Se va habé un follón,,, Reflexions a l’atzar… des de l’assistència (o resistència?)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Sabeu qui és Josep de Calassanç?
Advertisements

La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
SESSIÓ VI. PREVENCIÓ DE RECAIGUDES I SEGUIMENT.
EL TREBALL DE CATALÀ.
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
La Terra.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Fórmules per a ser feliç
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Exercici res/gens (de).
Valors/virtuts per a créixer com a persones.
Ens visita el dentista a P3, P4 i P5!!!
És un gran error creure’s més del que un és ó menys del que un val.
CALES DE L’ESCALA.
Estem on estem perquè és on hem arribat (no on ens han portat)
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
PROFESSIONALS EDUCATS PER UN DESENVOLUPAMENT HUMÀ I SOSTENIBLE
Innovar a la consulta és cosa de tots
Potències de nombres racionals
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
L’hora dels indecisos L’hora de decidir.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
DIADA DE La pau i la no violència.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
III Jornada de transport sanitari
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
REPTES DE L’FP DUAL APORTACIONS PER A LA REFLEXIÓ JESUS MARTIN.
Les Ha que necessiteu per viure, els habitants del planeta terra, les Ha de terra en la terra i els planetes que necessitaríem si tothom visqués com tu.
JORNADA DE TREBALL L’ATENCIÓ INTEGRADA SOCIAL I SANITARIA
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
16 coses apreses el 2016 (III) Carles Capdevila 2017 
Situacions creades a partir dels materials naturals
Carta d’un infant als seus pares.
PER QUÈ NO PODEM CAMINAR DAMUNT L’AIGUA?
Has sentit a parlar de la marca personal?
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
QUARESMA UN TEMPS IMPORTANT, PER PREPARAR LA GRAN FESTA
Quan l’amor fa mal.
CONCURS.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Arbres… ¿De quantes classes en deu haver? ¿De quins arbres en saps el nom?
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
XIII a Setmana de la solidaritat
Alumnes de 4T de primària - s.j.o. Barcelona
La vida no és sols per mi, sinó per servei, ajuda i bé dels altres
I tu qui dius que sóc?.
Una experiència lectora diferent a Cicle Mitjà
Projecte xarxa Aleix Adell, Asier Aguilera, Silvia Alba, Ivet Clavell
8 març Dia Internacional de les Dones
Exercici res/gens (de).
Cant espiritual Joan Maragall.
La Fugida.
d’una xerrada de l’Eduard Sala que trobareu a
Imatges d’abans: Dia Mundial Sense Tabac
Aixequem-nos alt que l’energia ve de més amunt !!!
ESTALVIANT VIDA? AMB SO.
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
AMB DÉU TOT ÉS POSSIBLE Paula García Ruiz
LES MÀQUINES.
HONRADESA AMB ELS ALTRES
COEDUCACIÓ.
FESTA DEL PARE CLARET 2018.
Transcripción de la presentación:

Se va habé un follón,,,

Reflexions a l’atzar… des de l’assistència (o resistència?)

Dos elements centrals: la situació clínica la situació conjuntural

Situació clínica Medicalització de la vida (“cultura”) Hiperutilització dels serveis Hiperconsum de fàrmacs (DDD/1000 hab) Elements culturals “Quant més millor” per “consciència de risc zèro” “Cal fer alguna cosa” vs “esperar i veure” Manca de feed-back negatiu No responsabilitat sobre la pròpia salut (no autocura)

Situació conjuntural Crisis: Econòmica Obliga a replantejar moltes coses (oportunitat!) No està gens clar es sàpiga aprofitar de la Atenció Primària (de la MF) Places MIR de MF Universitat Rotacions AP -> “La queixa”: sobrecàrrega, especialista, inducció… (tota la culpa és externa)

Què hem de fer els MF? - 1 Doble responsabilitat: Prevenció quaternària (obligatòria com MAP) Eficiència (obligatòria com MAP públic) (ambdues accions van en la mateixa línia)

Què hem de fer els MF? Com es concreta? Dislipèmies, Osteoporosi, psicofàrmacs Tractar persones, no xifres «Mal no farà...» Actuar (no defugir) sobre la medicació “induïda” Saber explicar-ho!

Si ens aixequem ben d’hora, però ben d’hora, ben d’hora, sense retrets i sense excuses, i ens posem a treballar, som un país imparable.

Implicació / Compromís Re-Professionalitzar (desfuncionaritzar) Superar el complex d’inferioritat Lideratge fort Son només “3 cosetes”… però, he de reconèixer que no soc optimista

És cert que hi ha moments que veus les coses millor…

Però al final…