Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura a Lleida,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Montcada i Reixac
Advertisements

AGENTS CÍVICS TORELLÓ GENER - JUNY 2012.
Millores de transport públic a la Garrotxa
PRESSUPOST 2017.
ESTUDI DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE CALDES DE MONTBUI
PLA D’ESPAIS VERDS DE TARRAGONA
Xarxa Productes de la terra
i el que no es pot avaluar
EL DESPLAÇAMENT EN BICICLETA NO ÉS UN EXOTISME
Infraestructures ferroviàries a la comarca del Vallès Occidental
1er FÒRUM DE LA XESVIC.
Generalitat de Catalunya
Aportacions de les enquestes de camp
POBLES I CIUTATS Ciències Socials.
Polítiques d’Ordenació Comercial
Departament de Justícia
Europa aposta pel ferrocarril
Nou tram en servei Nou tram de línia de 3,7 km de via doble
Desenvolupament de la sessió:
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
Ajuntament de Sallent 25 d’octubre de 2011 Equip redactor geovial, slp
Projecte de perllongament de l’L3
La teva contribució 1.
POLÍTIQUES DE COORDINACIÓ DE CENTRES COMERCIALS URBANS
Projecte de reforma de la plaça d’Espanya
INDICADORS DE SOSTENIBILITAT DE L’HOSPITALET DE LLOBREGAT
RESUM FEIL 2009 I FEOSL 2010.
Estudi de millora del transport públic a la comarca del Bages
Projecte de perllongament de l’L3
Transformació de la carretera de Sentmenat en un Passeig
Per què fer recerca i innovació tecnològica en l’àmbit del
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
Barris al dia 2014 I Comissió Cívica 1 d’abril de 2014.
PRI Enllumenat ( 2017 – 2020) Ecologia Urbana
PLE MUNICIPAL DE 27 DE MARÇ DE 2008
PLA DE MOBILITAT URBANA DE GIRONA
Premi Innovació Lear Propostes Projectes Final Carrera Juliol 2011
PROJECTE DE CONSTRUCCIÓ I EXPLOTACIÓ DEL TRAMVIA SALT-GIRONA
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
CREIXEMENT D’UNA ÀREA METROPOLITANA
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
Aparcaments de rotació a Sabadell
La Cigarreta Electrònica: Què en sabem?
PERQUÈ NO ENS FOTIN EL TREN La Garriga, 14 de desembre de 2015
Les ciutats Unitat 4.
AGENDA CATALANA DEL CORREDOR MEDITERRANI
PROGRAMA D’ACTUACIÓ MUNICIPAL I PRESSUPOST 2010
La Cigarreta Electrònica: Què en sabem?
Policia + Tecnologia Mataró, 1 de juliol de 2003.
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
Retorn de Resultats Novembre 2018.
RETIRADA PLA DIRECTOR
ELABORACIÓ DEL PLA D’ACTUACIÓ
Illes de vianants.
BALANÇ DE LA LLEI DE BARRIS
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE GESMOPOLI
Millora integral de la mobilitat a la ronda d’Europa
Taula sectorial de Diversitat funcional Avaluació i línies de treball
Condicionament de la Travessia de Jesús
Model de Pacte Local per la mobilitat sostenible
Desenvolupament de la sessió:
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Jornada per a una mobilitat de qualitat a les terres de Lleida
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
RODA DE PREMSA – Vic, 12 de setembre de 2011
Sants-Montjuïc Abril de 2017 BIM/SA
2018.
Evolució del comerç als barris de Barcelona
Tall per obres: Reforma de la carretera de Sant Joan
Residencia estudiants
Transcripción de la presentación:

Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura a Lleida, un nou pas en la conscienciació sobre la necessitat d'una nova mobilitat urbana, amb més transport públic i zones per a vianants.

L’Ajuntament de Lleida s’ha adherit novament a la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura – SMSS- que enguany arriba a la seva vuitena edició consecutiva. La SMSS nasqué a Catalunya el 1999 de la celebració del primer Dia sense cotxes, el 29 d'abril, sota el lema “Dia de l'auto-reflexió”. La SMSS s'emmarca dins la iniciativa europea de la “European mobility week“.

La participació dels municipis catalans ha permès a Catalunya ser un referent europeu i esperem continuar sent-ho i assolir els següents objectius: Estimular als ciutadans a efectuar un l'ús del vehicle compatible amb el desenvolupament urbà sostenible: amb la protecció de la qualitat de l'aire, la prevenció d'emissió de gasos amb efecte d'hivernacle, el consum racional dels recursos energètics i l'ocupació de l'espai públic. Sensibilitzar els ciutadans sobre els impactes ambientals del transport i informar-lo sobre les seves diferents modalitats. Incrementar les oportunitats perquè els ciutadans puguin usar mitjans de transport alternatius al cotxe. Oferir a la ciutadania la possibilitat de redescobrir la ciutat, la seva gent i el seu patrimoni cultural, en un entorn saludable i relaxat.

