MINIPROJECTES DE L’AGENDA 21 IES JOAN MIRÓ 3r ESO

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LES DISSOLUCIONS Definició: una dissolució és una mescla homogènia formada per un component majoritari, que s'anomena dissolvent, i una o diverses substàncies.
Advertisements

Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
CLASSE:ELS ÀNECS PARVULARI 5 ANYS CEIP BARÓ DE VIVER
ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
Concurs Aula Amigable IES Josep Maria Quadrado Octubre del 2004.
L’EMBOLCALL REHUTILITZABLE
Els instruments musicals
Escola Orlandai 4t CURS.
Noms: Franco i Julio Grup i nivell: 5è B Escola: CEIP Anselm Clavé
Alumnes de 4t Coneixement del medi natural Curs
LES MESURES.
RECICLAR PER MILLORAR EL NOSTRE ENTORN
Els residus del institut
EL NOSTRE AJUNTAMENT I L’ESTALVI D’AIGUA
6è de Primària Escola El Cim
Per què hi ha objectes que suren i objectes que no suren?
Tutors: Rosa Torrens i Víctor Valero
Coneixement del Medi Social i Cultural
Treballant de tot i treballant plegats
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
PETITS REPORTERS Títol.
El paper i les seves conseqüències ambientals
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
SIGUEM SOSTENIBLES.
Estació Depuradora d’Aigües Residuals VALL DEL GES
EL RECICLATGE DELS RESIDUS DOMÈSTICS
Funcionament See Thecnical.
Taller SOBRE l’aigua: L'inventor gota.
8ª Convocatòria Planter de Sondeig i Experiments
SETMANA SANTA Catequesi infantil – Parròquia Catedral de Sant Llorenç 2016.
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
H. EBBINGHAUS. ELS PRIMERS ESTUDIS SISTEMÀTICS SOBRE MEMÒRIA
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Fet per Adriana, Helena i Marta (6B)
Projecte interdisciplinari:
“LA VIDA ÉS UN DO DE DÉU I UN SERVEI ALS ALTRES”
III Jornada de transport sanitari
EL GAT NEGRE “Història del gat negre” a El lenguaje oral en la escuela. Joan TOUGH, (1987). Madrid:Visor.
“Les classes més sostenibles”
Classificarem la prova en 3 categories:
CAMPANYA DE RECOLLIDA D'OLI USAT
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
Noms: Cristobal Grup i nivell: 5èA Escola: CEIP Anselm Clavè
LES MATEMÀTIQUES AL MÓN
GIMCANA MATEMÀTICA AL PATI
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
LABANDÀRIA.
PROJECTE FORO JOVE RIUS PER VIURE’LS
EL GAT LLAMPEC VISITA ALS ALUMNES DE CICLE MITJÀ
ESTADÍSTICA 1.
Aigua Projecte 2n primària.
Innovar en educació ambiental
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
TEMA 7. COMPRES, VENDES I EXISTÈNCIES
Noms: Gemma-Raquel Grup i nivell: 5è A Escola: CEIP Anselm Clavé
La vulneració dels drets socials
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU.
Raúl Álvarez Genes ( auronplay )
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
ESCOLES VERDES PAUTES D’ACTUACIÓ.
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
Transcripción de la presentación:

MINIPROJECTES DE L’AGENDA 21 IES JOAN MIRÓ 3r ESO Volem el pati net I a l’institut, què fem amb l’aigua?

Volem el pati net Vam fer un miniprojecte que pretenia estudiar i netejar les deixalles acumulades al pati de l’institut que sobretot venien de fora (llaunes de cervesa i refrescos, vidres, papers, bosses de plàstic, envasos diversos). Ho vam fer en 3 dies i va consistir en les següents accions: Realització de fotografies i/o dibuixos Recollida selectiva de les deixalles Comptatge i realització d’una estadística senzilla de les deixalles Estudi de les deixalles (tipus de residus i temps que tarden en descomposar-se). Realització de reportatges breus Petites narracions relacionades amb el projecte Elaboració d’eslògans i cartells per promoure l’ús de les papereres del pati

El dilluns 17 de desembre els alumnes de 3r d’ESO vam baixar al pati per recollir la brossa que hi havia escampada, anàvem equipats amb guants i bosses de d’escombraries. Ens vam repartir en diferents grups. Uns vam recollir plàstics, d’altres llaunes i d’altres tipus de deixalles.

A català es van realitzar reportatges breus sobre les deixalles A català es van realitzar reportatges breus sobre les deixalles. A castellà vam elaborar diverses narracions breus en relació a la brossa Es va realitzar també una estadística senzilla sobre el tipus de deixalles que es van recollir, en aquest cas des de matemàtiques. Es va dedicar una sessió de les classes de plàstica a dibuixar rètols i cartells per penjar a les papereres. Al crèdit variable d’anglès vam fer aquest pòster sobre les deixalles.

Des de ciències naturals vam estudiar els tipus de deixalles i el seu temps de descomposició i es va fer un estudi experimental del volum d’alguns envasos, incidint especialment en les llaunes cerveses (llençades des de fora de l’institut), sobre el contingut d’alcohol i els seus efectes sobre la salut.

I a l’institut, què fem amb l’aigua? Anàlisi de factures de l’aigua de l’institut. Càlcul del consum d’aigua diari al centre. Volum d’aigua utilitzat en els usos següents: la cisterna del vàter, rentar-se les mans i altres usos (laboratoris, tallers, dutxes dels vestidors, etc.) Càlcul del consum d’aigua que representa deixar-se una aixeta oberta en un temps determinat. Mesures reals que es poden prendre per estalviar el consum d’aigua al centre

El cas de l’aixeta oberta Els companys de 4t que han estat al laboratori abans que nosaltres s’han deixat una de les aixetes oberta després de netejar el material. L’aigua ha estat rajant durant 20 minuts, fins que els de 3r l’hem apagada i volem saber la quantitat d’aigua que s’ha gastat inútilment.

Càlcul de cabals Ens encarreguen investigar quanta aigua s’ha gastat... però el que no farem és deixar rajar durant 20 minuts novament l’aixeta! Per això dens distribuirem en equips de 3 companys i cada equip disposarà de: -una proveta de 1 L o 0,5 L de volum. -un cronòmetre

Quanta aigua hi ha a la cisterna del vàter? Saps quina és la quantitat d’aigua que es gasta cada vegada que utilitzem la cisterna ? Tractem d’esbrinar-ho 1.- Mesura les dimensions de la cisterna (suposa que es tracta d’un ortoedre tal com es veu en el dibuix) 2.- Calcula el volum i la capacitat

Fem mates amb la factura de l’aigua 1.- Calcula a quants dies de classe correspon la factura ( tingues en compte les dates de lectura actual i anterior i que cal descomptar els dies festius) 2.- Calcula els litres d’aigua que consumim de mitjana diària a l’institut 3.- Quant costarien 100 litres d’aigua ? 4.- Calcula el % de la factura que correspon a impostos. A què creus que s’haurien de dedicar aquests diners ? 5.- Quin és el consum mitjà diari d’aigua a l’institut de cada membre de la comunitat educativa : alumnes, professors/res, PAS, etc ? (Aproximadament 160 persones)

Decàleg de l’aigua Tanca l’aixeta quan et rentes les mans. No et banyis: has de dutxar-te. No posis moltes rentadores. No tinguis l’aixeta oberta mentre ensabonis els plats. No llencis globus d’aigua. No rentis el cotxe amb mànega. Estalvia l’aigua! No omplis la galleda fins a dalt. No reguis les plantes pel matí. No malgastis l’aigua.