Construeix la gràfica de valors

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
i les seves característiques
Advertisements

MAGNITUDES FISICAS   Una magnitud, es toda cantidad que se puede medir, como por ejemplo: el tiempo, la longitud, la temperatura, la velocidad. Las magnitudes.
DINÁMICA.
Estudio del movimiento
Fuerzas U.2 Las leyes de la dinámica A.30 Segunda ley de la dinámica.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
objectiu de la Tecnologia
Com s’enregistren els terratrèmols?
SEGONA AVALUACIÓ Treball i energia. Potència. Calor.
ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
PROPORCIONALITAT 1 Funciona amb “clics”.
II. La llum Lleis bàsiques L’òptica geomètrica: imatges i aberracions
TRANSMISSIÓ I TRANSFORMACIÓ DE MOVIMENT
EL MOVIMIENTO Concepto de movimiento. Carácter relativo del movimiento
ORIENTACIÓ I COORDENADES GEOGRÀFIQUES
Tema 10: Dinàmica.
No te la juguis: posa’t el cinturó !
LA GRAVETAT SOTA SOSPITA
Equacions amb dues incògnites.
Cinemàtica II: ESTUDI DELS MOVIMENTS.
El moviment ESQUEMA INICI ESQUEMA INTERNET PER COMENÇAR INTERNET
El moviment i les forces ESQUEMA INICI ESQUEMA RECURSOS INTERNET
Cambios en los sistemas materiales
LES MESURES.
6è de Primària Escola El Cim
UD: EXPRESSIÓ GRÀFICA: perspectives
DINÀMICA.
Objectiu: facilitar-nos la feina quotidiana.
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
ELS NOMBRES ENTERS.
Calcular: a) el vector velocitat i el mòdul en funció de “t”;
Imatges en moviment. El llenguatge cinematogràfic
Cinemàtica II: ESTUDI DELS MOVIMENTS.
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2009 FASE autonómica PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
Potències de nombres racionals
Tema 8: Magnituds en cinemàtica
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2011 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
Estudio del movimiento
Treballem l’estadística
Matemàtiques 3er E.S.O..
Classificarem la prova en 3 categories:
CINEMÀTICA.
Unitats, múltiples i divisors
LES MESURES.
Què existeix i què no existeix.
Medició del radi terrestre
Repàs control matemàtiques
(posició d’equilibri)
Repàs control matemàtiques
Estudio del movimiento
CONNEXIONS SENSE CABLES I DISPOSITIUS MÒBILS
Fuerzas U.2 Las leyes de la dinámica A.24 Segunda ley de la dinámica.
COM NEIX UN PARADIGMA?.
TREBALL I ENERGIA 1. CONCEPTE DE TREBALL
PRIMERA LLEI DE NEWTON Si no actuen forces exteriors, la velocitat d’un cos no varia ni en mòdul ni en direcció.
Estudio del movimiento
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
Fuerzas y movimiento 2º ESO.
Estudio del movimiento
Classificarem la prova en 3 categories:
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
VECTOR DE POSICIÓ I VECTOR DESPLAÇAMENT
L’HANBOL.
Organització i creixement
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
COM NEIX UN PARADIGMA?.
LES MÀQUINES.
Estudio del movimiento
Transcripción de la presentación:

En penjar d'un moll diferents peces, aquest s'allarga segons els resultats de la taula: Construeix la gràfica de valors Calcula la longitud del moll quan no estira d’ell cap força Obtén el valor de K Mitjançant la llei de hooke calcula la massa que penja del moll quan la longitud d’aquest es de 82cm. F(N) L(cm) 25 33,6 55 48,6 100 71,1 175 108,6 200 121,1 Para F=0N, L=21 cm

Para obtener la constante: En penjar d'un moll diferents peces, aquest s'allarga segons els resultats de la taula: Construeix la gràfica de valors Calcula la longitud del moll quan no estira d’ell cap força Obtén el valor de K Mitjançant la llei de hooke calcula la massa que penja del moll quan la longitud d’aquest es de 82cm. F(N) L(cm) 25 33,6 55 48,6 100 71,1 175 108,6 200 121,1 Para obtener la constante: Sustituyendo valores: Finalmente:

Teniendo en cuenta la constante calculada: Aplicamos la definición: En penjar d'un moll diferents peces, aquest s'allarga segons els resultats de la taula: Construeix la gràfica de valors Calcula la longitud del moll quan no estira d’ell cap força Obtén el valor de K Mitjançant la llei de hooke calcula la massa que penja del moll quan la longitud d’aquest es de 82cm. F(N) L(cm) 25 33,6 55 48,6 100 71,1 175 108,6 200 121,1 Teniendo en cuenta la constante calculada: Aplicamos la definición: Teniendo en cuenta que: F=25N => L = 0,336 m, F = 0N => L = L0 Despejamos L0 Finalmente:

