És un salm de confiança individual És un salm de confiança individual. Una persona (un “just”) expressa la seva total confiança en el Senyor que fa.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

Al vostre gust amb el  Amb so  CONTE PER A UNA NIT D’ESTELS.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
CORAL DEL PARE CLARET.
NOSALTRES, AVUI, COM CLARET
Les paraules del Senyor son autèntiques +++ Aquest salm mostra un conflicte entre dos grups: per una banda, els qui tenen llavis mentiders, doble.
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Les paraules del Senyor son autèntiques +++ Aquest salm mostra un conflicte entre dos grups: per una banda, els qui tenen llavis mentiders, doble.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
26 de l’any Regina Escoltant “Converteix-te, Jerusalem” de Narcís Casanoves, sentim-nos Església “santa i pecadora”
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
EL PARE TOUS, UN HOME QUE DONÀ FRUIT.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
TINC SET!.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Llegendes sobre la Lluna
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
La vida és un do de Déu i un servei als altres
Celebració FINAL DE CURS.
Déu et parla. Descobreix la seva paraula.
Concurs Bíblic de catalunya
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces. L'orant està esperant que despunti l'alba.
SENYOR, ENSENYA’ NS A PREGAR
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
“ Jo, amb les obres, et mostraré la meva fe” Jm2, 18
+ Aquest poema és un sever retret contra els jutges inics, que amb les seves decisions arbitràries fomenten la violència i la injustícia en la societat.
PERDONEU-NOS, SENYOR ! Jesús ens descobreix el goig de retrobar l’amistat amb Déu el nostre Pare Amb nosaltres 2-8.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Somni de Nadal. Somni de Nadal.
En aquest cant d'alliberament, Israel agraeix al Senyor que l'hagi salvat d'un gravíssim perill. Diverses imatges se succeeixen per descriure d’una.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
+ Aquest poema és un sever retret contra els jutges inics, que amb les seves decisions arbitràries fomenten la violència i la injustícia en la societat.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
Zona de Dotaín, entre Galilea i Samaria
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

És un salm de confiança individual És un salm de confiança individual. Una persona (un “just”) expressa la seva total confiança en el Senyor que fa justícia, malgrat que estigui passant una situació dramàtica i la seva vida es trobi en perill. El salm 10 evidencia el greu conflicte que hi ha entre els malvats i el just. Els malvats i els injustos (vv. 2.6) estan més ben organitzats, mentre que el just (vv. 3.5) fa la impressió que està sol. Els malvats l’encalcen com si fos un animal (v. 2). El just representa els rectes de cor (vv. 2.7), és a dir, els qui es mantenen fidels a Déu i alimenten amb constància un projecte de societat basat en la justícia. Tanmateix, els malvats són violents (v. 5), els posen paranys, mirant de destruir-los d’amagat (v. 2). Les relacions estan de tal manera corrompudes, que sembla que hom es trobi enmig d’un caos social sense precedents (v. 3) + Com és habitual en els Salms de súplica, els últims versets (vv. 8-9) són una expressió de confiança en el Senyor.

... Aliat del just +++ El Déu de l’Aliança és el motor que impulsa el salmista, portant-lo a la confiança. És l’aliat del just i del poble que lluita per una societat renovada, el company que sosté i defensa la causa de la justícia. +++ El Nou Testament és ple de passatges on hom convida els seguidors de Jesús a tenir confiança (per exemple, Mt 10,16.19-20; Jn 6,20; 16,33). Es pot llegir tot l’Evangeli de Mateu a la llum del tema de la justícia, tal com el podem trobar en el salm 10 (Mt. 3,15; 5,10.20; 6,33; etc.). 20; 6, 33; etc.). +++ Ja hem dit que es tracta d’un salm de confiança individual. Però de confiança enmig de greus conflictes. És oportú de resar-lo quan, a causa de les injustícies, ens vénen ganes de fugir del món; quan ens sentim perseguits; quan ens adonem que la corrupció és el motor de la societat; quan els nostres amics ens diuen que no val la pena de lluitar per la justícia; quan estem cansats de tanta impunitat; quan necessitem reforçar la nostra confiança en el Déu just que estima la justícia; quan volem veure Déu cara a cara i l’única manera de fer-ho és lluitar per la justícia.

Estic en mans del Senyor, ¿com podeu dir-me: «Vés-te’n errant, ocell, per les muntanyes? Mira, els malvats ja tiben l’arc, tenen la fletxa posada a la corda per tirar mentre és fosc a l’home bo. ¿Què pot fer un just, si els fonaments s’esfondren?»

El Senyor habita al seu temple, el Senyor té el tron en el cel; d’allà estant observa tot el món, des del cel examina tots els homes;

examina els justos i els culpables, i abomina els qui volen violències; farà ploure brases sobre els culpables, i hauran de beure foc, sofre i tempesta.

Perquè el Senyor, que és just, estima la bondat, els homes rectes el veuran cara a cara.

Una altra vegada em sento atacat per aquesta desesperació sinistra que a vegades se’m posa als replecs de l’ànima, en plena fosca de nit, fins al mateix centre del meu ésser. El desig de desentendre’m de tot i desaparèixer, de renunciar a la vida, de dimitir de la meva responsabilitat d’home, on he fracassat d’una manera tan evident. Estic cansat, Senyor, cansat fins al moll dels ossos; i el meu únic desig és ajeure’m i deixar-ho tot en pau. Que passi el que passi. Estic cansat de lluitar, cansat de somniar, cansat d’esperar, cansat de viure. Deixeu-me seure en un racó, i que el món vagi fent la seva, quedant jo lliure de tota responsabilitat d’impedir-ho. El vostre mateix Salm ho diu: “Quan fallen els fonaments, què podrà fer el just?”... Sabeu molt bé que vull continuar i jo sé que vull lluitar. Les meves paraules de queixa han estat només la manifestació de la meva desil·lusió, que creixia sota la pressió d’una paciència perllongada i havia d’esclatar de cop per a donar pas a la clara realitat d’un sentiment més gran. No, no m’escapoliré. La meva existència servirà poc o molt al món, però el meu lloc és aquest, i em proposo mantenir-lo, defensar-lo i fer-li honor. No m’escapoliré. El salm començava amb el consell covard: “Vés-te’n errant, ocell, per les muntanyes”. I acaba amb la paraula de fe: “El Senyor, que és just, estima la bondat, els homes rectes el veuran cara a cara”. Mai no fugiré.

Senyor, que teniu el tron al cel, contempleu com els malvats tensen l’arc per a disparar contra els bons; no permeteu, Senyor, que els vostres fills caiguin en la temptació del desànim; que, davant la dificultat, no ens escapem com un ocell a la muntanya, sinó que sapiguem acollir-nos en vós i, enfortida la nostra fe, esperem, sense temor, que un dia podrem contemplar el vostre rostre, pels segles dels segles. Amén.