David Elvira Martínez Director General de Recursos Sanitaris

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
TFG – Àrea Enginyeria del programari
Advertisements

ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Per realitzar la inscripció de forma gratuïta
El benchmarking, una eina que contribueix a la millora dels resultats
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
LA GESTIÓ AMBIENTAL ALS PORTS DE CATALUNYA
Xarxa Productes de la terra
LA PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS VIARIS
El pilars del govern obert a Catalunya: Transparència
La Consolidació de la Infermera com a Gestora de Casos
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
III Jornada de transport sanitari
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
ELS PLANS D’ACCIÓ TUTORIAL A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Objectius Disposar d’informació que ens aproximi a estimar el cost mitjà i la seva variabilitat en relació amb les diferents línies d’activitat i sobre.
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi: 1.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
Eines per avaluar centres educatius
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
Ports Nets: Un model de gestió integrada
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
Model d’Acreditació i Qualitat en l’atenció
PROJECTE D’INNOVACIÓ TOTS FEM SALUT PERIODE 2006/09
Col·laboracions i recerca de sinèrgies per a l'estructuració del sector: experiència de La Confederació II Trobada anual d’entitats del Club de Suport.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
Taula de debat Model d’Acreditació i Qualitat en l’atenció a les persones amb dependència Jornada Qualitat dels serveis, un repte per la sostenibilitat.
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Presentació de la Guia per a la identificació i
VIII Primavera Pedagògica Institut d’Estudis Catalans
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
RESULTATS DE LA IMPLANTACIÓ DE LES TITULACIONS OFICIALS
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
SESSIÓ OBERTURA (KICK-OFF)
FORMACIÓ CONTINUADA · DAP CAMP DE TARRAGONA CURS D’AVALUACIÓ FORMATIVA
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
L’empresa com a sistema organitzat
Serveis de Formació.
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Participació en un projecte de cooperació per al desenvolupament:
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ INTERNA COM A EINA DE GESTIÓ COMPLEMENTÀRIA
la gestió hospitalària a través dels processos
Les Franqueses, setembre 2007
Pla Integral de Salut Mental
Jornades i sessions tècniques 2010
Consell tècnic assessor en comunicació i RSC de La Unió
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
CRAI: Unitat de Docència
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
LA GESTIÓ AMBIENTAL ALS PORTS DE CATALUNYA
ESTRATÈGIES I OBJECTIUS
El Treball de Recerca.
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
Presentació de resultats
Àrea d’Atenció a les Persones
El departament de Recursos Humans
Transcripción de la presentación:

Diàleg i transparència com a factors de millora de la qualitat de les organitzacions David Elvira Martínez Director General de Recursos Sanitaris Departament de Salut Generalitat de Catalunya 4 de Maig de 2010

d’atenció hospitalària aguda Acreditació centres d’atenció hospitalària aguda

Accions de comunicació (1) Consens del document d’estàndards per part del sector sanitari: Departament de Salut / CatSalut Proveïdors de serveis: Xarxa d’hospitals d’utilització pública (XHUP), Institut Català de la Salut (ICS) i hospitals privats Prova Pilot a 8 hospitals, per a la validació del document Estratègia d’ implantació Consens financiador i proveïdors Objectiu: garantir l’èxit de la transformació d’un model clàssic d’acreditació a un innovador

Accions de comunicació (2) Participació i reconeixement d’entitats de prestigi en avaluació de la qualitat: Departament d’Indústria, Entidad Nacional de Acreditación (ENAC) Consens intern del % de compliment d’estàndards essencials necessaris per a obtenir l’acreditació Pla de Comunicació específic del model, per a facilitar l’acceptació del mateix Intern: agents del Departament de Salut Extern: agents del Sector sanitari 4 4

Accions de comunicació (3) Creació espai web específic d’acreditació Pla de Formació adreçat a: Centres sanitaris (referent/s d’acreditació) Auditors de les entitats avaluadores Diseny i explotació base de dades del sistema d’ acreditació Enquesta de satisfacció a hospitals acreditats

