AVALUACIÓ FONETICA I FONOLOGICA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
Advertisements

Tema 3. L’Univers i el Sistema Solar. Pàg 36
Impress 3... Posa-hi un fons!
EL TREBALL DE CATALÀ.
Campus Virtual.
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
Importar les notes al Campus Virtual
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
EL LLENGUATGE MUSICAL.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
TUTORIAL PER TREBALLAR AMB EL MOODLE
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
Ciències per al món contemporani
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
A la teva declaració de la renda
Les primeres passes amb el GeoGebra
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
La consciència fonològica a P-3
EL TROBADOR de La Segarra, presenta.
Impress 2... Edita la teves presentacions!
TORRES DE DEFENSA A BEGUR.
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
NOVETATS ESPAI MARGALEF
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
Descobrint un tresor amagat
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
Un test per pensar... Materials de
La consciència fonològica a P-4
EL GAT NEGRE “Història del gat negre” a El lenguaje oral en la escuela. Joan TOUGH, (1987). Madrid:Visor.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Grups interactius a L’Esquitx
Carta d’un infant als seus pares.
Com crear un compte de correu amb gmail
Seminari d’Educació Especial
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
IV Part Música Catalana d’avantguarda “Epigrames” de Benet Casablanques (composició 2003) Monges de Sant Benet de Montserrat.
Objectiu Educatiu Trienni
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
AVALUACIÓ FONETICA I FONOLOGICA
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
QUARTA SETMANA DE QUARESMA
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
Què passa amb ’examen final?
QUI SOM? SOM UNA ASSOCIACIÓ SENSE ÀNIM DE LUCRE, QUE PRETÉN ACOSTAR LA CULTURA MUSICAL A TOTHOM.
HABILITATS COMUNICATIVES
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
El programa per fer mapes conceptuals
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
LA CASTANYADA LITERÀRIA A LA BIBLIOTECA:
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
Els tres filtres 2018 .
(Fes clic per entrar en el quadre i poder escriure) NOM DELS PERSONATGE (Per canviar la lletra i la mida ho pots fer des de FORMATO-FUENTE) Escriviu els.
ANEM A L’HORT AQUEST CURS ELS NENS I NENES DE P-3 S’HAN INCORPORAT A LA TASCA DE CUIDAR L´HORT. PREPARAR LA TERRA, PLANTAR ,REGAR, RECOLLIR FULLES.
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
ELEMENTAL, ÉS CLAR! FITXES DE SUPORT
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
Transcripción de la presentación:

AVALUACIÓ FONETICA I FONOLOGICA Adaptació de la prova de Manel Mascarell de l’EAP B12 -Santa Coloma de Gramenet- realitzada per Montserrat Rabassa del CREDAC Pere Barnils –Barcelona, 2007-

Què és?: Com funciona? Què aporta? Es tracta d’un instrument per avaluar la producció fonètica i fonològica dels alumnes d’Educació Infantil i de cicle inicial d’Educació Primària, mitjançant una activitat interactiva en Power Point. Es presenta un conjunt d’imatges digitalitzades que activa el propi infant i són l’estímul per que produeixi els sons de la parla a avaluar. S’acompanya de graelles de registre en suport paper que faciliten el posterior anàlisi de les produccions de l’alumne. La columna CURS de les graelles indica el nivell en el que els infants solen pronunciar correctament el so a avaluar (edat ± 6 mesos), més enllà del qual es considera de risc. L’aportació del CREDAC Pere Barnils, a la prova original de Manel Mascarell, és: la diferenciació explicita de l’actuació de l’alumne denominació o repetició del nom de les imatges; la inclusió de la tasca de repetició de sons en síl·laba directa per obtenir l’avaluació diferenciada fonètica–fonologia; l’ampliació amb noms llargs i noms compostos que permet avaluar l’esquema rítmic de la producció de l’infant. Com funciona? Què aporta? AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

IMATGES AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

PROCEDIMENT: - Registre: A) Fonologia Situar l’infant davant de l’ordinador de manera que pugui veure bé la pantalla i, segons possibilitats i edat de l’alumne, prémer el botó esquerra del ratolí o el botó “intro” del teclat. Controlar possibles reflexos de llum que puguin dificultar la bona visió de la pantalla. Verificar posant el cap de l’entrevistador a l’alçada del de l’infant. - Instrucció: Mira, veus bé la pantalla? Cada vegada que tu premis aquest botó (indicar: botó esquerra del ratolí o botó “intro” del teclat) sortirà una cosa a la pantalla i tu m’has de dir què és, com es diu. Si no ho saps no passa res, em dius ”no ho se” i jo t’ajudaré. Preparat? Comencem. - Registre: Transcriure exactament allò que diu i com ho diu l’alumne a la casella “espontani” o “repetit” de la graella de registre i anàlisi (pàg. 9 guia avaluació) Es aconsellable gravar les produccions de l’alumne i completar fidelment la transcripció dels sons que poden passar per alt en l’escolta directa. AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

B) Fonètica: - Instrucció: - Registre: Verificar la producció fonètica de l’alumne en repetició de síl·laba directa (veure pàg. 9 guia avaluació) - Instrucció: Ara has de repetir el que jo digui. Ho has de dir igual, igual, que jo. Preparat? Comencem! MA, ... NA, ... NYA, ... etc. - Registre: Transcriure exactament allò que diu i com ho diu l’alumne a la casella “síl·laba directa” de la graella de registre i anàlisi (pàg. 9 guia avaluació). Es aconsellable gravar les produccions de l’alumne i completar fidelment la transcripció de sons que poden passar per alt en l’escolta directa. AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

NOMS LLARGS AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

PROCEDIMENT: Reconeixement (veure pàg. 10 guia avaluació): Situar l’infant davant de l’ordinador de manera que pugui veure bé la pantalla i prémer el botó esquerra del ratolí o el botó “intro” del teclat, segons edat o possibilitats de l’alumne. Controlar possibles reflexos de llum que puguin dificultar la bona visió de la pantalla posant el cap de l’entrevistador a l’alçada del de l’infant. Reconeixement (veure pàg. 10 guia avaluació): - Instrucció: Veus que hi ha tres dibuixos a la pantalla? Toca amb el dit el cocodril. Ara, toca la papallona. I, el hipopòtam. Etc. - Registre: Correcte (+) o nom de la imatge que confon, a la casella “reconeixement”. AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

Denominació (veure pàg. 10 guia avaluació): - Instrucció: Recordes com es diu aquest (senyalar el primer dibuix)? I aquest, com es diu? I aquest altre?. Etc. - Registre: Correcte (+) o transcriure exactament allò que diu i com ho diu l’alumne a la casella “denominació”. Repetició (veure pàg. 10 guia avaluació): Verificar la producció de l’alumne únicament en aquells noms sobre els que quedin dubtes de la seva realització oral Ho has fet molt be. Ara has de repetir el que jo digui, igual, igual, que jo. Preparat? Comencem: papallona, etc. ! Correcte (+) o transcriure exactament allò que diu i com ho diu l’alumne a la casella “repetició” (pàg. 10 guia avaluació). AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

NOMS COMPOSTOS AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell

FI AV. FONÈTICA I FONOLÒGICA – M.Rabassa, CREDAC Pere Barnils 2007 - Adaptació prova de M.Mascarell