Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Google Llibres i la Biblioteca de Catalunya
Advertisements

MOBILITAT D’ESTUDIANTS ERASMUS
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Introducció i guia ràpida de l’aprovació de la despesa
Avantatges competitives
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
Concurs literari i d’instagram 2018
Novetats en l’accés a la universitat
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Library and Information Science Abstract
I ARA, QUÈ PUC FER?.
TEMA 6 LLENGÜES EN CONTACTE
La carta formal.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Tipus segons l’extensió CONTE LLARG/NOVEL·LA CURTA
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
Nom legal de l’empresa candidata: Adreça: Població:
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
NOVETATS TAC Claustre de gener 2015
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
2014 Seu electrònica.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Formació de títols propis
Pràctica amb RQDA.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
TEMA 2 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
EL LLENGUATGE LITERARI
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
TEMA 3 DEPARTAMENT DE LLENGUA Y VALENCIÀ (Valencià)
CUAP Ciutat Vella-Peracamps
Conèixer la Biblioteca de Matemàtiques
TEMA 2 XARXES LOCALS David Bermúdez 4tC Vanesa Elvira 4tB
INSTRUCCIONS: Un cop elaborat, cal enviar el pòster a Delfí Cosialls
Proves de competències bàsiques als 14 anys
INSTRUCCIONS: Un cop elaborat, cal enviar el pòster a Delfí Cosialls
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
L’ de presentació Literatura i comunicació Gemma Gómez.
SI SI SI SI Full 2 1A. Informació / coordinació amb les Institucions
Evolució des de 2016: revisió i ajust a les lliçons apreses des del 17 d’agost de 2017 Pla Hospitalari de Resposta a Incidents amb Múltiples Afectats (IMA-MAR)
Com s’han de signar electrònicament documents en format PDF?
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
BASES DE DADES Consultes
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Evolució des de 2016: revisió i ajust a les lliçons apreses
procés de Selecció Mèdica
Circuit de gestió dels expedients del PROGRAMA DE CRÈDIT LOCAL 2019
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
Promotor Universitari de la Donació de Sang
Màster d’Aplicacions Multimèdia
6 Unitat Documentació clínica.
UNITAT 3 LA CARTA Departement llengua i valencià Pilar Román 1 1
L’ÚS LINGÜÍSTIC Departament llengua i valencià Pilar Román 1 1
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
SI SI SI SI Full 2 1A. Informació / coordinació amb les Institucions
ACTUACIONS EN CAS DE QUEIXES SOBRE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI
III Jornada de transport sanitari
Transcripción de la presentación:

Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós El disseny de documents administratius. La carta

El disseny de documents administratius Fase prèvia: Determinació del propòsit del document (què volem fer). Determinació del tipus de receptor (per a qui és l’escrit). Fase de redacció: Selecció dels continguts. Estructuració del document d’acord amb l’esquema corresponent. Tria del registre lingüístic. Fase de revisió: Repàs dels aspectes gràfics i normatius. Repàs de les convencions pròpies del llenguatge administratiu (majúscules i minúscules, tractament personal, etc.).

Estructura dels documents Encapçalament: Identificació de l’emissor. Identificació del destinatari. Nucli: Motivació del document: En resposta a la vostra sol·licitud... Informació essencial. Peu: Datació. Càrrec, signatura, nom i cognoms de l’emissor. Dades de l’organisme (si no apareixen en la capçalera). Informació ocasional.

Disseny de documents bilingües Si és possible, cal fer-los en doble columna. La versió en valencià ha d’anar a l’esquerra. Alguns elements textuals, com ara les dades del destinatari, el càrrec i la signatura de l’emissor o la datació poden anar justificats a l’esquerra, al marge de la doble columna.

Presentació dels documents Alineació de tots els apartats a l’esquerra. Els paràgrafs no s’inicien amb un sagnat, sinó que es fa una separació de doble línia.

Classificació dels documents administratius (I) Documents dels ciutadans a l’administració: Carta Declaració Petició Recurs Sol·licitud

Classificació dels documents administratius (II) Documents de l’administració als ciutadans: Anunci Carta Certificat Citació Invitació Notificació Ofici Resolució Saluda

Classificació dels documents administratius (III) Documents interns de l’administració: Acta Carta Convocatòria Conveni Diligència Informe Ofici

La carta. Definició, característiques i tipus Comunicació escrita de caràcter interpersonal i de contingut general, no prevista en els procediments administratius. Característiques: Estil propi. Adequació al destinatari. Permet tractar diversos temes. Tractament: emissor jo o nosaltres; receptor vós. El tractament de vostè estableix una relació distant i el de tu només és vàlid per a cartes privades. Tipus: Privada. Comercial. Administrativa. Circular: cartes amb la mateixa redacció enviades a diverses persones.

La carta. Estructura (I) 1. Entrada 1.1 Capçalera: se situa en la part superior esquerra i inclou el logotip, el nom, el telèfon, etc. de l’organisme que emet la carta. 1.2 Identificació del destinatari: a) Particulars: - Nom i cognoms - Adreça - Codi postal i població b) Institucions: - Nom de l’organisme - Secció, departament, etc. 1.3 Salutació: Benvolgut company,

La carta. Estructura (II) 2. Cos Informació seleccionada i distribuïda en blocs, que en faciliten la lectura. Organització lògica dels continguts: Presentació de l’assumpte. Desenvolupament de fets i arguments. Conclusió: síntesi, petició, etc.

La carta. Estructura (III) 3. Tancament 3.1 Comiat: ha d’adequar-se al grau de formalitat del text i de la salutació. 3.2 Signatura: precedeix el càrrec, que s’escriu sense article. - Signatura - Nom i cognoms - Càrrec 3.3 Datació: localitat i data sense punt final: Alacant, 12 d’abril de 1993 3.4 Informació ocasional: s’introdueix mitjançant les sigles PD (post data), PS (post scriptum) o NB (nota bene).

La carta. Estructura visual Capçalera de l’organisme Encapçalament Identificació del destinatari Salutació Cos Cos Comiat Signatura, nom i càrrec Tancament Datació Informació ocasional