RECICLAR PER MILLORAR EL NOSTRE ENTORN

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Concurs Aula Amigable IES Josep Maria Quadrado Octubre del 2004.
Advertisements

L’ ALUMINI.
L’ERA DEL MAQUINISME Àlex Mogena.
Experimentem amb l’elasticitat escola arc iris roger soto, laura torcal, pere ros, lluc rodó, júlia aicart i jan sanfulgencio.
L’EMBOLCALL REHUTILITZABLE
Els instruments musicals
BAUHAUS, una escola d’art
El contenidor groc Alex Masuet, Anna Gallén, Marc Montia, Laura Cid.
Materials d’ús tècnic: papers i fustes
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
Tema 2. DIVISIBILITAT.
Noms: Franco i Julio Grup i nivell: 5è B Escola: CEIP Anselm Clavé
Prova pilot sensor de control volumètric a 4 municipis de la província de Barcelona Conchita Vicaria
QUINS MATERIALS SÓN MILLORS CONDUCTORS ELÈCTRICS?
Mantenir nets els espais comuns.
Els residus del institut
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
3a PART Els nens i nenes de P- 4
DE LA GARROTXA A L’EMPORDÀ, VIU EL FLUVIÀ
SIGUEM SOSTENIBLES.
EL RECICLATGE DELS RESIDUS DOMÈSTICS
EL RECICLATGE I LES SEUES CONSEQÜÈNCIES.
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
FEM LA BOLA PETITA!.
Taller de flotació 1.
Éssers vius i éssers inerts
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
Mireia González Marta Beneyto Genís López Martí Fabregat
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
El contenidor orgànic Jaume Martín Judit Martínez Aram Puig
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
“Les classes més sostenibles”
Classificarem la prova en 3 categories:
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
Perfil dels enquestats
Trobadors Intercanviem opinions Formem els nostres grups
ENFUNDA’T JOSEP MARIA RIERA NOA MARTÍN ROBERT TORRES ZOUBAIR GUETTAF
TOTS ELS INDIVIDUS D’UNA MATEIXA ESPÈCIE SÓN IGUALS?
L’AIGUA A LA NATURA.
Preguntes a reflexionar sobre la projecció
1ª DIAGNOSI EMBOLCALLS ESMORZARS
ENS TROBEM DE NOU.
Quina emoció! Què ens voldran dir?
LABANDÀRIA.
Ara resoldrem alguns problemes amb balances.
Per la retina o el timpà de qualsevol persona que visqui a un entorn més o menys urbà passen diàriament una mitjana de 3000 impactes publicitaris de manera.
Aigua Projecte 2n primària.
La conservació del medi depèn de tu
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
PLA D’EVACUACIÓ Curs 2016/17 Generalitat de Catalunya
Problemes que es poden resoldre amb equacions
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Projecte mediambiental
BAIX EMPORDÀ.
QUIN EFECTE TENEN ELS ÀCIDS SOBRE ELS ALIMENTS?
SISTEMA DUNAR.
TEMA 7. COMPRES, VENDES I EXISTÈNCIES
Reunió amb centres adscrits
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
EL QUADRAT LES MARIETES.
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
RECICLEU AMB NOSALTRES
ESCOLES VERDES PAUTES D’ACTUACIÓ.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Interpretació estadística dels indicadors de centre
R ECICLATGE Lucia Sánchez Aragón [26] Raquel Carrasco Medialdea [23]
Transcripción de la presentación:

RECICLAR PER MILLORAR EL NOSTRE ENTORN

Perquè…el que llencem té valor!!! “Reciclar” té un premi per a la societat en general. A l’Institut Roquetes , “reciclar“ té un premi especial. Venem tot el que reciclem per aconseguir material lúdic per al centre. Per exemple, la taula de ping-pong del pati amb coberta per a exteriors. Perquè…el que llencem té valor!!! 2

Què pots reciclar a l’Institut Roquetes? Reciclem el paper i el cartró. Reciclem les llaunes d’alumini i les de ferro. Reciclem els taps de plàstic.

PAPER Els papers s’han de tirar al contenidor blau de classe, o al contenidor blau dels passadissos.

Paper recollit Curs passat = 747 Kg Curs actual (de setembre a desembre) = 804 Kg

RECICLA BÉ. MIRA QUÈ ENS TROBEM!!! 6

RECICLA BÉ. MIRA QUÈ ENS TROBEM!!! AIXÒ NO TÉ CAP VALOR ECONÒMIC I, A MÉS, FA PUDOR!! 7

AIXÒ NO ÉS PROPI D’UNA ESCOLA VERDA! RECICLA BÉ. MIRA QUÈ ENS TROBEM!!! AIXÒ NO ÉS PROPI D’UNA ESCOLA VERDA! 8

Reciclem el paper i el cartró RECICLA BÉ Un sac ple de paper amb alguns entrepans a dintre pot perdre tot el valor que hagués tingut el paper sol !! 9

Pots trobar contenidors grocs al pati i als passadissos. ENVASOS Pots trobar contenidors grocs al pati i als passadissos. Que no et faci peresa caminar uns metres més!!! Llença els plàstics, les ampolles de plàstic i els bricks al contenidor groc! A més, separem llaunes d’alumini i de ferro i els taps de plàstic! També recollim les càpsules de cafè.

Fixa’t on tires cada llauna! A més reciclem les llaunes d’alumini i de ferro Al costat de la màquina de begudes de la planta baixa hi ha dos contenidors grocs per a llaunes. S’han de separar les d’alumini i les de ferro, ja que cada una té un preu diferent. Fixa’t on tires cada llauna! 11

Reciclem les llaunes d’alumini i de ferro PROCEDIMENT: Xafa la llauna amb la mà perquè no ocupi tant volum al contenidor. Observa si la llauna és atreta per l’imant que també hi ha fixat a la paret. Si l’atreu l’imant, l’has de tirar al contenidor de ferro. 4. Si no l’atreu l’imant, l’has de tirar al contenidor d’alumini. 12

Reciclem les llaunes d’alumini i de ferro 1. Comprovem amb l'imant. 2. Llencem la llauna al lloc adient. 13

Metalls recollits acumulats Alumini Curs passat = 12 Kg Curs actual (de setembre a desembre) = 9 Kg Ferro Curs passat = 9 Kg Curs actual (de setembre a desembre) = 0 Kg Actualment gairebé totes les llaunes de begudes es fabriquen amb alumini.

Reciclem els taps de plàstic Al costat del despatx de direcció hi ha una capsa on pots tirar els taps de plàstic que portis de casa. Al passadís de la planta 0, al costat del taller de tecnologia, hi ha un dipòsit on també pots tirar els taps de plàstic que portis de casa. 15

Taps recollits Curs passat = 86 Kg Curs actual (de setembre a desembre) = 33 Kg

I RECORDA!!!! Reciclar és l'últim pas. El més important és intentar reduir la quantitat de residus que generem. I en tot cas, abans de desfer-nos-en, hem d’intentar reutilitzar-los.

MIRA TOT EL QUE PODEM FER

JUGUEM? Entra en aquesta pàgina: http://www.arc.cat/ca/publicacions/exe/recicla tge/ I prova si saps on s’ha de llençar cada residu.