Memòria de Farmàcia Pràctica Disseny i estructuració d’un servei farmacèutic per a ser implementat a la farmàcia comunitària Maria Rubio Valera Professora.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
Advertisements

Estratègies d’aprenentatge per competències
SERVEI D’ORIENTACIÓ I ACOMPANYAMENT A LATRANSICIÓ. ESCOLA-TREBALL
Direcció per projectes (Organizació Sanitària Integral)
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Intercanvi terapèutic en atenció primària.
DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Programa de Transició Escola Treball
i el que no es pot avaluar
1 u n i t a t L’educador infantil.
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
Benvinguts i benvingudes al Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú
Departament de Justícia
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
Avinguda Sant Bernat Calbó, 8 – Vic – Tel
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi:.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi: 1.
Autor: Samuel Lozano Alcodori
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
PROCÉS D’ALTA PRECOÇ.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
PROFESSIONALS EDUCATS PER UN DESENVOLUPAMENT HUMÀ I SOSTENIBLE
Assemblea informativa 8 de gener de 2010
Pla estratègic de recerca 2005/2008. Universitat de Barcelona
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
Gestió de la qualitat en el litoral.
Projecte d’Itineraris Formatius
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
2. Presentació de la Guia UB per l’elaboració de la memòria per la sol·licitud de verificació dels Títols de Grau.
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Immobiliària 2.0, adequació als estàndards actuals
Aplicació de gestió d’una perruqueria
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
La gestió per processos
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
El farmacèutic tutor: responsabilitat en la docència de Pràctiques Tutelades Dra. Marian March 8a Jornada de Desenvolupament de Competències pels Tutors.
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
Tesis Doctorals en Xarxa
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
IV JORNADES DOCTORIALS
INSTRUCCIONS: Un cop elaborat, cal enviar el pòster a Delfí Cosialls
Condicionament de la Travessia de Jesús
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Policia de Barri Les Corts #apeudebarri 2018.
Departamento de Pedagogia Aplicada
Nova taxonomia de tasques Webquest de Berni Dodge
CRAI: definició i estructura
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Pla Integral de Salut Mental
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
expansió internacional
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
CRAI: Unitat de Gestió de la Col·lecció
Educació Farmacèutica en la Interpretació de Prospectes
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Avaluació de revistes: El factor d’impacte (FI) i el quartil
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Memòria de Farmàcia Pràctica Disseny i estructuració d’un servei farmacèutic per a ser implementat a la farmàcia comunitària Maria Rubio Valera Professora Associada UCD Barcelona Nord

OBJETIU Mitjançant el desenvolupament d’un servei farmacèutic innovador es pretén que els/les alumnes: Reflexionin: Serveis farmacèutic actuals Projecció sobre el futur dels serveis clínics- assistencials Importància d’avaluar i desenvolupar indicadors de resultat Relació amb altres serveis dins i fora de la farmàcia (AP, comunitat…)

OBJETIU Mitjançant el desenvolupament d’un servei farmacèutic innovador es pretén que els/les alumnes: Apliquin: Entendre la complexitat de la planificació d’un servei Analitzi les debilitats, amenaces, facilitadors i oportunitats (DAFO) en el marc de la farmàcia Anticipi les dificultats d’implantació d’un servei Habilitat de planificació i disseny d’un servei

TASQUES Hauran de dissenyar i estructurar un servei farmacèutic: Àmbit de farmàcia comunitària o hospitalària Serveis innovadors i originals Sortides: Memòria farmàcia pràctica: part d’avaluació de l’assignatura  Constructivista i cooperatiu Premi El Farmacéutico Joven  Competitiu

EXEMPLES DE SERVEIS GUANYADORS FARMÀCIA COMUNITÀRIA Servicio al paciente oncológico 3 niveles de actuación: Servicio de farmacogenética en pacientes tratados con Tamoxifeno: ajuste de dosis en función del tipo de metabolizador Servicio de consejo nutricional Servicio de consejo dermatológico http://www.elfarmaceutico.es/index.php/revista-el- farmaceutico-el-farmaceutico-joven/item/7306-servicio-al- paciente-oncologico#.V_82FfmLSUk

EXEMPLES DE SERVEIS GUANYADORS FARMÀCIA HOSPITALÀRIA Conciliación de medicamentos y fitoterapia Dirigit a: Pacients: PCC, onco-hematològics i amb insuficiència renal i/o hepàtica Professionals: farmacèutics hospitalaris, especialistes i infermers http://www.elfarmaceutico.es/index.php/revista-el-farmaceutico-el-farmaceutico- joven/item/7379-nuevo-servicio-farmaceutico-conciliacion-de-medicamentos-y- fitoterapia#.V_81l_mLSUk

FORMAT DEL TREBALL MEMÒRIA FARMÀCIA PRÀCTICA Apartats: 1 Títol, autor, tutor i professor, data i torn 2 Fonament (marc) i motivació del servei (necessitat) 3 Destinataris del servei (i campanya de comunicació) 4 Descripció del servei (materials i mètodes) pla d'actuació (personal i temps dedicat, preu del servei, usuaris receptors del servei) 5 Fitxa de procés 6 Valoració del servei (punts forts i febles) 7 Reflexions a compartir 8 Bibliografia

FORMAT DEL TREBALL MEMÒRIA FARMÀCIA PRÀCTICA Apartats: 1 Títol, autor, tutor i professor, data i torn 2 Fonament (marc) i motivació del servei (necessitat) 3 Destinataris del servei (i campanya de comunicació) 4 Descripció del servei (materials i mètodes) pla d'actuació (personal i temps dedicat, preu del servei, usuaris receptors del servei) 5 Fitxa de procés 6 Valoració del servei (punts forts i febles) 7 Reflexions a compartir 8 Bibliografia Serveis que siguin necessaris per a la vostra farmàcia i/o població!

FORMAT DEL TREBALL MEMÒRIA FARMÀCIA PRÀCTICA Apartats: 1 Títol, autor, tutor i professor, data i torn 2 Fonament (marc) i motivació del servei (necessitat) 3 Destinataris del servei (i campanya de comunicació) 4 Descripció del servei (materials i mètodes) pla d'actuació (personal i temps dedicat, preu del servei, usuaris receptors del servei) 5 Fitxa de procés 6 Valoració del servei (punts forts i febles) 7 Reflexions a compartir 8 Bibliografia

FORMAT DEL TREBALL MEMÒRIA FARMÀCIA PRÀCTICA Apartats: 1 Títol, autor, tutor i professor, data i torn 2 Fonament (marc) i motivació del servei (necessitat) 3 Destinataris del servei (i campanya de comunicació) 4 Descripció del servei (materials i mètodes) pla d'actuació (personal i temps dedicat, preu del servei, usuaris receptors del servei) 5 Fitxa de procés 6 Valoració del servei (punts forts i febles) 7 Reflexions a compartir 8 Bibliografia

FORMAT DEL TREBALL PREMIO EL FARMACÉUTICO JOVEN Cada tutor escollirà un treball de la seva UCD Premis Primer premi àmbit farmacia comunitaria: 200 € i publicació del treball a la revista Primer premi àmbit farmacia hospitalària: 200 € i publicació del treball a la revista Dues mencions honorífiques: lot de llibres d’Edicions Mayo SA Els premiats hauran d’adaptar el treball al format de publicació en revista https://campusvirtual2.ub.edu/pluginfile.php/2467359/mod_resource/conten t/0/Bases%20premio%20El%20Farmac%C3%A9utico%20Joven_Facultat%20Far macia%20curso%202015-16.pdf

MOLTES GRÀCIES!! www.ub.edu/farmaciapractica