Els sofistes Protàgores i Gòrgies Carla Domenech Marta Crespo

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PROTÁGORAS. BIOGRAFÍA Protágoras fue el primer sofista del que tenemos noticia. Nació en Abdera, en la costa N del mar Egeo, aproximadamente en el año.
Advertisements

LOS SOFISTAS SOFISTA (σοφοζ, Sofós): significa SABIO.
UNIDAD I: INTRODUCCION A LA FILOSOFIA
FILOSOFIA ANTIGA ELS SOFISTES I SÒCRATES
3. Plató 3.1 Les claus per entendre la filosofia de Plató (I)
Kant Filosofia moral.
Karen Jimenez Marta Morón Nerea Brull Victor Valero
2. La recerca de la felicitat en l'hel·lenisme 2.4 Els cínics
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Sòcrates Treball realitzat per: Salvador Bosch Tania Gorri Ana Bellido
Agustín Tonda María Va Sonia Arruñada Carla Martín
1. El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
3. Els presocràtics 3.3. Heràclit d’Efes
L’escola Pitagòrica i els filòsofs atomistes.
Jorge Porta 2ºBach B Filosofia
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
ELS SOFISTES MARIA DE SANDE MARINA AUCEJO PAULA CUBEL LARA MARTINEZ
1. L’empirisme de Locke 1.2. Els límits del coneixement
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
3.4 El problema del coneixement
Forma substancial (essència)
Guillermo Martí Nomdedeu
EL PROBLEMA DE LA VERITAT
5. El problema de la moral: teoria de la virtut
5. El problema de la moral: eudemonisme
La teoria de les Idees de Plató
Sentit inicial de la tragèdia Canvi amb Eurípides
1. L’empirisme de Locke 1.3. L’anàlisi dels conceptes de la metafísica escolàstica Pàgina 258 Els dos sentits de la substància: com a substrat i com a.
Què existeix i què no existeix.
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.3 La recerca d’un criteri de veritat La crítica al dubte metòdic cartesià i el seu.
La vida és un do de Déu i un servei als altres
CAP DE CREUS.
2. Sòcrates 2.1. La personalitat i la vida d’un filòsof singular
1. Els sofistes 1.3. El problema de la naturalesa: el gir antropològic
2. L’empirisme de Hume 2.4. La crítica dels conceptes de la metafísica escolàstica Pàgina 270 Posa en qüestió la realitat de la substància entesa tant.
2.2 El mètode socràtic: la inducció maièutica
valors humans i socials
Sòcrates Treball fet per: Judith Zarcos, Amor Estrela, Sonia Valcárcel, Chema Roque, Carlos Gimeno y Pedro Lopez.
3. El problema del coneixement: teoria de la reminiscència
2.2 El mètode socràtic: la inducció maièutica
2. Sòcrates 2.4. El problema del coneixement: el racionalisme socràtic
1. El problema de la realitat: teoria hilemòrfica
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
“ Jo, amb les obres, et mostraré la meva fe” Jm2, 18
1. El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1
Salvador DALÍ.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
LLENGUATGE PENSAMENT I REALITAT
3.4 El problema del coneixement
1. El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
HERÀCLIT D’EFES aC.
Principi del canvi (immanent)
2.2 El mètode socràtic: la inducció maièutica
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
UNIDAD I: INTRODUCCION A LA FILOSOFIA
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
Temps de Quaresma.
Els tres filtres 2018 .
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
Què puc conèixer (2na part)
ELS PLANETES.
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.3 La recerca d’un criteri de veritat La crítica al dubte metòdic cartesià i el seu.
Transcripción de la presentación:

Els sofistes Protàgores i Gòrgies Carla Domenech Marta Crespo Nadia Dolz Paula Giménez Lucía Pascual Els sofistes Protàgores i Gòrgies

Característiques dels Sofistes Interés per l’home i la societat. Reflexió sobre el fenomen de la civilització i la cultura. Posició relativista. Distinció per les lleis socials i les de la naturalesa. Interés per la retòrica i l’erística, en una societat democràtica on predomina la paraula y el discurs. Finalitat pràctica: ensenyar l’art de viure i governar.

Teories RELATIVISME ESCEPTICISME CONVENCIONALISME EMPIRISME POLÍTIC Impedeix establir un criteri de veritat, tenint totes les opinions la mateixa validesa. ESCEPTICISME No podem estar absolutament segurs de res, perquè és impossible conèixer la veritat. CONVENCIONALISME Les institucions polítiques, les lleis i la moral són productes de decisions o de convencions humanes. EMPIRISME POLÍTIC Considerar bo i just allò que el poble pren per “just i bo”.

Relativisme Impedeix establir un criteri de veritat, tenint totes les opcions la mateixa validesa. Aquesta tècnica va ser criticada per Plató i Aristòtil. I Protàgores va dir: “NO HI HA VERITATS ADJECTIVES, ABSOLUTES I UNIVERSALS, SINO QUE LES COSES SÓN TAL COM SÓN PERCEBUDES PERO CADA UN DE NOSALTRES”

Escepticisme Convenciment que la raó humana és incapaç d’oferir un coneixement objectiu i cert de la realitat. El llenguatge humà no pot ser mai un reflex adient i fidel de la realitat, només serveix per a persuadir, emocionar convéncer.

Convencionalisme Les lleis i normes morals són així perquè s’ha convingut o acordat que així siguen, res no impedeix que puguen ser d’una altra manera. Aquesta teoria sofista està relacionada amb el relativisme moral, que afirmava que allò que es considerava bo o dolent, just o injust, no és absolut ni universal, sinó que depén de cada individu.

Empirisme polític Estretament lligat a la democràcia. I Protàgores va dir: “AQUELLES COSES QUE LI PAREIXEN JUSTES I HONORABLES A CADA CIUTAT SÓN JUSTES I HONORABLES PER A ELLA MENTRE PENSE QUE HO SÓN”.

Protàgores (480 a.C – 410 a.C)

Filòsof grec. Va nàixer a Abdera. Va ser el primer sofista, es va establir a Atenes on va aconseguir una gran reputació. Va viatjar a Àsia menor, i a Sicília va morir ofegat. De les seues obres Veritat i Sobre els Dèus conserven només alguns fragments).

Agnosticisme Protàgores va criticar les supersticions i el ritus religiosos del seu temps. Va mantindre sempre una postura agnòstica i escèptica, NO atea. “Sobre els déus no puc saber si existeixen o no; hi ha moltes dificultats per a saber-ho amb seguretat; l'assumpte és fosc i la vida curta”

Gòrgies (485 a.C – 380 a.C).

Va nàixer a Sicília. Es un dels importants sofistes. La seua retòrica va incorporar elements poètics notables el qual li va afavorir. Va compartir el relativisme de Protàgores. Va conèixer tota Grècia ensenyant i practicant la seua retòrica. .

Tesis Respecte a la primera tesis la conclusió és que el ser no existeix. Segona tesis la conclusió es que si lo pensat no existís, lo existent no pot ser pensat. La tercera tesis ens diu que si el ser existira no podríem comunicar-ho i compartir-ho amb els altres.

http://m.youtube.com/watch?v=1GYSreGdE_w&feature=youtu.be