minuciosament.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
L'estructura dialogada d'aquest salm sembla indicar que els pelegrins el cantaven en forma coral, durant la marxa cap a Jerusalem. Un to de serena.
Advertisements

► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Aquest salm és la súplica d’un malalt (vv Aquest salm és la súplica d’un malalt (vv. 3-4) que pateix, a més d’una penosa malaltia (vv. 6-11), l’abandó.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
Aquest magnífic cant d'acció de gràcies celebra una victòria d'Israel, en la qual es va manifestar una vegada més l'amor del Senyor envers el seu.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
III. Jesús ve a salvar-nos
Un ancià greument malalt acudeix al Senyor perquè no l'abandoni en els penosos dies de la seva vellesa (vv. 9, 18). En lloc de descriure minuciosament.
Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v. 13), contra la calúmnia.
Una intensa i suau acció de gràcies s’eleva a Déu des del cor de qui prega, un cop esvaït el malson de la mort. Aquest és el sentiment que emergeix.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
Escolteu-me, Senyor, demano justícia + La situació que portava a recitar aquest salm és idèntica a la que es descriu en el Salm 7: un innocent -acusat.
+ Aquest salm resulta de la combinació de dos fragments, que es troben en els salms 56, 8-12; 59, En la primera part (vv. 2-7), el salmista.
Un profund anhel de Déu –bellament expressat amb la imatge de la terra assedegada (v. 2)– és el sentiment que domina tot aquest salm. El seu autor.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
Aquest salm —designat tradicionalment amb el nom de Miserere— és la súplica penitencial per excel·lència. El salmista és conscient de la seva profunda.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest magnífic cant d'acció de gràcies celebra una victòria d'Israel, en la qual es va manifestar una vegada més l'amor del Senyor envers el seu.
El Judici (v. 8), que assegurarà definitivament el triomf de la justícia (v. 11), és el tema central d'aquest salm. ● Després d'una exclamació de.
+ És un salm d’acció de gràcies individual amb alguns elements de súplica individual (vv ). Amb ell, una persona dóna gràcies al Senyor.
▬ El salm 115 resumeix perfectament el sentiment d'Israel en el sopar pasqual, o Seder, en la primera nit de la festa. ▬ Horriblement oprimit ("he.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Des dels inicis de la seva història (vv Des dels inicis de la seva història (vv. 1-2), Israel va haver de suportar nombrosos opressors. Però el Senyor.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
TINC SET!.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
En aquest Salm s’apleguen dos poemes d’estil i contingut diversos. + El primer (vv. 2-11) és un cant d’acció de gràcies per l’alliberament d’un perill.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Enmig de la soledat i l’aflicció (v Enmig de la soledat i l’aflicció (v. 16), el salmista apel·la confiadament a la misericòrdia de Déu (v. 6). La.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Carta d’un infant als seus pares.
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces. L'orant està esperant que despunti l'alba.
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Súplica col·lectiva, amb oracle de salvació En aquesta oració es reflecteix la situació espiritual dels qui ja han passat la prova de l'exili a Babilònia.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv ● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv. 4-6), una persona acusada i perseguida.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

Un ancià greument malalt acudeix al Senyor perquè no l'abandoni en els penosos dies de la seva vellesa (vv. 9, 18). En lloc de descriure minuciosament els dolors que l'afligeixen, el salmista reitera les seves expressions de fidelitat i confiança en Déu (vv. 3,5-8,19), i la seva promesa de proclamar els beneficis rebuts, per a exemple dels més joves (v. 18).

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS El poble d'Israel és representat aquí en un ancià, escollit des d'abans del seu naixement (l'amor de Déu és el primer) i que s'ha esforçat per ser fidel fins “ara que sóc vell, amb cabells blancs"... Un ancià sense forces i envoltat d'enemics que volen la seva perdició... I que s'atreveix a demanar a Déu no simplement la prolongació d'una pobra vida malparada sinó una "nova vitalitat", una nova joventut, una veritable resurrecció: llavors, Israel, sense fi "cantarà" la lloança i l'alegria! 2. AMB JESÚS Des de la seva infantesa, Jesús va estar "a casa del seu Pare"... Més que ningú podia dir: "Vós m’escollíreu des de les entranyes de la mare... He estat motiu de sorpresa per a molts"... "La meva boca no es cansa de lloar-vos, us glorifica tot el dia"... Jesús demana, en la seva Passió, ser deslliurat dels seus enemics. 3. AMB EL NOSTRE TEMPS El desig de viure. Tot aquest salm protesta contra la pèrdua de vitalitat, fins i tot en nom mateix de l'eternitat de l'amor: ja que Déu ens va crear perquè ens estima (des del ventre de la nostra mare!), com podria abandonar-nos?