Punts clau desenvolupament projecte Document estàndards tècnics Prova Pilot Tràmit d’audiència Espai web Publicació del Decret Formació als centres Formació als tècnics avaluadors Línia oberta consultes tècniques DIÀLEG COMUNICACIÓ

Riscos d’aplicació del model 2006 Complexitat en el disseny i elaboració Coordinació entre els múltiples actors durant l’elaboració i implantació del sistema Obtenció d’un consens entre interessos contraposats Resistència al canvi

Prevenció de riscos (1) Disseny Pla de Comunicació Pla de Formació: Hospitals i entitats avaluadores Qualitat tècnica del projecte Aplicació rigorosa i progressiva del model Fase inicial d’aprenentatge per tots els actors del procés Missatge clar dels objectius Avaluació de la implantació del model Seguiment actuacions entitats avaluadores 8

Prevenció de riscos (2) Introduir factors de motivació per aconseguir “aliances” amb directius i professionals Necessari: Professionalitat entitats avaluadores, seguiment intern del programa, avaluació i millora del procés

Comunicació específic Pla de Comunicació específic

Objectius Comunicar missatge positiu dels beneficis del canvi de model d’acreditació a Catalunya Divulgar amb metodologia el nou model Afavorir la participació i aportació d’idees pel desenvolupament i millora del sistema Prevenir conflictes potencials en la implantació del model d’acreditació Prevenir riscos d’aplicació del model Potenciar els canals de comunicació

Missatges emesos (1) Model que compleix amb els criteris metodològics reconeguts a nivell internacional Es fonamenta en els models de gestió de la qualitat més avantguardistes i innovadors Sistema d’acreditació que garanteix el nivell de qualitat òptim, adaptat al sector salut de Catalunya Es garanteix la competència de les organitzacion acreditades L’acreditació com a estímul a la millora dels hospitals que hi participen

Missatges emesos (2) Model prou flexible en la seva aplicació Respecte a la cultura de les organitzacions Progressiu en el nivell d’exigència de la millora Permet la seva adaptació al desenvolupament social, científic i tecnològic Compromís de la Direcció i lideratge Àmplia participació del personal de l’organització Avalua procés i orientat a resultats

Missatges emesos (3) Gestió de processos interrelacionats per a l’ eficàcia i eficiència de l’ organització Genera punts forts i punts dèbils Anàlisi de dades i d’informació per a la presa de decisions Orientat a client intern i client extern Considera la qualitat com un dret dels ciutadans

Missatges emesos (4) Te en compte aliances / relacions de l’organització Compromís amb l’entorn i la societat Respecta la cultura de l’organització i constitueix una guia per la millora Incideix directament en la cultura de tota l’ organització Es sustenta en la cultura de la qualitat

Pla de Comunicació del model Pla de Comunicació Específic Pla de Comunicació del model Intern Extern Abans publicació Decret Després publicació Decret Agents del DS Agents del Sector sanitari

Pla de Comunicació Intern Accions: Presentació i acords: D. Grals del DS, SCS, ICS Delegacions territorials (assistència hospitals àrea i DS) Patronals del sector: UCH, CHC,ACES

Pla de Comunicació Extern (1) Accions: Presentació i acords: Patronals del sector: UCH, CHC, ACES A sol·licitud de centres Creació del lloc web específic d’acreditació a la pàgina web del DS Acte de presentació del model d’acreditació Pla de Formació: Centres hospitalaris d’atenció aguda Entitats avaluadores autoritzades

Pla de Comunicació Extern (2) Línia oberta amb el Servei d’acreditació: Consultes tècniques: “Referents” acreditació hospitals i tècnics avaluadors Explotació base de dades del sistema d’acreditació: Estadístiques resultats autoavaluació, avaluació externa, avaluació post-comitè Millora interna del procés: Resultats satisfacció del procés: Hospitals, entitats avaluadores Revisió d’estàndards del model: grup hospitals, entitats avaluadores, treball intern DS

Pla de Formació Centres i Entitats

Pla de Formació a hospitals 11 edicions, amb assistència voluntària i durada mitja de 20 hores, dirigida als “referents de l’acreditació” dels centres sanitaris Docents: tècnics DS, professionals GT i assesors externs Participació de 70 centres i un total de 170 professionals inscrits 75% dels centres integrats a la XHUP i 25% de la xarxa privada 96% de “Satisfacció” perspectives dels alumnes i a l’aprofitament dels cursos 21

