► Davant la imminència del combat, la comunitat reunida en el Temple (v. 3) implora la protecció divina i la victòria del rei (vv. 2-6). Com era habitual.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
V. Jesús entrega la seva vida per nosaltres
CORAL DEL PARE CLARET.
NOSALTRES, AVUI, COM CLARET
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv. 3,7-9) manifestada.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
Privat del temple i exiliat en terres paganes, un levita expressa els seus actuals turments, a causa de les burles vexatòries dels pagans que l’envolten.
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Aquest poema –com els altres "Cants de Sió" (Sl 45; 47; 86)– expressa l'amor i l'admiració dels israelites per la seva ciutat santa. ► En elegir Jerusalem.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
La Bíblia, font de valors humans i socials
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
Déu et parla. Descobreix la seva Paraula
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Carta d’un infant als seus pares.
Déu et parla. Descobreix la seva paraula.
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Per tal de cantar les perfeccions de Jahvè, que assenyalen les seves intervencions en la història, aquest himne copia i reprodueix un cert nombre.
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
Vista del cim de les Benaurances
SENYOR, ENSENYA’ NS A PREGAR
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Somni de Nadal. Somni de Nadal.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
Ajuda'm a fer silenci, Senyor,
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
► Ante la inminencia del combate, la comunidad congregada en el Templo (v. 3) implora la protección divina y la victoria del rey (vs. 2-6). Como era.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
► Ante la inminencia del combate, la comunidad congregada en el Templo (v. 3) implora la protección divina y la victoria del rey (vs. 2-6). Como era.
+ Aquest poema és un sever retret contra els jutges inics, que amb les seves decisions arbitràries fomenten la violència i la injustícia en la societat.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

► Davant la imminència del combat, la comunitat reunida en el Temple (v. 3) implora la protecció divina i la victòria del rei (vv. 2-6). Com era habitual en aquestes circumstàncies (1Sa 7,7-10), un sacrifici acompanyava la súplica (v. 4). ► La segona part del Salm (vv. 7-9) és un oracle pronunciat en nom del Senyor, que anuncia la victòria al seu Ungit.

…escolteu-nos avui que us invoquem La invocació final: “Senyor, doneu al rei la victòria, escolteu-nos quan us invoquem” (Sl 19,10), ens revela l’origen del salm 19. Ens trobem davant un salm regi de l’Antic Israel, proclamat en el temple de Sió durant un ritu solemne. S’hi invoca la benedicció divina sobretot en “dia de perill” (v. 2), és a dir, en el moment en què tota la nació es troba esglaiada, amb una angoixa profunda, a causa del malson de la guerra. S’evoquen, de fet, els carros i els cavalls (v. 8) que semblen avançar en l’horitzó; el rei i el poble s’hi enfronten confiant en el Senyor, que es posa al costat dels dèbils, dels oprimits, de les víctimes de l’arrogància dels conqueridors. És fàcil comprendre que la tradició cristiana hagi transformat aquest Salm en un himne a Crist rei, el “consagrat” per excel·lència, “el Messies” (v. 7). Ell no entra en el món amb exèrcits, sinó amb la força de l’Esperit Sant, i escomet l’atac definitiu contra el mal i la prevaricació, contra la prepotència i l’orgull, contra la mentida i l’egoisme. Es pot percebre l’eco profund de les paraules que Crist pronuncia dirigint-se a Pilat, emblema del poder imperial terrè: “Jo sóc rei. Jo he nascut i he vingut al món per donar testimoni de la veritat. Tos els qui són de la veritat escolten la meva veu” (Jn 18,37).

Que el Senyor t’escolti el dia del perill, que t’empari el nom del Déu de Jacob, que t’ajudi des del santuari i et sostingui des de Sió. Que tingui presents les teves ofrenes i es complagui en els teus sacrificis. Que et concedeixi el que desitja el teu cor i dugui a terme tot el que et proposes.

Que puguem celebrar la teva victòria i alçar els estendards al nom del nostre Déu. Que el Senyor faci tot el que demanes. Ara sé de cert que el Senyor dóna al seu Ungit la victòria. Des del cel, on té el santuari, li respon amb prodigis del seu braç victoriós.

Uns es fien dels carros, altres dels cavalls; nosaltres invoquem el nom del Senyor, el nostre Déu. Ells no s’aguanten i cauen, nosaltres resistim a preu dret.

Senyor, doneu al rei la victòria, escolteu-nos avui que us invoquem.

CARROS I CAVALLS No menyspreo carros ni cavalls, Senyor. Sé que qui vol lluitar necessita armes, i qui vol triomfar necessita mitjans. Vull fer quelcom per vós i pel vostre Regne; vull escampar la vostra paraula, comunicar la vostra gràcia, donar-vos a conèixer; i per això també jo necessito mitjans i em proposo de tenir-los i usar-los de la millor manera possible. Però, al mateix temps que aprecio els mitjans humans i em disposo a aprofitar-los tan bé com sàpiga, m’abstinc de posar-hi la meva confiança, perquè sé que per ells mateixos no valen res. Cercaré, sí, l’eficàcia, però sabent que l’eficiència per ella mateixa no pot establir el vostre Regne. Confio en Vós, Senyor. Heu recaptat els meus esforços, i els tindreu, amb totes les meves flaqueses i tota la meva bona voluntat. L’èxit, però, ve de Vós, Senyor, del vostre poder i la vostra gràcia, i vull deixar-ho ben clar des del principi davant vostre i davant de mi mateix. “Uns es fien dels seus carros, altres dels seus cavalls; nosaltres invoquem el nom del Senyor, el nostre Déu”..

Mireu-nos també a nosaltres, Senyor, Vos que atenguéreu el vostre Fill quan us invocà, el dia del perill de la seva passió, i li donàreu la victòria, ressuscitant-lo d’antre els morts. Mireu-nos també a nosaltres, que no confiem en les nostres forces, sinó que invoquem el vostre nom, i envieu-nos el vostre auxili des del santuari, perquè també nosaltres puguem alçar estendards de victòria en les nostres lluites contra les forces del mal. Pel mateix Jesucrist, Senyor nostre. Amén.