Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els colors de l’ Advent.
Advertisements

► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
Les paraules del Senyor son autèntiques +++ Aquest salm mostra un conflicte entre dos grups: per una banda, els qui tenen llavis mentiders, doble.
► Aquest salm és una imprecació envers aquells que tenen la missió d’impartir justícia entre els homes. En l'espiritualitat del poble d'Israel els.
Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
Les paraules del Senyor son autèntiques +++ Aquest salm mostra un conflicte entre dos grups: per una banda, els qui tenen llavis mentiders, doble.
Monges de Sant Benet de Montserrat
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
En aquesta súplica, el reconeixement del propi pecat s’uneix a la confiada seguretat d’obtenir el perdó diví. ● El salmista, lluny de sentir-se abandonat.
Amb algunes lleus modificacions (v Amb algunes lleus modificacions (v. 6), aquest salm és una repetició del salm 13, i s’hi descriuen els pecats que.
Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v Aquest salm és una súplica al Senyor, defensor dels pobres (v. 13), contra la calúmnia.
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Us proposem no tocar el ratolí: 2’ 7’’
24 de l’any cB Regina Seguim al Jesús que “es lliura” en el camí vers la Creu (T. Ll. de Victòria)
Aquest salm presenta la figura d'un home que té la seva casa entre els gentils; els seus ulls, però, estan fermament fixos a Jerusalem, on, en el.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf ► La frase inicial d'aquest "Himne a la reialesa del Senyor" (cf. Sl 46; 92; 95;
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
- l’arbre ple de vitalitat simbolitza la felicitat dels justos; El Salteri comença amb aquesta “Benaurança”, que ve a ser un pròleg de tot el llibre.
+ És un salm d’acció de gràcies individual amb alguns elements de súplica individual (vv ). Amb ell, una persona dóna gràcies al Senyor.
► Davant la imminència del combat, la comunitat reunida en el Temple (v. 3) implora la protecció divina i la victòria del rei (vv. 2-6). Com era habitual.
▬ El salmista, un ministre de la casa de Déu, assisteix a la intriga d’un rival sense escrúpols, que vol suplantar-lo en les seves funcions dins el.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
TINC SET!.
La confiança i el goig profund que sorgeixen de la intimitat amb Déu, són els sentiments que predominen en aquest Salm. Els vv. 5-6 permeten de suposar.
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
Un home desterrat —probablement un levita— sospira per tornar a gaudir de la presència divina, vivint constantment al costat del santuari de Déu (v.
+ Aquesta breu pregària és una súplica per a demanar la protecció divina enmig de l'opressió (v. 5). + La petició va acompanyada d'una professió de.
▬ Aquest salm és una professió de fidelitat a la missió que Déu havia confiat a David i als seus descendents: la de governar amb justícia la "Ciutat.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Concurs Bíblic Víctor Bernal Martínez Col·legi Sant Josep Obrer
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
+ Aquest poema és un sever retret contra els jutges inics, que amb les seves decisions arbitràries fomenten la violència i la injustícia en la societat.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
ABBÀ, PARE ! PENTECOSTA 2007.
En aquest cant d'alliberament, Israel agraeix al Senyor que l'hagi salvat d'un gravíssim perill. Diverses imatges se succeeixen per descriure d’una.
“DÉU ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA”
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv ● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv. 4-6), una persona acusada i perseguida.
Esplanada de les mesquites (Temple)
Ante la amenaza de un peligro mortal, el salmista suplica al Señor que responda favorablemente a sus ruegos, librándolo de la muerte (vs. 1-3). No.
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
PREGÀRIA.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3) No és fàcil determinar amb precisió de quin perill es parla en el Salm, i hom podria pensar tant en una acusació injusta com en una malaltia greu. Els vv. 6-7 són un cant d’acció de gràcies que el salmista entona per endavant, perquè està segur de rebre l’ajut diví. La darrera súplica, per al rei i per a tot el poble (vv. 8-9), probablement hi fou afegida més tard, a causa de l’ús litúrgic del Salm.

