Com podem calcular el percentatge d’un nombre?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Un conte de Shel Silverstein Traducció, Xesco Boix
Advertisements

CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Triangles semblants.
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
LES NOSTRES TASQUES DIÀRIES
MÚLTIPLES I DIVISORS.
Tema 2. DIVISIBILITAT.
MÚLTIPLES I DIVISORS ESCOLA EL Cim- 6è de primària.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Elaborado por:.
Les primeres passes amb el GeoGebra
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
Tema 4: Estadística i atzar
Les fraccions Sisè B curs
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Creació d’un mapa personalitzat
Resolució de problemes algebraics
Problemes prova individual
Experimentam amb la ciència
Taller SOBRE l’aigua: L'inventor gota.
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2009 FASE autonómica PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
Potències de nombres racionals
COM CALCULAR EL COST DE LES COSES
POLINOMIS.
PUZZLETS Com resoldríes el repte? Té solució única?
PORFOLI. Exemples Flors Moreno i Aguilar
QUÈ LI FALTA A AQUEST COTXE? CEIP Marian Aguiló 4 anys A
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Problema dels camins.
Classificarem la prova en 3 categories:
Què existeix i què no existeix.
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
QUARESMA UN TEMPS IMPORTANT, PER PREPARAR LA GRAN FESTA
EL BOSC MEDITERRANI Cicle Inicial
Suma de termes algebraics
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
SUMA Y RESTA DE ENTEROS.
Tema 5: Nombres naturals i enters
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
Problemes que es poden resoldre amb equacions
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2008 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
Tutorial com canviar color i paisatge
ESCOLA ANTONI TÀPIES- 5èB
PERDONEU-NOS, SENYOR ! Jesús ens descobreix el goig de retrobar l’amistat amb Déu el nostre Pare Amb nosaltres 2-8.
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Les taules de multiplicar
Les fraccions Sisè B curs
Multiplicacions X Factors Producte o resultat
Projecte xarxa Aleix Adell, Asier Aguilera, Silvia Alba, Ivet Clavell
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
Explica amb detall com ho has fet per decidir el tros que pintes.
Jessica, Gerard, Laura P, Alex
3·( x +2 ) Endevinem nombres
Classificarem la prova en 3 categories:
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Observa aquesta balança i mira quins canvis hi fem
PERCENTATGES DESCOMPTES REBAIXES I OFERTES AUGMENTS
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
Reunió amb centres adscrits
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
OPERACIONS AMB NOMBRES DECIMALS
NOM DEL PAIS AUTORS DEL PROJECTE.
Mira en primer lloc fixament a la bruixeta!
S’UTILITZEN EN LES OPERACIONS DE FINANÇAMENT DE L’EMPRESA A LL/T.
CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU.
MULTIPLES I DIVISORS.
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
Transcripción de la presentación:

Com podem calcular el percentatge d’un nombre? ELS PERCENTATGES Com podem calcular el percentatge d’un nombre?

Quin percentatge de la figura agafem?

De 100 quadrats n’agafem 25. Com ho podem expressar amb nombres? Amb una fracció com aquesta: 25 100

Però com podem calcular el percentatge d’un nombre? Posem un exemple: A l’escola som 200 alumnes i el 25% d’aquests venim en cotxe. Si vull repartir un full informatiu per tal de conscienciar de la contaminació que això suposa, quants en necessitaré?

Què faré primer? Buscar quina fracció suposa el percentatge. 25 100 Com continuaré? Haig de saber sobre quin nombre fem el percentatge. Sobre 200 alumnes.

Què més puc fer per saber el resultat? Busco quines operacions estic fent. Reparteixo una xifra entre 100 trossos. D’aquests 100 només n’agafo 25. Quines operacions he fet? Dividir entre 100 el nombre d’alumnes. El resultat multiplicar-lo per 25.

Anem a fer-ho! 1r pas: 200 : 100 = 2 2n pas: 2 x 25 = 50 3r pas: Respondre la pregunta: Necessitaré 50 fulls informatius

Què passa si aquest percentatge suposa un descompte? Descomptar quina operació matemàtica implica? La resta Ens faltaria un últim pas! Aquest seria que al nombre inicial d’alumnes li hauríem de restar el resultat del percentatge. 200 – 50 = 150

Què passa si aquest percentatge suposa un augment? Descomptar quina operació matemàtica implica? La suma Ens faltaria un últim pas: Aquest seria que al nombre inicial d’alumnes li hauríem de sumar el resultat del percentatge. 200 + 50 = 250

Què passa si el resultat que em surt és amb decimals? Quants fulls informatius necessitaré si el resultat és 50,6? Haig d’aproximar la resposta, però a quina xifra s’acosta més 50 o 51? 51!