Setembre de 2007/ Setembre de 2008 Resum de actuacions dutes a terme o projectades per la Paeria que contribueixen a la millora de mobilitat a la ciutat. Grans obres o infraestructures Mobilitat a peu Mobilitat en bicicleta Mobilitat en transport públic Mobilitat en vehicle privat

Grans obres o infraestructures Executades durant 2008: Av. Pinyana Rotonda Av. Garrigues Entorn c/Nord i plaça Noguerola Ampliació Pont Vell Pont Corts Catalanes Rambla de la Mercè L,klñkñ En execució: Parc cobriment vies Parking Viàlia Pont Príncep Viana Vial pronlongació Príncep Viana fins N-II Inici a curt termini: Plaça i aparcament Ricard Viñes Pl.Cervantes Pl.St.Josep Pl.Mercat del Pla Pla de Barris Casc Antic

Grans obres o infraestructures Altres obres amb inici entre el 2008 i el 2009: Arranjament carreteres nacionals traspassades pel Ministeri de Foment a la Paeria: LL-11, N-II, N-230 i N-240. Passarel·la sobre el riu Segre en prolongació del c/ Paraguai Pl. Blas Infante

Grans obres o infraestructures Obres que realitzen altres administracions i que també contribueixen a la millora de la mobilitat a la ciutat: Autovia Lleida- Osca ( A-22), en execució la majoria de trams Autovia A-14: adjudicat el tram Rosselló-Almenar Aeroport d’Alguaire: obertura prevista el 2009 Posada en marxa de l’AVE fins a Barcelona (febrer 2008) Posada en marxa dels AVANT a l’abril de 2008 ( Barcelona-Tarragona- Lleida) Tren tramvia Lleida- Balaguer: previst a Pla Territorial de Ponent Eix transversal ferroviari: previst a Pla Territorial de Ponent

Mobilitat a peu Reformes i/o ampliacions de voreres: - Executades: c/ Acadèmia, Av. Catalunya, Alfred Perenya, Blondel, barri Universitat, zona alta, Magraners... - En curs: Av. Artesa Habilitació de 139 nous passos de vianants, distribuïts del mode següent:

Mobilitat a peu Nous passos elevats: executats 4, en projecte 4 més Noves bandes rugoses: executades 2 , previstes a curt termini en 4 punts més de la ciutat Noves cruïlles semaforitzades: 7 en servei o en execució, 3 en projecte Noves zones 30/ zones pacificades al trànsit: 2 executades, inici imminent entorn CEIP Cappont, 3 més en estudi o projecte Inversió en manteniment i petites obres de la ciutat: 2,2 M€ Millora de la seguretat de vianants i vehicles amb renovació de senyalització vertical i horitzontal. Inversió prevista 240.000 €

Mobilitat a peu Ampliació dels espais públics d’ús per vianants (més de 135.000 m2 executats o previstos a curt termini): - Executat: Camps Elisis (amb l’ampliació, més de 50.000 m2) Rambla de la Mercè (12.500 m2) Plaça Noguerola – carrer Nord (4.000 m2) - Projectats/ en execució: Parc del cobriment de les vies (16.000 m2) Pl. Ricard Viñes (8.900 m2) Arranjament Turó Seu Vella/ Camp de Mart (30.000 m2) Pl. del Mercat del Pla (1.047 m2) Pl. St Josep i Pl. St. Llorenç (1.783 m2) Pl. Cervantes (6.000 m2) Pl. Blas Infante (5.400 m2)

Mobilitat a peu Accessibilitat: Desenvolupament de l’ordenança de Circulació de Vianants i Vehicles i Usos de la Via Pública en matèria d’accessibilitat i seguretat en la via pública. Establiment de recomanacions municipals en l’execució de passos de vianants i altres elements per millorar l’accessibilitat ( treball amb ONCE, ASPID,..)

Mobilitat en bicicleta Projecte de millora i ampliació de la xarxa de carril bici a Lleida: Executats o en fase d’execució fins a tres nous quilòmetres de carril bici. En l’actualitat tenim 16 km habilitats per la circulació de bicicletes, per tant augmentarem l’oferta en un 50% durant els propers anys.

Mobilitat en transport públic Millores efectuades: Nova línia L 17 Bordeta- Ciutat Jardí unint punts neuràlgics de la ciutat ( centre, Ricard Viñes i Hospitals) amb 6 barris de la ciutat. Té una freqüència de 30 min. Ara disposem de la nova tarja TJE que permet realitzar 4 viatges gratuïts els dies lectius per afavorir la mobilitat dels estudiants. Les targes existents prèviament: T10/ T Nostra i T Estudiant. Línies nocturnes especials: Gurugú i Wonder. Respectivament amb: 12 i 13 expedicions per sentit ( des de les 0:00 cada 30 min.) 5 i 3 parades dins de la ciutat abans d’arribar a destinació Bus turístic ha crescut un 13,38% en nombre de viatgers respecte el 2007. Funciona entre 25 juny i 29 setembre, amb 7 parades a la ciutat abans d’arribar a Gardeny. Línia integrada tarifàriament.