En aquest Salm trobem una súplica que un home angoixat adreça a Déu des de la seva situació d’abandó i desempara: “Clamo a vós, Senyor, que sou el meu penyal; no feu el sord al meu crit; si vós no me’n feu cas, seré com un de tants que s’enfonsen a la terra dels morts”. Com podem veure, aquest home emplaça Déu perquè pronunciï una paraula sobre ell, perquè sap que tota paraula que surt de la boca de Déu li donarà la vida, l’aixecarà de la seva prostració i abandonament... Per això puntualitza: “no feu el sord... si vós no me’n feu cas...” Jesucrist és la Paraula feta carn que Déu envia per donar vida a tothom qui, enmig de les seves angoixes i afliccions, se sent representat pel nostre salmista. Escoltem com comença sant Joan el seu Evangeli: “Al principi ja existia el qui és la Paraula. La Paraula era amb Déu i la Paraula era Déu. Era, doncs, amb Déu al principi. Per ell tot ha vingut a l’existència, i res del que ha vingut a existir no hi ha vingut sense ell. Tenia en ell la Vida, i la Vida era la Llum dels homes” (Jn 1,1-4) Ser cristià significa que hom és tan savi que acull l’Evangeli com el més important de la seva vida. En ell, l’home experimenta d’una manera vivencial que Déu l’estima amb un Amor tan infinit i etern com infinit i etern és l’Evangeli que el salva. Per això, ningú, ni tan sols la mort, ens “arrencarà dels seus braços.

Clamo a vós, Senyor, que sou el meu penyal; no feu el sord al meu crit; si vós no me’n feu cas, seré com un de tants que s’enfonsen a la terra dels morts.

amb les mans alçades vers el santuari. Escolteu la meva veu suplicant, quan us crido auxili amb les mans alçades vers el santuari.

No em llanceu amb els culpables ni amb els qui van amb males arts; parlen amb to d’amic als seus companys, però coven malícia en el cor.

Beneït sigui el Senyor, que escolta la meva veu suplicant. El Senyor és la muralla que em protegeix; el meu cor hi confia. M’ha defensat, i m’he rejovenit tot jo; vull lloar-lo de tot cor.

El Senyor és la muralla del seu poble, dóna la victòria al seu Ungit. Salveu el vostre poble, beneïu la vostra heretat. Sigueu el seu pastor, preneu-los sempre als vostres braços.

Sou la meva Roca. En un món on tot trontolla i tot canvia, on l’home és inconstant i voluble com una ploma a mercè del vent, on no hi ha res d’estable, no hi ha res de fix, no hi ha res que sigui permanent; en un món d’inseguretat i d’inconstància... vós romaneu mentre tot passa. Sou ferm, fix, etern. Sou l’únic que dóna seguretat i ofereix garanties. Només en vós puc trobar refugi, sentir-me segur i assaborir la pau. Vós sou la meva Roca. Entorn meu tot és estantís. He d’anar a poc a poc i amb molta cura; i la pau desapareix de l’ànima. Aquesta és la meva gran prova: que jo mateix no estic ferm. Sóc un manat de dubtes. No és pas que hagi deixat de fiar-me dels altres, sinó que no puc fiar-me de mi mateix, i per això necessito urgentment i vitalment tenir algú al costat en qui pugui recolzar-me. Aquest sou vós, Senyor. Sou la meva Roca. Només de mirar-vos trobo descans. Només de saber que sou aquí, em sento ja tranquil en el meu interior. Noto la vostra sòlida presència, i m’envaeixen la tranquil·litat i la pau. En un món de canvis, vós sou la meva Roca, Senyor: “El Senyor és la muralla que em protegeix; el meu cor hi confia. El Senyor és la meva Roca”.

Escolteu-nos, Senyor, ara que us invoquem: mireu, tenim enemics que respiren violència i el nostre cor defalleix; cerquem el vostre rostre, Senyor; no ens amagueu la vostra faç, mostreu-nos els vostres camins, perquè un dia puguem gaudir de la vostra felicitat en el país de la vida, pels segles dels segles. Amén.