Una aventura de dos (o més)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
MATRIMONIO Una aventura de dos (o más). Cuando alguien escoge una pareja no está solo.
Advertisements

X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
CORAL DEL PARE CLARET.
NOSALTRES, AVUI, COM CLARET
Avui vull regalar-te ….
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Salut mental i prevenció
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
26 de l’any Regina Escoltant “Converteix-te, Jerusalem” de Narcís Casanoves, sentim-nos Església “santa i pecadora”
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
MARIA VIU AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
PETITS REPORTERS Títol.
És un gran error creure’s més del que un és ó menys del que un val.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
LA QUALITAT DE LA RELACIÓ AMB ELS NOSTRES FILLS I FILLES
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
Estils de comunicació i relacions interpersonals: l’Assertivitat
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
Música: “Record per sempre”de Vangelis
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
UNS QUANTS CONSELLS QUE ET FARAN LA VIDA MÉS BELLA!
“LA VIDA ÉS UN DO DE DÉU I UN SERVEI ALS ALTRES”
Un test per pensar... Materials de
AMOR.
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Carta d’un infant als seus pares.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
IV Part Música Catalana d’avantguarda “Epigrames” de Benet Casablanques (composició 2003) Monges de Sant Benet de Montserrat.
Objectiu Educatiu Trienni
ANTICS ALUMNES HHDC TAVERNES
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
XIII a Setmana de la solidaritat
PERDONEU-NOS, SENYOR ! Jesús ens descobreix el goig de retrobar l’amistat amb Déu el nostre Pare Amb nosaltres 2-8.
EL FILL ÚNIC i la RELACIÓ ENTRE GERMANS
QUAN FAS EQUIP, ETS FAN ÀSTIC!
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
Escola H.J. Tarradellas. 25 de maig de 2015
Millorar el rendiment escolar dels nostres fills i filles
Saber Viure és no estar sol.   .
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
HABILITATS COMUNICATIVES
· Tema seleccionat: Compartir.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU!"
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
ELS 5 SENTITS Com ho sap el nostre cos?.
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
La “Música callada” de F. Mompou convida a l’adoració
AMB DÉU TOT ÉS POSSIBLE Paula García Ruiz
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
“La mare de Jesús” de T. Ll. de Victòria, evoca l’acollida
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
FESTA DEL PARE CLARET 2018.
Transcripción de la presentación:

Una aventura de dos (o més) MATRIMONI Una aventura de dos (o més)

Quan un escull una parella no està sol

Per conèixer l’altre ens cal comunicar-nos Saber els seus desitjos Conèixer les seves ambicions Tenir coneixença de les seves fustracions

INFANT PARE/ MARE Com ens relacionem? ADULT ADULT

Relacions Infant-Pare/Mare Son les normals relacions pare-fill El pare exerceix domini sobre el infant El infant es deixa “dominar” pel pare en el que busca protecció. El infant imita al pare i espera el seu consell i aprovació per qualsevol decisió. El que actua com a infant, deixa de pensar.

Relacions Infant-Adult El infant busca en l’adult la figura del pare. L’adult no fa paper de pare, sino que intenta una relació de igual a igual. El infant busca aprovació, mentre que l’adult intenta el raonament. Normalment esdevindrà conflictiva.

Relacions Pare-Adult El pare intenta buscar una posició de “domini” que l’adult no accepta. El pare intenta dir a l’adult que ha de fer. El pare busca donar l’aprovació d’allò que fa. Normalment esdevindrà conflictiva

Relacions Adult-Adult Es tracten d’igual a igual. S’exerceix una posició de confiança mútuai no de domini. No es busca l’aprovació del fet o que es faci allò que es diu, sino es tracta de consells que es poden o no aceptar. Es parla des de la llibertat d’acció i pensament

Ens respectem l’un a l’altre? Sabem donar i cedir? Estem disposats a donar-ho tot per potenciar el jo de l’altre?

POTENCIAR L’ALTRE POTENCIACIÓ PERSONAL AUTOESTIMA

El matrimoni o relació de parella no es solament una atracció física, sino una unió de ments y ànimes. I com molt be diu Khalil Gibran: “Que haya espacios en vuestra comunión, y que los vientos del cielo dancen entre vosotros. Amaos uno al otro, pero no hagáis del amor una traba: Llenaos las copas el uno al otro, pero no bebáis en una sola copa. Bailad y cantad juntos y sed alegres; pero permitid que cada uno pueda estar solo, al igual que las cuerdas del laúd están separadas y, no obstante, vibran con la misma armonía”.

En la vida, podem ser nòmades o pelegrins

Què ets? Què som? Nòmades Avancem sense rumb Estem a l’espectativa Actuem segons se’ns presenta Pelegrins Tenim un objectiu marcat Analitzem el camí que fem Preveiem les situacions Planifiquem

Què podem fer? Valorar-nos suficientment. Mantenir un bon concepte d’un mateix, identificant i remarcant els nostres valors i qualitats.

Què podem fer? No enfadar-nos gratuitament, això fa trasmetre una imatge de debilitat. Convé recuperar la calma, contextualitzar el problema, calmar-se i expressar tranquilament la nostra opinió.

Què podem fer? Evitar les amenaces, tan obertes com velades. Es més eficaç per a que ens prenguin seriosament i ens valorin, reflexionar sobre les passes que farem per defensar les nostres opinions i postures i després enunciar els arguments.

Què podem fer? No demanar disculpes protocolariamente, sols quan siguin sinceres i surtin del cor.

Què podem fer? Mai ignorar a l’altre. Escoltem mostrant respecte per l’altre e interés pel que diu. No avasallem, per molta raó que creguem tenir. I permetem que l’altre tingui sempre una sortida respectable, no tanquem portes al diáleg.

Què podem fer? Admetre els nostres errors i equivocacions.

Què podem fer? Conèixer els nostres sentimients i emocions i saber expressar-los Comprendre, valorar i respectar els sentiments i emocions de l’altre Saber reaccionar enfront l’enuig de l’altre i gestionar be la situació Saber gestionar les situacions de por.

En definitiva, estem en un mateix vaixell

Un a les veles, l’altre al timó

Què ens diu el Senyor? Per això, l’home deixarà el pare i la mare i s’ajuntarà a la seva esposa, i tots dos seràn una sola carn Mt 19, 5

Què vol dir ser una sola carn? Tenir un projecte comú Tenir il·lusions de futur Respectar-se entre els dos Tenir ganes de fer coses conjuntes Tenir respecte a les individualitats Estimar-se amb tot el cor i per sempre, amb un amor fort com el foc, que els grans aiguats no poden apagar.

Ser una sola carn i ser tres entre dos En tot el nostre projecte incloure a Déu. Pensar en l’altre en clau d’amor cristià. Estimar l’altre com a un mateix

I els fills? Per tenir-los, respectar els temps de tots dos. Establir un projecte comú malgrat que tingueu diferències: cal parlar, discutir i cedir. No discutir davant d’ells: el projecte es comú. Buscar temps per la parella allunyats dels fills. Mantenir comunicació entre la parella més enllà de les converses que afecten als fills.

Els fills no estaran sempre...

Cal mantenir viu l’amor per la parella

Un cop més, cal dir aquí que tots podem canviar per millorar sense que això vulgui dir menystenir la nostra personalitat que, sens dubte, es veurà nítidament reflexada en els possibles canvis que introduim en la nostra manera de comportar-nos