Quines necessitats i oportunitats es deriven de la nostra realitat social i laboral? DONES CUIDADORES Solsona,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La qualitat, garantia de millora.
Advertisements

AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
EL SISTEMA CATALÀ DE SERVEIS SOCIALS (SCSS)
Programa de Transició Escola Treball
I transforma un llibre en un nou lector
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
El Comerç Just com a model econòmic solidari
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Què és Càritas Dijous, 29 de gener de 2015.
Xarxa Transició Escola Treball del Maresme
de qualitat a l’administració local
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
Autor: Samuel Lozano Alcodori
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Evolució dels perfils professionals a logística
El model EDC: De la inserció laboral a la gestió corporativa de la diversitat De les dificultats a les oportunitats empresarials.
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Projecte d’Itineraris Formatius
SEGUINT EL CAMÍ Residència Creu Nova.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
Jornada Cloenda Esports
Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell
Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport.
DIADA DE La pau i la no violència.
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
Aparcaments de rotació a Sabadell
SALVEM FANDEMA!!!!!! 26/12/2011.
FUNDACIÓ DOMICÍLIA Ii Congrés de Treballadores Familiars de Catalunya
Els sous de les dones a CATALUNYA
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
Glòria Canals Sans Presidenta ACTAS
Model de gestió assistencial: innovació i integració. Montse Cervera
DONES CUIDADORES. Realitat social i laboral
La formació professional, una opció de futur i amb futur
ESTEM PREPARATS PER AFRONTAR L’ACP? Proposta d’itinerari d’Implantació
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
REPERCUSIONS DEL NOU MODEL EN ELS SERVEIS SOCIALS LOCALS
Sectors culturals a la Comunitat Valenciana
Com preparar una unitat per a l’avaluació
TECNOLOGIA.
Serveis de Formació.
PTT VilaBicis Solidàries
Línies mestres de la futura Llei del Sistema de Formació Professional
Xarxa de Custòdia del Territori
Projecte d’Itineraris Formatius
“L’ètica empresarial a les organitzacions sanitàries i socials”
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Beatriz Guzmán Jun Hui Chen David de la Ossa Sergi Gontaler
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
Sant Feliu de Llobregat
Dona Kolors, Innovació social en costura
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
PERSONAL DOCENT I INVESTIGADOR (PDI)
Clara Ramoneda – Voluntària a FPG
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Serveis Socials Generals
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
ESTAT ACTUAL DELS SERVEIS SOCIALS BÀSICS A CATALUNYA
CICLES FORMATIUS.
Interpretació estadística dels indicadors de centre
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Transcripción de la presentación:

Quines necessitats i oportunitats es deriven de la nostra realitat social i laboral? DONES CUIDADORES Solsona, 15 de desembre de 2009

On som? (1) Dues lleis importants que configuren un nou escenari: Llei 39/2006 de 14 de desembre de Promoció de la Autonomia Personal i d’Atenció a la Dependència Llei 12/2007 d’11 d’octubre de Serveis Socials de Catalunya Que proporcionen: una oportunitat única per al desenvolupament dels serveis socials com a sistema un avenç en els drets socials de les persones amb la universalització dels serveis

Quatre oportunitats principals (1) 1. S’obre un camí de llarg recorregut, però en el que cadascun s’haurà de posicionar de manera clara i ràpida pel que fa a l’estructuració del mercat 2. Sector emergent, especialment els capítols de SAD, places residencials i serveis de teleassistència.