En vós m’emparo, Senyor, que no en tingui un desengany. Deslliureu-me, traieu-me del perill, vós que sou bo; escolteu i salveu-me,

sigueu el meu castell de refugi, la meva roca salvadora.

Déu meu, traieu-me de les mans de l’injust, de les grapes malvades del dolent. Vós sou la meva esperança, Déu meu, he confiat en vós, Senyor, des de petit.

Vós em traguéreu de les entranyes de la mare, acabat de néixer em vaig emparar en vós, tinc posada sempre en vós la confiança.

Tothom em mirava com un prodigi, i éreu per a mi un refugi emmurallat. La meva boca no es cansava de lloar-vos, us glorificava tot el dia. No em rebutgeu, doncs, al temps de la vellesa, ara que decau el meu vigor, no m’abandoneu, perquè els enemics, que m’espien per matar-me, diuen, parlant de mi: «Perseguiu-lo, Déu l’ha abandonat, agafeu-lo, que ningú no el defensa.»

Senyor, no us allunyeu de mi, cuiteu a defensar-me, Déu meu. Que quedin confosos i avergonyits, els qui demanen contra mi pena de mort; que ploguin les befes i els escarnis, sobre els qui busquen fer-me mal.

El que és jo, mantindré sempre l’esperança, i us lloaré més que mai. D’un cap a l’altre del dia els meus llavis diran a tothom com m’ajudeu; vós m’heu salvat tantes vegades; qui les podria comptar! Contaré els vostres prodigis, Senyor, recordaré l’ajut que no trobo en ningú més.

M’instruïu, Déu meu, des de petit, i encara avui us proclamo admirable, no m’abandoneu, Déu meu, ara que sóc vell, amb cabells blancs. Encara vull proclamar als presents i als qui vindran el poder del vostre braç, el vostre ajut i els vostres prodigis. Les coses grans que heu fet, Déu meu, arriben fins al cel. Déu meu, ¿qui és com vós?

Vós m’heu fet viure aquests perills, que eren tants i tan greus; salveu-me encara la vida, traieu-me del fons de la terra,

feu que recobri el meu nom, torneu a consolar-me. Cantaré amb la cítara, Déu meu, la vostra lleialtat;

us lloaré al so de l’arpa, Sant d’Israel. Plens de goig, els meus llavis i la vida recobrada, us aclamaran enmig dels cants; d’un cap a l’altre del dia, diré a tothom el vostre ajut, perquè han quedat confosos i avergonyits els qui buscaven fer-me mal.

«Vós sou la meva esperança, Déu meu, he confiat en vós, Senyor, des de petit. Vós em traguéreu de les entranyes de la mare, acabat de néixer em vaig emparar en vós, tinc posada sempre en vós la confiança. No em rebutgeu, doncs, en el temps de la vellesa, ara que decau el meu vigor, no m'abandoneu.» Vós sou part de la meva vida, Senyor, des que tinc memòria de la meva existència. M'alegro i me n'enorgulleixo. La meva infantesa, la meva adolescència i la meva joventut han transcorregut sota l'ombra de les vostres mans. Vaig aprendre el vostre nom de llavis de la meva mare, us vaig cridar amic abans de tenir cap altre amic, us vaig obrir la meva ànima com no l’he oberta mai a ningú. En repassar la meva vida, veig que és plena de vós, Senyor, en la meva manera de pensar i en la meva manera d’actuar, en les meves alegries i en les meves penes. He caminat sempre de la vostra mà per camins d'ombra i de llum, i aquesta és, en la petitesa de la meva existència, la grandesa de meu ésser. Gràcies, Senyor, per la vostra companyia constant al llarg de tota la meva vida. Doneu-me forces, doneu-me alè, doneu-me la gràcia d'envellir amb elegància, d'estimar la vida fins al final, de somriure fins a l'últim moment, de fer sentir amb el meu exemple als joves que la vida és amiga i l'edat benèvola, que no s’ha de témer res i sí esperar-ho tot quan vós esteu al nostre costat i la vida de l'home descansa a les vostres mans. Déu de la meva joventut, sigueu també el Déu de la meva vellesa!

Senyor, des del ventre matern, vós sou qui ens sosté i, en la joventut, heu estat el nostre suport; no ens abandoneu en la vellesa i doneu-nos força per a confiar en vós, fins que arribem a les estances de la vostra glòria.