En contraposició amb l'optimisme nacional del salm 121, aquesta ardent súplica reflecteix l'opressió en la qual es trobaven els israelites en tornar.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Advertisements

Les paraules del Senyor son autèntiques +++ Aquest salm mostra un conflicte entre dos grups: per una banda, els qui tenen llavis mentiders, doble.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
Aquest bonic poema sapiencial és una invitació a la confiança en la Providència divina. El salmista vol inculcar que només Déu pot assegurar la prosperitat.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
► Tot l'univers –des dels àngels fins als éssers inanimats– és convidat en aquest salm a entonar un cant de lloança al Senyor. ► El motiu de la lloança.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
26 de l’any Regina Escoltant “Converteix-te, Jerusalem” de Narcís Casanoves, sentim-nos Església “santa i pecadora”
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
MARIA VIU AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
8 juliol 2018 Diumenge XIV de durant l’any Imatges d’Armènia
23 de l’any cB Regina Escoltant “M’ha estimat” de T. LL. de Victoria, sentim-nos “tocats” per Jesús, com el sordmut de l’evangeli.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
Antífones de la “Oh” Aquestes grans Antífones del càntic de Maria, de la pregària de vespres, anomenades de la “Oh”, tenen un dens contingut bíblic,
La felicitat dels justos –forjada amb els petits plaers de la vida familiar– és el tema central d’aquest bell poema. Al final del salm (v. 5) l’horitzó.
Hi havia una vegada un lloc màgic, ple de color i aromes on vivia un drac panxa contenta. Era molt simpàtic, rialler i un enamorat del seu país, El Jardí.
Un profund anhel de Déu –bellament expressat amb la imatge de la terra assedegada (v. 2)– és el sentiment que domina tot aquest salm. El seu autor.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
Amb molta espontaneïtat, el salmista descriu la seva actitud humil i confiada davant de Déu, fundada en la renúncia a tota “aspiració desmesurada”
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
+ Una exhortació a beneir el Senyor (vv + Una exhortació a beneir el Senyor (vv. 1-2) i un auguri de benedicció divina (v. 3) componen aquest breu.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
Exaltació de les virtuts, les obres i la bondat del vertader just Exaltació de les virtuts, les obres i la bondat del vertader just. A qui observa.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
La nota característica d’aquest salm és el “preludi” sapiencial que antecedeix l’acció de gràcies per la salut obtinguda (vv. 2-4). El salmista recorda.
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
En aquest cant d'alliberament, Israel agraeix al Senyor que l'hagi salvat d'un gravíssim perill. Diverses imatges se succeeixen per descriure d’una.
Súplica col·lectiva, amb oracle de salvació En aquesta oració es reflecteix la situació espiritual dels qui ja han passat la prova de l'exili a Babilònia.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv ● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv. 4-6), una persona acusada i perseguida.
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

En contraposició amb l'optimisme nacional del salm 121, aquesta ardent súplica reflecteix l'opressió en la qual es trobaven els israelites en tornar de l'exili babilònic (Ne. 4,1-5). La reconstrucció material i espiritual de la nació es realitzava enmig de les lluites més penoses. Les belles imatges del v. 2 indiquen que només la protecció divina podia oferir als repatriats un motiu d'esperança.

1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS 3. AMB EL NOSTRE TEMPS Salm de peregrinació o "salm d’ascensió", aquest poema és una joia literària, el ritme verbal de la qual està cisellat mitjançant un joc de repeticions significatives: els ulls, la mà, "cap a"... Pietat, farts menyspreats... El poble d'Israel tenia consciència de ser un poble de "petits", de "pobres", d'"oprimits", de "menyspreats". Tot això ho diu la paraula hebrea "anawin" que tan aviat es tradueix per "pobre" com per "humil". Lluny d'abatre's per aquesta situació, els jueus s’hi recolzaven per "tornar només a Déu": privats de tot poder polític o militar, ells "giraven els ulls cap al cel". 2. AMB JESÚS Pel que fa a la tràgica súplica dels pobres "farts de menyspreus", Jesús la va viure i la va beure fins a l'última gota: va morir entre injúries i burles, nu, exposat als sarcasmes dels seus adversaris, crucificat com un esclau. 3. AMB EL NOSTRE TEMPS "La nostra ànima n’està ben saturada… del menyspreu dels insolents." Que forta que és aquesta expressió de "cop baix" d'aquells que se senten escarnits! Podem pregar amb aquest salm, en nom d'aquells la dignitat humana dels quals és menyspreada, en nom dels "Drets Humans", com es diu avui, en nom dels "sense-veu", en nom dels qui sofreixen ocultament perquè no tenen els mitjans per a fer-se sentir en aquest món sorollós.

A vós, que teniu el tron dalt del cel, aixeco els meus ulls.

Com l’esclau té els ulls posats en les mans del seu amo, com l’esclava té els seus ulls en les mans de la mestressa, tenim els ulls en el Senyor, el nostre Déu, fins que s’apiadi de nosaltres.

Compadiu-nos, Senyor, compadiu-nos, estem saturats de menyspreu. La nostra ànima n’està ben saturada, dels escarnis dels altius, del menyspreu dels insolents.

L'ORACIÓ DELS MEUS ULLS Els meus ulls miren amunt, perquè, en figura i en descripció humana, vós sou al cel, i el cel és a les altures. Al llarg de la rutina del dia, porto ordinàriament la vista baixa per veure on trepitjo, o mirant just davant meu, no per veure la gent, sinó per no xocar-hi. Veig gent i tràfic, edificis i habitacions, llibres i papers, colors pintats i paraules impreses. Veig mil imatges en un instant. L'únic que no veig sou vós. He obert els ulls, però continuen tancats. Quan parlo amb la gent, m’adono que els meus ulls també parlen. Em traeixen. Declaren, sense el meu permís, els meus gustos i repugnàncies, el meu interès o el meu avorriment, el meu plaer instantani o el meu geni enfurismat. Una picada d'ull pot dir molt més que tot un discurs. Una mirada d'amor pot encloure més afecte que tot un poema amorós. Els ulls parlen en silenci, amb tendresa, amb eficàcia. Són els meus millors ambaixadors. Avui els meus ulls es giren vers vós, Senyor. I això és oració. Sense paraules, sense peticions, sense cants. Només els meus ulls girats al cel. Vós sabeu llegir la seva llengua i entendre el seu missatge. Mirada tendra de fe i de lliurament, de confiança i d’amor. Només mirar-vos a vós. Girar els ulls a poc a poc enlaire. Sento que em fa bé. Els meus ulls em diuen que els agrada mirar enlaire, i els deixo seguir la seva inclinació, i acompanyo la direcció de la seva mirada amb els desigs de la meva ànima. També a la meva ànima li agrada mirar enlaire, Senyor.

Des del matí, Senyor Jesucrist, hem volgut que els nostres ulls estiguessin aixecats cap a vós en tots els moments de la nostra jornada; ara, en arribar al llindar de la nit, us supliquem que els il·lumineu, per la vostra misericòrdia, perquè puguem continuar contemplant-vos en la fe, enmig de la foscor d'un món satisfet i orgullós. Vós, que sou la llum del món i viviu i regneu pels segles dels segles. Amén.