Sistema de gestió SAP - SPA CETIC Desembre 2016 1
Índex Programa de Projectes 2016 Servei 2016 Programa de Projectes 2017 Nou Model de Servei
Programa de Projectes 2016
Programa de Projectes 2016 (previsió de tancament a 31/12)
Programa de Projectes 2016 Calendari actual
Programa de Projectes 2016 Previsió tancament 1er trimestre 2017
Programa de Projectes 2016 Altres actuacions rellevant de l’any: Descripció Càlcul de retroactivitat a tots els empleats (actius i no actius) a 01.2012 i bloqueig de totes les diferències retroactives (abril 2016) Simplificació dels processos de IRPF per garantir millor el lliurament anual de la renta Reenginyeria del càlcul i tractament de cotització al 04.2016. Sortim d’adaptacions a mida, per tenir 100% estàndard
Servei 2016 Indicadors clau de servei Principals incidents del període Dedicacions del període
Servei 2016 Indicadors Clau de Servei Error en l’estimació de % de IRPF, per problema amb la mesura fictícia de baixa. Error en l’estimació de % de IRPF, per empleats de doble vinculació
Servei 2016 Principals incidents del període Incident Detectat Impacte en l’empleat Incidència en el càlcul de % de l’IRPF de doble vinculació En el procés de lliurament del nou report per a la gestió d’estimació de IRPF per a empleats amb doble vinculació, es detecten errors en mesos successius. El darrer trimestre de l’any l’informe s’ha corregit, ha estat en proves de UPCnet i s’ha lliurat de nou al Servei de Personal Juny 2016 Important (10>x>100) Incidència en el càlcul de % de l’IRPF d’empleats amb mesura fictícia de baixa En el procés d’estimació de IRPF, no s’interpretava correctament en tots els casos la data prevista de fi de contracte. Juliol 2016 Càlcul incorrecte dels imports compromesos del finançament específic Degut a un error del sistema en el procés de comptabilització, no es generen els fitxers comptables d'abril, agost i desembre i s'allibera disponibilitat dels projectes de recerca durant 3 dies (5, 6 i 7/11). Aquest error ha provocat que un professor disposi d’aprox. 7,000€ de més i reclama la diferència a la UPC. S’han incorporat nous control en els processos de comptabilització. Novembre 2016 NO Antiguitat En relació al projecte d’antiguitat (canvi d’infotip), es lliura una versió del informe d’impacte econòmic que no té en compte que hi ha informació “congelada” al sistema, corresponent a la nòmina d’abril 2016 amb retroactivitat al gener 2012. L’informe doncs és inexacte en quant a dades i tot i així arriba a Gerència UPC. Actualment el projecte està finalitzat el darrer informe econòmic d’afectació lliurat.
Servei 2016 Comparativa anual de dedicació per tipus de petició
Programa de Projectes 2017
Programa de Projectes 2017 Veure PROTIC
Nou Model de Servei
ÀREA DE PERSONAL I ORGANITZACIÓ Nou model de Servei. Estructura Disseny Desenvolupament Proves i lliurament Manteniment Proves unitàries EQUIP DE MANTENIMENT SPA (Liderat per Josep Maria Vives) OFICINA D’ASSEGURAMENT DE LA QUALITAT SPA (Liderada per Laura Requena) Gestió de la relació i la demanda PA PY CO Proves d’integració d’acceptació d’usuari Proves de regressió Proposta de solució Disseny del pla de proves Normativa i requisits definits pels usuaris UPC Seguiment, control i informe de resultats ÀREA DE PERSONAL I ORGANITZACIÓ
Nou model de Servei. Funcions de la OAQ Id Funció 1 Promoure la prevenció 2 Fomentar la pro activitat 3 Recollir els requisits, fent d’enllaç entre l’equip tècnic i els usuaris, per identificar-los de forma adient 4 Vigilar per l’acompliment dels processos del servei 5 Garantir la qualitat de les entregues durant el procés de desenvolupament i la fase de proves 6 Gestionar la relació amb la UPC, participant activament en les tasques de seguiment i reporting (comitè de seguiment, reporting de servei, tiqueting) 7 Gestionar la demanda de noves necessitats, per tal de fer un ús eficient dels recursos disponibles segons les prioritats de la UPC i donant suport a la priorització desitjada per la UPC
Nou model de Servei. Pla de Transició Presentació a Gerència UPC nou model. Validació del disseny detallat del model de servei SPA amb el SP Finalització de la transició i adopció del nou model de servei 1 Validació Transició Operativa/Funcional i Model de Relació Adopció Nou Model 2 3 4 Setembre/16 Etapa de solapament de funcions entre el responsable de l’equip de Manteniment SPA i la responsable de l’equip de la OAQ Posada en marxa del nou model de relació i de gestió de la demanda Seguiment d’assoliment d’objectius d’èxit del nou model Octubre-Novembre-Desembre/16 Gener/17
Gràcies !