En este caso como cuelga la fuerza es el peso: En penjar d'un moll diferents peces, aquest s'allarga segons els resultats de la taula: Construeix la gràfica de valors Calcula la longitud del moll quan no estira d’ell cap força Obtén el valor de K Mitjançant la llei de hooke calcula la massa que penja del moll quan la longitud d’aquest es de 82cm. F(N) L(cm) 25 33,6 55 48,6 100 71,1 175 108,6 200 121,1 La ley de hooke: Obtenemos la fuerza: En este caso como cuelga la fuerza es el peso: Despejando la masa:

Aplicamos la segunda ley teniendo en cuenta todas la fuerzas que hay: 2.- Un cos de 20 kg es llança lliscant per un pla horitzontal amb una velocitat inicial de 15 m·s‑1. El cos llisca durant 20 s fins que s'atura a causa del fregament. Calculeu la força de fregament entre el cos i el pla. Calculeu la distancia que recorreria fins a parar-se. Suposant que el fregament val 30N ¿quina força hauríem d’aplicar per que es tornara a moure i recorrera els 30 primers metres en 20 segons? Para poder aplicar la segunda ley de Newton necesitamos la aceleración: Fr v0=15m/s Aplicamos la segunda ley teniendo en cuenta todas la fuerzas que hay:

Simplement apliquem la cinemàtica per a este cas: 2.- Un cos de 20 kg es llança lliscant per un pla horitzontal amb una velocitat inicial de 15 m·s‑1. El cos llisca durant 20 s fins que s'atura a causa del fregament. Calculeu la força de fregament entre el cos i el pla. Calculeu la distancia que recorreria fins a parar-se. Suposant que el fregament val 30N ¿quina força hauríem d’aplicar per que es tornara a moure i recorrera els 30 primers metres en 20 segons? Simplement apliquem la cinemàtica per a este cas:

Ara tenim dos forces en lloc d’una: 2.- Un cos de 20 kg es llança lliscant per un pla horitzontal amb una velocitat inicial de 15 m·s‑1. El cos llisca durant 20 s fins que s'atura a causa del fregament. Calculeu la força de fregament entre el cos i el pla. Calculeu la distancia que recorreria fins a parar-se. Suposant que el fregament val 30N ¿quina força hauríem d’aplicar per que es tornara a moure i recorrera els 30 primers metres en 20 segons? Fr = 30 N F? Ara tenim dos forces en lloc d’una: Apliquem la cinemàtica per obtenir la acceleració: Amb estes dades ja podem aplicar la segona llei:

En este cas tenim dues foces sobre el cos (veure el dibuix) 3.- Un objecte de 50 kg cau sotmès a una força de fregament de 380N. Calcula la acceleració de caiguda. Si es solta (velocitat inicial = 0 ) des de una altura de 45 m quan de temps tarda en arribar al terra? Si suposem el mateix fregament, quina força hauríem d’aplicar per pujar l’objecte amb una acceleració de 2 m·s-2. Fr = 380 N P=mg En este cas tenim dues foces sobre el cos (veure el dibuix) Aplicarem el signe de les forces segons el dibuix i el criteri: “cap a amunt positiu”

Apliquem la cinemàtica 3.- Un objecte de 50 kg cau sotmès a una força de fregament de 380N. Calcula la acceleració de caiguda. Si es solta (velocitat inicial = 0 ) des de una altura de 45 m quan de temps tarda en arribar al terra? Si suposem el mateix fregament, quina força hauríem d’aplicar per pujar l’objecte amb una acceleració de 2 m·s-2. Fr = 380 N P=mg Apliquem la cinemàtica

3.- Un objecte de 50 kg cau sotmès a una força de fregament de 380N. Calcula la acceleració de caiguda. Si es solta (velocitat inicial = 0 ) des de una altura de 45 m quan de temps tarda en arribar al terra? Si suposem el mateix fregament, quina força hauríem d’aplicar per pujar l’objecte amb una acceleració de 2 m·s-2. Fr = 380 N P=mg F = ? Com el cos va cap amunt ara el fregament anirà cap avall i en este cas tenim tres forces: Aplicarem el signe de les forces segons el dibuix i el criteri: “cap a amunt positiu”

4.-Sumar les foces gràfica i analíticament en cada cas. b d c

4a.- Por Coordenadas: El módulo: R=12N

4b.- Por coordenadas: El módulo se puede calcular directamente por con los dos vectores originales: R=12N

El módulo se puede calcular directamente: Por coordenadas: R=12N El módulo se puede calcular directamente:

El módulo se puede calcular directamente: Por coordenadas: R=25N El módulo se puede calcular directamente: