PLANIFICACIÓN SOCIOLINGÜÍSTICA DA LINGUA GALEGA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Diseños Curriculares de la Escuela Secundaria en la Provincia de Buenos Aires: 2005 al 2007 Escuela Secundaria Básica – Diseños Curriculares de.
Advertisements

PROGRAMA DE MINIMZACIÓN DE RESIDUOS
A NÁLISIS DEL CURRÍCULUM.. R EFORMAS Las reformas curriculares van ligadas a cambios en la estructura del sistema mas que a un debate permanente sobre.
CICLO SUPERIOR DE ADMÓN. Y FINANZAS
PROGRAMA DE PREVENCIÓN NO ÁMBITO FAMILIAR “MÁIS QUE UN TEITO”
Laboratorio de Proxectos e Iniciativas Xuvenís
Mª José Méndez Lois Dpto. MIDE USC
II XORNADAS DE DESENVOLVEMENTO DOS CONTRATOS-PROGRAMA
As claves dunha nova escola
Introducción Actividades Creación dunha páxina web Exposición “Reconquista ” Simposio Internacional sobre a Reconquista de Vigo Elaboración dunha.
PROGRAMA CAIXAPROINFANCIA PONTEVEDRA
I FORO DE EMPREGO DA USC 15 de Novembro, 2007
integración das TIC na práctica educativa en Galicia
Reversión dos procesos de substitución
O barroco compostelán.
Introducción á Sociolingüística Galega VARIACIÓN (SOCIO)LINGÜÍSTICA
Obradoiro do portal educativo do Instituto Galego de Estatística (IGE)
A forza do local: dimensións técnica e política
I PLANO DE IGUALDADE DE OPORTUNIDADES
PROGRAMA MUNICIPAL DE INTERVENCIÓN FAMILIAR
CAMPAÑA SENSIBILIZACIÓN CONTRA A VIOLENCIA DE XÉNERO
Introdución á sociolingüística da lingua galega
CONCILIACIÓN FLEXIBILIDADE TEMPORAL E ESPACIAL
Proxecto interdisciplinar
R E T O S D A S P O L Í T I C A S de Igualdade E N G A L I Z A.
Plan de integración das tecnoloxías da información e a comunicación
Déixese sorprender….
CURSO E.D.A Galicia, Outubro – Decembro 2008.
FORMACIÓN PROFESIONAL (GRAO MEDIO)
APRENDENDO A LER PUBLICIDADE
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
OS CAMBIOS NATURAIS NOS ECOSISTEMAS
A intervención psicopedagóxica nunha escola de e para O ALUMNADO
Historia social da lingua galega
O PROXECTO Elaboración e difusión dunha Diagnose e Plan de Acción das políticas de igualdade de xénero e loita contra a violencia de xénero na Provincia.
La era de la información y la sociedad de la información
O PROXECTO XENOMA HUMANO E AS IMPLICACIÓNS
Especialidade de Orientación vocacional e Profesional.
Estereotipos e prexuízos lingüísticos: a súa repercusión nos usos.
Emilio Arias Consultor. Director de proxectos de Edan Xestión, s.l.
Como localizar artigos especializados
O POR QUE DO CAMBIO.
Humidais continentais do Norte da Península Ibérica: Xestión e restauración de turbeiras e medios higrófilos WORKSHOP.- Conservación e restauración de.
Coordinadora de barrio Plan Comunitario de Teis
O PORTFOLIO EUROPEO DAS LINGUAS (2009/10)
PROGRAMA SOCRATES Accións COMENIUS Educación Escolar ERASMUS Educación
A programación de aula por competencias
ASESORAMENTO AO PROFESORADO DENDE A ORIENTACIÓN ESCOLAR
PROGRAMA SOCRATES Accións COMENIUS Educación Escolar ERASMUS Educación
Linguas e educación en Galicia
“Discurso do Gran Xefe Seattle ao Presidente dos EEUU”
Xornada de coordinación
EMPRENDEMOS UNHA NOVA ANDAINA XORNADA DE PORTAS ABERTAS PARA FAMILIAS
AVALIACIÓN DO BACHARELATO PARA O ACCESO Á UNIVERSIDADE (ABAU)
O DEPARTAMENTO DE ORIENTACIÓN
PROXECTO PARA O ESTABLECEMENTO DA XORNADA MIXTA
A política fiscal.
Lei Orgánica 2/2006 de 3 de maio, de Educación LOE
PLAN DE DESARROLLO PLAN NACIONAL DE DESARROLLO
A intervención psicopedagóxica nunha escola de todos e para todos OS ALUMNOS Pontevedra, 27 de abril do 2009.
RECOÑECEMENTO DE COMPETENCIAS POR EXPERIENCIA LABORAL (Real Decreto 1224/2009, de 17 de Xullo, de recoñecemento das competencias profesionais.
CONECTANDO MUNDOS: Cando se torcen os dereitos.
Proxecto Pesquería de POLBO 2016
La era de la información y la sociedad de la información
CONCLUSIONES Por Miren Jaione Mondragón Ruiz de Lezana
Presentación Pública MEMORIA 2016
A MODELIZACIÓN NO ENSINO SECUNDARIO
TRATAMENTO INTEGRADO DE LINGUAS
A AVALIACIÓN NA EDUCACIÓN PRIMARIA
Autor: Dr. C. Buenaventura Lázaro Castells Gil. Profesor Auxiliar
Transcripción de la presentación:

PLANIFICACIÓN SOCIOLINGÜÍSTICA DA LINGUA GALEGA Henrique Monteagudo Universidade de Santiago de Compostela

Glotopolítica, política lingüística Glotopolítica: Campo de estudos lingua/poder Política Lingüística: Regulación política da diversidade lingüística Language politics Language policy Lexitimación Planificación Lingüística: Quen?, que?, como?, para que?

política lingüística A política lingüística é un elemento regulador das relacións entre as transformacións sociais amplas e os seus efectos sobre as linguas. Constitúe un mecanismo de control social, participación e debate das dinámicas que afectan á evolución das linguas, evitando efectos derivados indesexados destas.

Normalización lingüística Como proceso: defensa e promoción dun idioma ameazado Como obxectivo / ideal: situación lingüística ‘normal’ > modelos Norma: normal descritivo (frecuencia) / prescritivo (regra) \\ anormal infrecuente / incorrecto

Normalización lingüística Concepción minimalista (individualismo): o/a falante non atopa problemas para desenvolverse nesa lingua. Concepción maximalista (estato-nacionalismo): monolingüismo social (territorio (país / estado) e falantes monolingües). Concepción ecolingüística: institucionalización. O uso da lingua é esperable, de rutina na totalidade das situacións de comunicación, ao menos nas máis frecuentes e significativas. Produción e reprodución da comunidade lingüística Produción e reprodución da lingua

Normalización lingüística 1. Punto de vista da comunidade lingüística Condicións para a produción da comunidade lingüística: (auto-)recoñecemento, igualdade, promoción. Condicións para a reprodución da comunidade lingüística: uso exclusivo / preferente / suficiente da lingua en dominios clave da comunicación social (administracións e servizos ao público, sistema educativo, media, traballo, lecer). 2. Punto de vista da lingua Condicións para a produción da lingua: recoñecemento, estandarización, diversificación discursiva - estilística Condicións para a reprodución da lingua: difusión, aprendizaxe informal e formal, transmisión interxeneracional

Normalización lingüística Punto de vista dos/as falantes Garantía de interacción rotinaria (i. e., sen custo ou esforzo extra nin estrés engadido) na súa propia lingua nos contextos de comunicación máis relevantes. En particular, no sistema educativo, no ámbito laboral, nos servizos ao público das administracións e das empresas privadas, e mais no acceso ao consumo, á información e aos produtos/ actividades de lecer.

