Les classes socials a l’antiga Roma i la vida a les ciutats

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Quan anàvem a l’estraperlo
Advertisements

El Barroc musical Els “castratis”
LA CIUTAT I L’HABITATGE A ROMA
CONSOLIDACIÓ DELS REGNES EUROPEUS
BLANCANEU I ELS SET NANS 1.
LA PENÍNSULA IBÈRICA A L’EDAT ANTIGA
LA VIDA QUOTIDIANA ALEJANDRO I BERTA.
Monarquia Era el més elevat i no havia de donar explicacions a ningú. Quan deia una cosa tothom li donava el suport E L S C A N V I O Noblesa i clergat.
Entrevistem a Joaquín Castel Mas
Temps era temps, hi havia un pagès molt i molt alt i gros que semblava un gegant.
III. Jesús ve a salvar-nos
15 de l’any B Regina “El viatge” d’Eleni Karaindrou ens evoca la vida missionera, sempre en camí.
CLAUDE MONET.
Hi havia una vegada un lloc màgic, ple de color i aromes on vivia un drac panxa contenta. Era molt simpàtic, rialler i un enamorat del seu país, El Jardí.
CLAUDE MONET Obres clàssiques de pintura acompanyades
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
ELS ROMANS Alimentació Activitats Econòmiques:
INDEX .Classes socials .Família .Educació jocs i joguines
MONESTIR DE PEDRALBES El Monestir de Pedralbes és un dels edificis més valuosos del gòtic català, que conserva el claustre gòtic considerat el més gran.
TEO A 2 C.R. P quest curs utilitza paper, vídeo i i ordi- nador.
EDAT MODERNA Repàs 2n ESO.
Cèlia Figols Laia Puig Llatí.
EUROPA.
L'EDAT MODERNA Gerard Guitart Raúl Valle Hamza Lemsidi.
Laia Martín Calderón Gerard Redondo Huelín Quique Talabán Martínez
La família de les tortugues
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
Aquí tens alguns consells que Bill Gates recentment va fer durant una conferència en un IES sobre les 11 coses que els estudiants no aprenen a l’escola.
L’interrigatiu ON serveix per demanar un lloc i és invariable:
SORTIM A EXPLICAR MITES
NOVETATS ESPAI MARGALEF
Tothom pot aconseguir el que es proposa !!!
Quin dinosaure!.
LA VIDA QUOTIDIANA LAURA I ALBERT.
Estat de benestar i drets socials
CIUTAT: EXPRESSIÓ DE CANVIS
3. TOTS SOM DIFERENTS..
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
La prehistòria Prehistòria: Període extens. Quan apareix l’espècie humana a la Terra i acaba amb la invenció de l’escriptura (4000 aC)
EL TIMBALER DEL BRUC.
Objectiu Educatiu Trienni
EL FEUDALISME.
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
Grup: AIGUA DE PORCS! LA MEMÒRIA HISTÒRICA!.
La llegenda en el Poblat Ibèric
Com preparar una unitat per a l’avaluació
LA SOCIETAT , LA FAMÍLIA , L’EDUCACIÓ I LES JOGUINES
Per la retina o el timpà de qualsevol persona que visqui a un entorn més o menys urbà passen diàriament una mitjana de 3000 impactes publicitaris de manera.
EL BAPTISME SAGRAMENT QUE ENS FA FILLS DE DÉU I MEMBRES DE L’ESGLÉSIA.
XIII a Setmana de la solidaritat
BIODIVERSITAT A L’HORT
Classes socials i la vida a les ciutats:Esclaus
Treball efectuat per GUILLEM BIRBA i MARIA JORDANA
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Concurs bíblic: La Bíblia font de valors humans i socials.
· Tema seleccionat: Compartir.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
Els “trapicheos” d’uns quants socialistes al nostre poble Palau-solità i Plegamans $
HANSEL I GRETEL Hansel i Gretel vivien amb el seu pare un pobre llenyataire i la cruel madrastra. Eren tan pobres que gairebé ja no tenien ni menjar per.
Ajuts per a suport escolar Curs
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
COM NEIX UN PARADIGMA?.
El que ha passat està molt bé
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
A la serra de Rodes (o de Verdera).
CONTE LA FADA EMPATIA VISITA UNA ESCOLA.
Un home, que regularment assistia a les reunions d’Amics,
Sobre l’esforç Anònim 2014 .
Transcripción de la presentación:

Les classes socials a l’antiga Roma i la vida a les ciutats Tania Reina i Cristina Perez

PLEBEUS Eren els descendents de les primeres famílies que van instal·lar-se a Roma. No tenien cap dret perquè eren estrangers. No podien accedir a cap càrrec polític, ni religiós, no podien rebre terres de les conquestes i, fins i tot, no podien casar-se amb cap membre patrici. El nombre de plebeus va créixer en poc temps. Això els va donar la força per exigir la igualtat amb els patricis, cosa que van aconseguir gradualment.

CLIENTS Eren plebeus que voluntàriament es posaven sota la protecció d’un patrici a qui anomenaven patronus. A canvi del respecte, la obediència i el suport polític necessari, el client rebia aliments i diners per mantenir a la família.

LA VIDA A LA CUITAT La majoria de plebeus que vivien a les cuitats eren artesans, comerciants o treballaven per compte d’altri a canvi d’un salari. A roma es podien trobar els productes més variats, des dels mes luxosos, fins els més quotidians. Amb l’augment del nombre d’esclaus, els plebeus van anar perdent els llocs de treball menys especialitzats, es passaven tot el dia sense fer res. Vivien del que els proporcionava l’estat o be el seu patró. Destinaven gran part del seu temps als espectacles públics i a rondar pel fòrum.

COM ES VESTIEN  Les dones portaven túniques llargues, decorades amb sanefes i duien un mantell per sobre quan feia fred. Els homes portaven túniques curtes,o túniques llargues amb un mantell llarg. El calçat era divers podien portar botes de cuir combinades amb gamberes o canvelleres de roba i sandàlies altes i lligades al turmell.