Pla de Formació a Entitats Avaluadores (1) 6 edicions, assistència obligatòria, 40 hores durada, dirigida als tècnics avaluadors de les entitats autoritzades pel DS Docents: tècnics del Servei d’Acreditació del DS Participació: 7 entitats autoritzades i 39 professionals avaluadors Objectius formació: Comprensió i aplicació del model d’acreditació

Pla de Formació a Entitats Avaluadores (2) Aprenentatge dels tècnics avaluadors en la realització de les auditories externes als centres sanitaris, d’acord amb el model Garantia d’un nivell d’homogeneïtat i competència òptims Elaboració i edició d’un Manual de l’auditor 98% de “Satisfacció” perspectives dels alumnes i aprofitament dels cursos

Entorn web

SISTEMA D’ ACREDITACIÓ Entorn web Aplicatiu en entorn web en resposta a: Gestió Desenvolupament Implantació Millora Informació Comunicació SISTEMA D’ ACREDITACIÓ 25 25

Inici 26 26

Espai Acreditació 27 27

Espai Centres sanitaris d’atenció aguda 28

Espai Entitats avaluadores 29

Documentació pels centres sanitaris 30

Acreditació de centres d’atenció hospitalària aguda Resultats Acreditació de centres d’atenció hospitalària aguda

Resultats (1) El nombre d’hospitals acreditats segons el model vigent a Catalunya és de 83 Resultats finals de les diferents fases del procés d’acreditació Primera fase del procés, que correspon a l’autoavaluació: els hospitals acreditats han obtingut un 78,9% de compliment dels estàndards essencials

Resultats (2) A l’auditoria externa realitzada per les entitats avaluadores del model (segona fase del procés), la puntuació mitja assolida ha estat del 82,4% Finalitzada la valoració del Comitè d’experts (tercera fase del procés) el resultat obtingut pels centres ha estat del 82,7% La variabilitat que s’obté entre els resultats finals de les primeres fases del procés (autoavaluació/avaluació externa) és del 3,63%, mentre que l’observada entre les fases 2 i 3 ha estat molt menor, concretament d’un -0,03%

Resultats (3) Segons la franja del percentatge de compliment dels estàndards essencials, 62 hospitals acreditats se situen a la franja entre el 80 i el 99% de compliment dels estàndards, 14 centres se situen a la franja entre el 70-80% i 7 centres entre el 60 i el 70% de compliment No existeixen diferències significatives entre la mitjana de puntuació dels hospitals en relació amb l’entitat avaluadora escollida per a dur a terme l’avaluació No existeixen diferències significatives en la mitjana de puntuació en relació al nº de llits, ni distribució geogràfica per províncies

Percentatge de compliment per criteris Criteri % Compliment 1. LIDERATGE 89,66 2. POLÍTICA I ESTRATÈGIA 87,26 3. PERSONES 83,55 4. ALIANCES I RECURSOS 83,59 5. PROCESSOS 88,73 6. RESULTATS EN ELS CLIENTS 81,45 7. RESULTATS EN LES PERSONES 74,89 8. RESULTATS EN LA SOCIETAT 84,31 9. RESULTATS CLAU 65,89 Percentatge de compliment per criteris

Resultats Entitats avaluadores Nº d’entitats avaluadores autoritzades: 7 Nº d’entitats avaluadores en actiu: 5 (3 en procés d’acreditació per ENAC) % Avaluacions Entitat avaluadora realitzades EA A. 33,3 % EA B. 29,8 % EA C. 13,1 % EA D. 11,9 % EA F. 11,9 %

Resultats qualitatius. Pla de Comunicació Transparència en l’estratègia d’aplicació d’un model de qualitat tècnica Diàleg fluid entre els actors del sistema d’acreditació: òrgan acreditador, centres sanitaris, professionals i entitats avaluadores Implicació i esforç per part dels centres hospitalaris Implicació d’un percentatge important de professionals assistencials Plans de formació eficaços als centres sanitaris i als tècnics avaluadors