ELS PLANS D’ACCIÓ TUTORIAL A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA Aportacions a la concepció de l’Espai Europeu d’Educació Superior Vicerectorat d’Estudiants
La pregunta inicial: Després de 17 cursos acadèmics, que poden aportar els Plans d’Acció Tutorial al disseny de l’Espai Europeu d’Educació Superior?
Objectius dels PAT:
Conseqüències: Millora qualitat titulacions Satisfacció dels estudiants Millora del entorn d’aprenentatge Qualitat de la oferta extracurricular Estudi del rendimient educatiu Inserció laboral Desenvolupament personal i social Fidelització dels estudiantes Imatge pública de la Universitat Projecció externa de la Universitat PLANS D’ACCIÓ TUTORIAL
ALGUNES DADES INICIALS 80,8% provenen de PAU. 81,1% en primera opció. Es confonen tutories. Dades només generals. Anàlisi desagregat. Anàlisi per titulacions. Treball de la ponència.
Hores setmanals de treball (n = 1360) Mitjana = 18,511 h Desv. = 10,87 h
Podem pensar en un model apropiat de PAT, adequat a la lògica del EEES?
Relacionar Tutories acadèmiques amb PAT Acció puntual del pas de nivell Primer curs Següents cursos Nivell 2 Inici Final Accions d’inserció laboral Relacionar Tutories acadèmiques amb PAT Dotar d’activitats molt clares a l’inici Identificar als estudiants els objectius Fomentar la participació dels estudiants Programes Alumne - Tutor
GRÀCIES