On som? (2) Aquest nou model de serveis socials haurà de superar dues dificultats principals : la transició que suposa passar de l’antic sistema de Serveis Públics de Serveis Socials al nou Sistema Català d’Atenció a la Dependència la necessitat de maduració, creixement i consolidació del sector

Quatre reptes principals (1) 1. L’aposta clara per la millora dels drets socials i l’afavoriment de l’autonomia personal i la igualtat d’oportunitats que suposa aquest nou escenari ha generat grans expectatives i esperances a moltes persones en situacions de dèficit social Davant això, caldrà estar a l’alçada, traslladant el compromís social de les nostres empreses cooperatives a la gestió amb qualitat dels serveis

Quatre reptes principals (2) 2. El sector públic requerirà operadors de certa dimensió, amb estructures capacitades per gestionar volum i multiserveis Davant això, caldrà fer un esforç en la millora i consolidació de tots aquells aspectes referits a la gestió i qualitat empresarial. També analitzar projectes de col·laboració, més o menys estables, entre empreses

Quatre reptes principals (3) 3. Estem davant un sector caracteritzat per la manca de treballadors formats i amb un alt índex de rotació Davant això, caldrà treballar per la millora de les condicions econòmiques i la valoració social dels professionals. Espais de treball en temes de negociació col·lectiva i relacions laborals

Quatre reptes principals (4) 4. Aquesta manca de treballadors ens obligarà a fer esforços de captació. La època de crisi en que ens trobem, en la que alguns sectors pateixen i patiran, pot suposar la recol·locació de persones cap al nostre sector, que alguns ja defineixen com anticíclic Caldrà ser creatius i impulsors d’accions de formació i reciclatge

Quatre oportunitats principals (2) 3. La velocitat de creixement del mercat serà ràpida i això, habitualment, facilita els objectius de creixement de les empreses implicades 4. En serveis especialitzats d’atenció a la infància i famílies en situació de risc social o serveis d’atenció a infants com les llars infantils, el sector públic necessitarà operadors que aportin proximitat, experiència i especialització.

Voluntaris/es Aprox. 155.000 Aprox. 245.000 2003 2009 Dades Anuari del Tercer Sector Social de Catalunya octubre 2009 novembre 2009 Voluntaris/es 2003 2009 Aprox. 155.000 Aprox. 245.000

Persones contractades Dades Anuari del Tercer Sector Social de Catalunya novembre 2009 Persones contractades 2003 2009 Aprox. 52.000 Aprox. 100.000

Dades Anuari del Tercer Sector Social de Catalunya novembre 2009 Les persones Organitzacions que tenen persones contractades i organitzacions que compten amb persones voluntàries (en%) El nombre de persones voluntàries ha passat de 155.000 a més de 245.000. El percentatge d’entitats que tenen persones contractades s’ha incrementat des de 2003 en què era d’un 48%.

Les persones L’organització “mitja” 2003 2009 Aprox. 50 persones Dades Anuari del Tercer Sector Social de Catalunya novembre 2009 Les persones L’organització “mitja” 2003 2009 Aprox. 50 persones 34 voluntaris, 14 contractats 2 col·laboradors Aprox. 82 persones 56 voluntaris, 23 contractats 3 col·laboradors

Les Persones Sexe Presència majoritària de dones al sector. Dades Anuari del Tercer Sector Social de Catalunya novembre 2009 Les Persones Sexe Presència d’homes i dones als col·lectius de persones voluntàries i contractades (en %) Presència majoritària de dones al sector. Increment de presència d’homes als equips de voluntariat (del 24 al 34%).

Informe sobre l’ocupació al Tercer Sector Social de Catalunya desembre 2009 GRÀFIC XV: Persones contractades segons sexe i segons col·lectiu destinatari (en %)

Informe sobre l’ocupació al Tercer Sector Social de Catalunya desembre 2009 GRÀFIC XVII: Persones contractades segons franges d’edat i segons col·lectiu destinatari (en%)

Perquè l’opció de la cooperativa? Atenció social des de l’economia social. La persones al servei de les persones. Empresa moderna des d’un paradigma diferent. Proximitat i territorialitat. Intercooperació i aliances. Participació i democràcia.

Moltes gràcies per la vostra atenció Joan Segarra Director de la Sectorial de Cooperatives d’Iniciativa Social joan@cooperativestreball.coop