Aquest salm “reial” originàriament formava part del ritual d’entronització dels reis de la casa de David. Amb gran força poètica i amb una progressió.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Aquest salm rememora el trasllat de l’Arca de l’Aliança al mont Sió (2Sa 6,12-19). Les dues parts que l’integren es corresponen en perfecte paral·lelisme.
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
CORAL DEL PARE CLARET.
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
JESÚS DE NATZARET.
El nucli d'aquest salm "reial" és constituït per un oracle del Senyor, que proclama els privilegis concedits als reis davídics el dia de la seva entronització.
III. Jesús ve a salvar-nos
+ Aquesta súplica en favor del rei (v + Aquesta súplica en favor del rei (v. 1) va ser composta probablement per al dia de la seva entronització.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
Antífones de la “Oh” Aquestes grans Antífones del càntic de Maria, de la pregària de vespres, anomenades de la “Oh”, tenen un dens contingut bíblic,
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
El perdó de Déu.
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
Aquest poema –com els altres "Cants de Sió" (Sl 45; 47; 86)– expressa l'amor i l'admiració dels israelites per la seva ciutat santa. ► En elegir Jerusalem.
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest magnífic cant d'acció de gràcies celebra una victòria d'Israel, en la qual es va manifestar una vegada més l'amor del Senyor envers el seu.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
D’ara endavant, ja no podem ser més esclaus del pecat, sinó
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Setmana Santa 2007 Enaltiu el Senyor : que n'és de bo!
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Per aquesta raó Jesús ens diu als cristians:
+ L'amor del Senyor envers el seu poble i la victòria que li té assegurada (v. 4) són el motiu proposat a la comunitat cultual per a convidar-la a.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Aquest salm “reial” originàriament formava part del ritual d’entronització dels reis de la casa de David. Amb gran força poètica i amb una progressió.
Vivim-la amb el sacerdot
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv ● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv. 4-6), una persona acusada i perseguida.
AL·LELUIA! PASQUA 2007.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
PREGÀRIA.
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
FESTA DEL PARE CLARET 2018.
Transcripción de la presentación:

Aquest salm “reial” originàriament formava part del ritual d’entronització dels reis de la casa de David. Amb gran força poètica i amb una progressió dramàtica, el salmista presenta quatre escenes successives: la inútil rebel·lió dels reis vassalls (vv. 1-3); la reacció del Senyor enfront dels rebels (vv. 4-6) la declaració del nou rei, l’“Ungit” del Senyor (vv. 7-9) d) la crida a la reconciliació, amb una amenaça per als rebels (vv. 10-12) El salm s’anà enriquint amb motius messiànics, i els primers cristians el van “rellegir” com un anunci de l’entronització celestial del Crist en el moment de la seva Resurrecció i com una proclamació profètica de la seva filiació divina (v. 7).

TRES LECTURES DEL SALM 1. AMB ISRAEL 2. AMB JESÚS Heus ací un salm reial que, sota la imatge de l’“entronització” d’un rei a Israel, fa descobrir el “projecte de Déu”, a punt de realitzar-se en el Messies. Recordem que la paraula “Messies”, en hebreu significa “l’Ungit”, “el Consagrat”, “el Rei”. I aquesta mateixa paraula fou traduïda en grec per “Christos”. 2. AMB JESÚS TRES LECTURES DEL SALM Sant Lluc (1,32) es refereix a aquest salm quan afirma que “El descendent de David, rei d’Israel” anunciat a la Verge, “serà anomenat Fill-de-l’Altíssim”. Podem imaginar-nos amb quina devoció Jesús cantava aquest salm, que parlava d’ell anticipadament, quan l’animador de la pregària el feia cantar a la sinagoga de Natzaret. 3. AMB EL NOSTRE TEMPS En Jesús ressuscitat, “engendrat avui”, el projecte de Déu triomfa. Els enemics de Déu, el pecat, l’odi, la mort… ja estan vençuts! No posaran en acció el seu poder contra els enemics, d’una manera diferent. L’”últim dia” escatològic, aquesta victòria assolida “resplendirà ja en ple dia”: l’amor de Deu només pot ser vencedor. Gràcies, Senyor. En “el vostre Fill”, nosaltres som també els vostres fills estimats. (Noél Quesson)

¿Per què aquest avalot de les nacions, aquest complot inútil de pobles? Els reis prenen les armes, conspiren alhora els sobirans contra el Senyor i el seu Messies: «Trenquem els seus lligams, trenquem-los! Traguem-nos el seu jou del damunt!»

Però se’n riu el qui té el tron al cel, el Senyor els veu i se’n burla. Aleshores els parla indignat, la seva ira els desconcerta. M’ha consagrat a mi com a rei seu dalt de Sió, muntanya santa.

Proclamo el decret del Senyor. M’ha dit: «Ets el meu Fill; avui t’he engendrat. Demana-m’ho, i et daré els pobles per herència, posseiràs el món d’un cap a l’altre. Els governaràs amb el ceptre de ferro, els esmicolaràs com un gerro de terrissa.»

I ara, reis, tingueu seny, apreneu, governants de la terra. Respecteu el Senyor, sotmeteu-vos-hi, veniu tremolant a fer-li homenatge, no fos que el vostre intent acabi en la desfeta si de sobte s’inflamava la seva ira.

Feliços els qui en ell es refugien.

SÓC EL VOSTRE FILL Aquestes són les paraules que més m’agrada d’escoltar dels vostres llavis, Senyor: “Ets el meu fill”. Es necessita fe per a pronunciar-les davant la meva pròpia misèria i davant d’una gentalla escèptica. Però jo sé que són veritat, i són l’arrel de la meva vida i l’essència del meu ésser. Cada dia us anomeno Pare, i ho faig perquè m’heu dit fill. Aquest és el secret més entranyable de la meva vida, la meva alegria més íntima i la raó més ferma per a ser feliç. La iniciativa del vostre amor, el miracle de la creació, la intimitat de la família. L’afectuós accent amb què us sento dir aquestes paraules, sagrades i delicades alhora: “Ets el meu fill”.

Déu totpoderós, que habiteu en el cel, doneu seny als qui regeixen la terra: que els governants cerquin la pau, i que nosaltres us servim amb respecte. Així, tots els homes mereixerem d’arribar a la vostra Muntanya Santa, on regna Jesucrist, el vostre Fill.