Un instrument per aconseguir clients.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El desplegament de la Xarxa de Fibra Òptica de Catalunya
Advertisements

La qualitat, garantia de millora.
Targeta Client Sistema de fidelització de Caldes Centre Comercial
EXPERIÈNCIA A LA TOSCANA. Claus d’èxit per al Pallars Jussà.
Com millorar el poder d’ atracció de les ciutats.
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Programa de Transició Escola Treball
Jornada Cloenda Esports
LA PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS VIARIS
POBLES I CIUTATS Ciències Socials.
Polítiques d’Ordenació Comercial
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Presentació El sector de la distribució comercial ha vist com durant els últims anys han anat apareixent diferents tipus de formats pel que fa a la venda.
1 era JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA Sant Celoni 31 març 2011
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Desenvolupament de la sessió:
Programa HCCC i Recepta electrònica: Impacte i lideratge
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
La teva contribució 1.
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Autor: Samuel Lozano Alcodori
En aquest tema veurem els apartats següents:
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
Pla Integral de la Part Alta
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Per realitzar la inscripció de forma gratuïta
Introducció: Models i principals fires internacionals
Barris al dia 2014 I Comissió Cívica 1 d’abril de 2014.
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
Estratègia de Catalunya en l’Aplicació de la metodologia LEADER Tremp avança! Suma’t al futur. Sessió 1 Les ajudes de que disposem Els instruments.
Jornada Cloenda Esports
Campanya per fomentar l’ús del català en els establiments comercials
Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell
El paper de les ciutats en el procés d’innovació empresarial
LA SOSTENIBILITAT DEL MODEL DE CREIXEMENT DE BALEARS: NOVES APORTACIONS PER AL DEBAT JORNADES DE REFLEXIÓ ESTRATÈGICA DINS EL MARC DE LA “RECERCA I INNOVACIÓ.
Aparcaments de rotació a Sabadell
Mollerusa Museu del vestit de paper.
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
TEMA 10: ALTRES ENTITATS LOCALS
Projecte de difusió de les arts visuals al territori
ELS MERCATS ESTRATÈGICS DE LES ARTS ESCÈNIQUES I LA MÚSICA A CATALUNYA
COMISSIÓ D’ACCIÓ SOCIAL
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Glòria Canals Sans Presidenta ACTAS
Tesis Doctorals en Xarxa
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
PROGRAMA EDUCATIU DE MEDI AMBIENT VIC
Treball i aprenentatge en xarxa
IV JORNADES DOCTORIALS
Taula sectorial de Salut Mental i Addiccions Avaluació i línies de treball Secretaria del CMSS Setembre 2014.
Xarxa de Custòdia del Territori
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Jornada per a una mobilitat de qualitat a les terres de Lleida
RODA DE PREMSA – Vic, 12 de setembre de 2011
PRESENTACIÓ RIS VICEPRESIDENCIA I CONSELLERIA INNOVACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Màster d’Aplicacions Multimèdia
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
2a JORNADA TAULES DE TREBALL
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Un instrument per aconseguir clients. Les fires locals. Un instrument per aconseguir clients.

Programa de la jornada 09:00 Lliurament de la documentació 09:15 Benvinguda i presentació de la jornada Sr. Eusebi Casanelles, Director del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya. Sr. Marià Galí. President de la Cambra de Comerç de Terrassa. Sr. Rafael Casulleras. Director de zona de Caixa Terrassa Il.lm Sr. Pere Navarro. Alcalde de Terrassa 09:30 Com aprofitar des del comerç els esdeveniments culturals i turístics. Sr. Jaume Angerri. Economista i consultor d’empreses. 10:30 Pausa – cafè 10:50 Presentació d’experiències: Fira de Teatre al Carrer de Tàrrega. “Una simbiosi: La ciutat i Fira de Tàrrega”. Sr. Pau Llacuna. Gerent de la organització de la Fira de Tàrrega. 11:30 Fira del Torró i la Xocolata a la pedra d’Agramunt. Sr. Josep Bertran. Tècnic en Promoció i Cultura de l’Ajuntament d’Agramunt. Equip Organitzador de la Fira. Sra. Àurea Setó. Tècnic en Turisme de l’Ajuntament d’Agramunt. Equip Organitzador de la Fira. 12:10 Debat amb tots els ponents 12:35 Línies de treball d’ Artesania Catalunya per afavorir les activitats turístiques en el municipis catalans. Sra. Gemma Amat. Directora General d’ Artesania. 13:15 Cloenda Sr. Jordi Torredemer i Taló, President de la Comissió de Comerç, Serveis i Turisme. Sra. Dolors Batallé, Directora General de Comerç de la Generalitat de Catalunya. 13:30 Finalització de la jornada