Pl: Modelo de Einar Haugen FORMA FUNCIÓN SOCIEDADE Selección Expansión funcional LINGUA Codificación normativa Grafización Gramaticalización Lexicalización Diversificación estilística “Nas relacións lingua/sociedade, a forma segue á función”

Pl: R.L. COOPER, DIFUSIÓN DA LINGUA Gradación e concreción de obxectivos: Grupos meta Novos usuarios: Aprendizaxe da lingua Falantes tradicionais: Aprendizaxe do estándar, variedade escrita Elaboración de materiais de apoio: Ensino regular/reciclaxe adultos

CICLO DE INNOVACIÓN ELABORACIÓN DIFUSIÓN ACEPTACIÓN ADOPCIÓN

Tipoloxías de políticas lingüísticas 1 Explícita Pro-activa Regulatoria Incentivadora Reactiva Implícita

Tipoloxías de política lingüística 2 Principios legais Persoal Territorial Obxectivos Recuperación/promoción dunha lingua ameazada Conservación/estabilización status quo Fagocitación: Substitución e asimilación

Tipoloxías de política lingüística 3 Voluntaria Acoutada Universal Asistida INTENSIVA Indemnizatoria Non asistida Permisiva Diferencial EXTENSIVA

Ciclo da planificación lingüística 1. Diagnóstico 2. Coñecemento da realidade 3. Determinación obxectivos 4. Previsión de medios 5. Implementación 6. Avaliación

diagnóstico (1) Diagnóstico: Definición do problema Debate público Participación expertos Análise DAFO: Procedemento DELPHI: Focalización progresiva Negativo Afirmativo Situación Feblezas Fortalezas Previsión Ameazas Oportunidades

Coñecemento da realidade (2) Transmisión da lingua, uso e coñecemento Usos institucionais: Administracións, ensino, medios de comunicación, produción cultural… Actitudes, opinión pública, expectativas Fontes de datos: Censos de poboación e vivenda Inquéritos globais: MSG-91, IGE-03, IGE-08 Enquisas parciais: CIS-93, CIS-98,RAG-04, CCG-09 Índices: Observatorio da Lingua Galega Traballos avaliativos: USC-10 Traballos cualitativos: Actitudes da mocidade…

O cerne da planificación: programación de obxectivos e medios (3.1) 1.Respaldada política e legalmente 2. Asesorada por expertos 3. Participativa e dialogada 4. Aberta e transparente 5. Flexible, adaptable e reaxustable Toma de decisións: O proceso é tan importante coma o produto

determinación de obxectivos(3.2) Prioridades: Obxectivos xerarquizados Secuencia, encadeamento e gradualidade: Obxectivos temporalizados, facilidade de avaliación (axuste do proceso sobre a marcha) Sectores: Obxectivos sectorializados Perspectiva sistémica: Ecolingüística Creación dun horizonte global : Fomentar e aproveitar sinerxias Asegurar avances graduais (concreción de obxectivos/detección de problemas)

Previsión de medios (4) Medios: Humanos: Formación do persoal, condicións laborais. Institucionais: Organismos centrais planificadores, unidades de traballo (situación no organigrama), orientación, consulta e coordinación, asesoramento e avaliación Económicos: Orzamentos Normativos: Leis, decretos, regulamentos, ordenanzas…

Implementación (5) INPUT: Recursos investidos OUTPUT (PRODUTO) OUTCOME (RESULTADO) INPUT: Recursos investidos IMPLEMENTACIÓN: ‘Caixa negra’ (Dinámicas descendentes, ascendentes, laterais) OUTPUT: Produto (accións, actividades…) OUTCOME: Resultado (‘variación experimentada pola situación por efecto da intervención planificadora’)

Avaliación (6.1) Coñecemento da realidade: reinicio do ciclo Medición da variación producida pola intervención planificadora: Comparanza Valora os resultados, non os produtos Á luz dos resultados, valora o conxunto do proceso Factores coadxuvantes Factores entorpecedores Reaxuste de obxectivos, medios, previsións, métodos: Reinicio do ciclo

Avaliación (6.2) Optimización: EFECTIVIDADE EFICACIA Comparanza entre os resultados obtidos e os obxectivos previstos EFICIENCIA Comparanza entre resultados obtidos e os recursos investidos Optimización: Dada unha cantidade de recursos>o mellor resultado Dados os obxectivos> conseguilos ao menor custo posible