+ Una exhortació a beneir el Senyor (vv + Una exhortació a beneir el Senyor (vv. 1-2) i un auguri de benedicció divina (v. 3) componen aquest breu.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

L'estructura dialogada d'aquest salm sembla indicar que els pelegrins el cantaven en forma coral, durant la marxa cap a Jerusalem. Un to de serena.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Aquest salm rememora el trasllat de l’Arca de l’Aliança al mont Sió (2Sa 6,12-19). Les dues parts que l’integren es corresponen en perfecte paral·lelisme.
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
V. Jesús entrega la seva vida per nosaltres
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Monges de Sant Benet de Montserrat
Himne de peregrinació En arribar a Jerusalem, un pelegrí entona aquesta lloança al temple de Sió, la casa del Senyor i el lloc on es manifesta la.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
N'hi ha prou amb una simple lectura d'aquest salm per a advertir que ha estat compost amb elements presos d'altres himnes litúrgics, especialment.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
26 de l’any Regina Escoltant “Converteix-te, Jerusalem” de Narcís Casanoves, sentim-nos Església “santa i pecadora”
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
III. Jesús ve a salvar-nos
+ Una exhortación a bendecir al Señor (vs + Una exhortación a bendecir al Señor (vs. 1-2) y un augurio de bendición divina (v. 3), componen este breve.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.
+ Aquest salm resulta de la combinació de dos fragments, que es troben en els salms 56, 8-12; 59, En la primera part (vv. 2-7), el salmista.
Un profund anhel de Déu –bellament expressat amb la imatge de la terra assedegada (v. 2)– és el sentiment que domina tot aquest salm. El seu autor.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
● Aquest salm és un himne de lloança al Senyor, que va establir el seu tron a Sió per revelar-se a Israel com a Rei just i poderós (vv. 1-4). ● La.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Aquest himne de lloança a Déu comença en forma de diàleg entre el salmista i la seva pròpia ànima (vv. 1-6) i després continua en l'estil propi dels.
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
El Judici (v. 8), que assegurarà definitivament el triomf de la justícia (v. 11), és el tema central d'aquest salm. ● Després d'una exclamació de.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
La primera part d'aquest salm consta d'un himne coral (vv La primera part d'aquest salm consta d'un himne coral (vv. 1-7) i d'un cant comunitari.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Exaltació de les virtuts, les obres i la bondat del vertader just Exaltació de les virtuts, les obres i la bondat del vertader just. A qui observa.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Vivim-la amb el sacerdot
+ Aquest salm resulta de la combinació de dos fragments, que es troben en els salms 56, 8-12; 59, En la primera part (vv. 2-7), el salmista.
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
+ Aquest poema és un sever retret contra els jutges inics, que amb les seves decisions arbitràries fomenten la violència i la injustícia en la societat.
PERDONEU-NOS, SENYOR ! Jesús ens descobreix el goig de retrobar l’amistat amb Déu el nostre Pare Amb nosaltres 2-8.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Meditem escoltant “He menjat el Teu Cos” (7’) de la Passió de Bach
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv ● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv. 4-6), una persona acusada i perseguida.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
PREGÀRIA.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

+ Una exhortació a beneir el Senyor (vv + Una exhortació a beneir el Senyor (vv. 1-2) i un auguri de benedicció divina (v. 3) componen aquest breu salm, que és alhora un himne i una pregària. + L’ al·lusió a “les hores de la nit” (v. 1) deixa entreveure que el salm era cantat en una celebració nocturna.

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Aquest salm 133, és l’últim dels 15 Salms de les Pujades o “Salms de Peregrinació”. En caure la nit, després de l’última “festa nocturna”, els pelegrins abandonaran Jerusalem. Han viscut uns dies privilegiats a “la Casa” de Déu, el Temple. A l’hora de marxar, amb gran nostàlgia, s’acomiaden dels “servidors” de la “Casa” del Senyor, els sacerdots i levites, persones que tenen la felicitat de quedar-se, de “romandre” en aquesta Casa i continuar “lloant” el Senyor. Benaurats els ministres que passen la nit al Temple fent guàrdia! 2. AMB JESÚS El perfecte “servidor” de Déu és Jesús, perquè ell va passar nits senceres pregant al Pare. “Se n’anà a la muntanya a pregar, i passà tota la nit pregant Déu” (Lc 6,12; Mt 5,1; Mc 3,13). Els pelegrins de Jerusalem convidaven els sacerdots a no cessar mai en la lloança. No sabien que una incessant oració perdura dia i nit davant el Pare: és Jesús, que “viu per sempre intercedint a favor d’ells” (He 7,25). 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Vosaltres tots, beneïu el Senyor, doneu gràcies al Senyor! Els cristians d’avui descobreixen l’oració de “lloança”, l’oració “gratuïta”. Confessem-ho: la nostra pregària espontània és “Senyor, doneu-nos...” més que “Beneït sigueu. Senyor...”. Massa sovint som davant Déu “pidolaires”. Acceptem, doncs, el suggeriment d’aquest salm, que ens convida a “beneir Déu”, a agrair, a alçar les mans cap a ell, no solament per rebre, sinó per lloar, oferir, exultar... Com les mans que s’estenen alegrement cap “aquell o aquella que hom estima”...

Beneïu el Senyor, vosaltres, servents del Senyor, que us quedeu de nit a casa seva.

Alceu les mans al santuari, beneïu el Senyor.

Que el Senyor et beneeixi des de Sió, el Senyor que ha fet cel i terra.

VETLLA NOCTURNA Vau fer la nit per al descans, Senyor, però molts homes no troben descans a la nit. Treballen de nit, viatgen, estudien, vigilen o, senzillament, donen voltes al llit mentre el son se’ls escapa de les parpelles. Prego per les víctimes de la nit, per tots aquells que continuen desperts quan les tenebres cobreixen la terra i conviden a un descans que no arriba a tothom. Em recordo de vós, Senyor, en les guàrdies de la nit. M’uneixo, fraternalment desvetllat, a tots aquells que renuncien al son per pronunciar el vostre nom durant la litúrgia nocturna, per contemplar la vostra veritat, per guardar el vostre temple, per continuar durant la nit el sacrifici de lloança que altres ofereixen durant el dia, i que no quedi ni una hora privada de l’encens de l’oració davant l’altar del Senyor sempre desperta. Ensenyeu-me, Senyor, a beneir-vos de dia i de nit, a la llum i a l’ombra, amb els ulls oberts i amb els ulls tancats, en el treball i en el descans. Ensenyeu-me a santificar les nits amb el record del vostre nom. Feu que així mereixi la benedicció dels sacerdots que vetllen al vostre sant temple i us proclamen amb la seva presència Senyor del dia i de la nit: ”Que Senyor et beneeixi des de Sió: el Senyor que ha fet cel i terra.” Beneïu les meves nits, Senyor, beneïu els meus dies.

Senyor, que vau fer el cel i la terra, nosaltres, que passem la nit a casa vostra, us demanem que ens feu hereus de les vostres benediccions. Per Crist, Senyor nostre.