Conclusions de la jornada Com aprofitar des de el comerç els esdeveniments culturals i turístics Les fires: Un instrument per aconseguir clients? Actualment es dóna la paradoxa de que hi ha més oferta que mai i una fira, a priori, no és necessària per proveir-se. En canvi, hi ha més fires que mai i el públic que hi assisteix es renova any rere any. La raó principal d’ aquesta paradoxa és que les fires actuals són excel·lents per que es donen 4 factors: Proposta coherent amb l’ entorn i amb el territori. Dates adients per a la celebració. Agents implicats en la seva organització: participants i públic. Generen il·lusió tant als participants com al públic que la visita.

Conclusions de la jornada Com aprofitar des de el comerç els esdeveniments culturals i turístics Elements afavoridors de la organització d’ esdeveniments: S’ ha d’ implicar tot el col·lectiu empresarial: comerç, serveis, oferta d’ oci, etc. Han de presentar un factor diferencial de la resta de fires del territori. Han de generar il·lusió als seus participants. “Les fires són un plaer per als sentits”.

Conclusions de la jornada Factors d’ èxit en la organització d’ activitats firals: Organització de la fira per part d’ un equip professional. Facilitat l’ accés i la mobilitat dels visitants de la fira. Organitzar la acollida dels visitants de la fira en places hoteleres, apartaments turístics, càmpings, zones d’ acampada, etc. Afavorir línies de col·laboració amb sector de la restauració per que pugui augmentar la seva oferta i la capacitat per atendre clients. Identificar la fira amb un logotip i una marca, per a la seva difusió més enllà de l’ àmbit local. Implicar a tots els serveis públics de la població o de la comarca: policia local, mossos d’ esquadra, bombers, contres d’ assistència primària, farmàcies, serveis de neteja de la via pública.

Conclusions de la jornada Factors d’ èxit en la organització d’ activitats firals: Recerca de patrocinadors suficients. Col·laboració del sector comerç per adaptar la oferta a la gran demanda que es concentra durant els dies de la fira. Organització d’ activitats paral·leles a la fira: esdeveniments gastronòmics, culturals, per complementar la oferta per als visitants. Facilitar als visitants de la fira informació complementària sobre els recursos turístics de la zona i de la seva oferta comercial. Implicació de tots els sectors econòmics de la ciutat: comerç, restauració, hostaleria, etc.

Conclusions de la jornada Factors d’ èxit en la organització d’ activitats firals: No sotmetre la organització d’ un esdeveniment a la existència d’ una subvenció de l’ administració vinculada a la seva celebració. Les subvencions poden limitar la capacitat de fer coses noves. Buscar la singularitat de la oferta i el factor diferencial de la resta de fires i esdeveniments que s’ estan organitzant actualment, a l’ hora de dissenyar-ne de nous.

Conclusions de la jornada Les fires d’ artesania. Situació actual: Pobra imatge de les fires d’ artesania per la gran entrada de productes artesans procedents d’ Àsia i Sud-Amèrica i per la excessiva oferta de fires medievals que desprestigien l’ artesà autòcton. Les fires d’ artesans sovint es converteixen en un espectacle en que l’ artesà es presenta disfressat i dóna una imatge de fa 400 anys. Es necessari potenciar els valors que identifiquin un territori a l’ hora de muntar una nova proposta d’ esdeveniment firal. “Estirant” és possible trobar un element d’ artesania que s’ identifiqui amb el territori. La oferta complementària d’ actes al voltant de la fira poden donar un major impuls a la seva celebració.

Conclusions de la jornada Conclusions finals El sector comerç hauria de saber aprofitar els recursos turístics del territori. Un parc natural es podria relacionar amb la oferta comercial en el moment de la seva promoció. Per la seva banda, el sector turístic hauria de valorar la oferta comercial, ja que pot esdevenir un recurs turístic més a promocionar. El sector públic i el sector privat haurien d’ entendre aquest plantejament i buscar sinèrgies de promoció conjunta. La confecció de productes turístics haurien d’ incloure la oferta comercial de la zona a visitar. S’ ha d’ evitar la competència entre els sectors del comerç, l’ oci i el turisme i treballar per aconseguir que les accions de promoció es facin de forma conjunta.