Mobilitat en transport públic Millores de les parades: Marquesines: renovació realitzada el 2007 i 2008, es col·locaran 4 més a curt termini Pals de parada i informació pels usuaris: renovats durant el 2008 més de 190 pals, prevista la finalització de la renovació de la resta a inicis de 2009 Bancs a les parades: instal·lats 15 Instal·lades durant aquest any 10 pantalles PIUs que informen sobre temps d’espera Informació a bord: millores en informació visual (pannels) i auditiva de les parades que efectua la línia Millores en l’accessibilitat de les parades

Mobilitat en transport públic Comparant les dades d’explotació dels autobusos urbans de Lleida referents als mesos entre gener i juliol de 2007 vs el mateix període de 2008, destaquen els següents aspectes: El nombre de viatgers ha augmentat globalment en un 4,23% 4.210.147 usuaris acumulats entre gener i juliol de 2008

Mobilitat en transport públic La distribució dels viatgers es produeix del mode següent: Les línies que no consten de percentatge representen menys d’un 3% del total

Mobilitat en transport públic La L17 amb la seva curta vida ja representa un 3% del total d’usuaris dels autobusos de Lleida, amb 116.207 usuaris (període gener-juliol 2008) Més parades de les línies d’agronoms, hospitals i L 17 Altres línies que han experimentat gran creixement en nombre de viatgers han estat: - LP Polígons ( 14,96%) - seguida de: L12 Centre Històric-Universitat ( 14,37%); L11 Llívia-Butsènit ( 16,07%) i L8 Balàfia- Gualda ( 12,12%) Els viatgers que efectuen transbordament tant entre els propis autobusos urbans com amb la xarxa de l’ATM ha anat creixent contínuament entre gener i juliol de 2008, representant un 3,67% dels viatges al gener i un 4,33% al juliol.

Mobilitat en transport públic Millores en coordinació amb els autobusos interurbans: Integració tarifària amb dues zones de tarificació posada en marxa a l’abril de 2008. Amb les targes següents: T10; T 10/30; T50/30 i T-MES Més de 150 punts de compra i recàrrega de les targes distribuïts entre trotes les poblacions “integrades” Abast: 17 línies d’Autobusos de Lleida Segrià ( 14 línies d’autobús) FGC ( Lleida- Balaguer) 4 Línies nocturnes: fonamentals per conscienciació dels joves i intentar reduir la sinistralitat

Mobilitat en vehicle privat A més a més de les millores que representen els vials abans esmentats: Durant el 2008 s’hauran posat en servei en servei 3 nous aparcaments dissuasoris que oferiran conjuntament més de 500 noves places gratuïtes d’aparcament, que són els següents: - Av. de Pinyana: 300 places - Cappont ( Agustí Duran i Sanpere) - Balàfia ( UA-22 Valls d’Andorra) Noves rotondes per millorar la seguretat en les cruïlles i facilitar e moviments: 9 executades durant el 2008, previst d’executar 4. S’han incrementat les places d’aparcament per persones amb mobilitat reduïda

Mobilitat en vehicle privat Nous aparcaments subterranis de rotació: En servei: Arnau de Vilanova amb 940 places En execució: Pl. Ricard Vinyes i Viàlia oferiran conjuntament més de 1.100 places La Paeria ha redactat un pla de millora de la senyalització dels aparcaments de rotació de la ciutat. 97 cartells informatius a la ciutat i als seus accessos per informar sobre la ubicació de 14 pàrkings. Inici de col·locació dels cartells: octubre de 2008. Inversió: 35.000 €.

Mobilitat en vehicle privat Millores per la mobilitat de mercaderies: Noves zones de càrrega i descàrrega Des de principis d’any existeix la regulació amb rellotge Nou estacionament provisional de camions al polígon SUR 11 (cantó N-240) Construcció d’un nou pàrking de camions al Polígon Industrial “ El Segre” S’està treballant en la millora de l’Ordenança de Circulació i Ús de la Via Pública i dels Espais Públics

Mobilitat en vehicle privat Pla de Mobilitat Urbana: el Plec per contractar la seva redacció està preparat i en fase de participació pública. Es licitarà per 240.000 € i es pot consultar a la web  http://www.paeria.es/setmanaMobilitat Durant el període setembre 07/ setembre 08 s’ha col·laborat en projectes i amb entitats per la millora de la mobilitat: Gesmopoli Pacte Social per la Ciutadania ATM Lleida

Recordeu: Diumenge 21 de Setembre Bicicletada popular contra el canvi climàtic. Lloc de trobada: Parc de la Mitjana a les 11h, itinerari assequible per tothom. L’any passat varem participar 1000 persones. Lleida va ser la 3ª població amb més participació de Catalunya. Uneix-te a la causa!! més informació a: http://www.pedala.org/