JOVENTUT: POLITICA AFIRMATIVA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
XERRADA Orientació acadèmica i professional
Advertisements

CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
PRESSUPOST 2017.
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Programa de Transició Escola Treball
Jornada Cloenda Esports
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
I transforma un llibre en un nou lector
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
APOSTA PEL CICLE FORMATIU DE GRAU SUPERIOR EN
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
I ARA, QUÈ PUC FER?.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
va aprovar la Llei de Millora de barris.
Pressupostos Participatius: educar per la democràcia
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Jornada Cloenda Esports
Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
QUI SOM? ASPAS, Associació de pares de persones amb discapacitat auditiva Missió: Defensar, reivindicar i garantitzar els drets e interessos de la persona.
Pla local de joventut
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
ELS MERCATS ESTRATÈGICS DE LES ARTS ESCÈNIQUES I LA MÚSICA A CATALUNYA
Objectiu Educatiu Trienni
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
Participació electrònica a:
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Serveis de Formació.
PROGRAMA EDUCATIU DE MEDI AMBIENT VIC
Treball i aprenentatge en xarxa
PTT VilaBicis Solidàries
IV JORNADES DOCTORIALS
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Gestió participativa dels projectes de centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Serveis de Consultoria
PRESENTACIÓ RIS VICEPRESIDENCIA I CONSELLERIA INNOVACIÓ
Assessorament de la Formació en Competències
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Àrea d’Atenció a les Persones
Convivència i Mediació Escolar
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
MEDIACIÓ COMUNITÀRIA ICQP.
Què és el Projecte Educatiu d’Abrera?
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

JOVENTUT: POLITICA AFIRMATIVA

EL DEBAT DE LES POLITIQUES DE JOVENTUT La discussió es centra en: Polítiques de transició versus Polítiques afirmatives

Les politiques de transició Entenen la joventut com una transició cap al món adult. Objectiu: conducció cap a la maduresa (mercat de treball, mercat d’habitatge, creació de família pròpia,...) Les més clàssiques i històricament més utilitzades. Sectorials (regidories concretes que treballen un aspecte concret).

Les polítiques afirmatives (I) Entenen el període de la joventut com una etapa plena i amb potencialitats per a la resta de la societat. Objectiu: afirmar-se i emancipar-se. Ajudar els joves a ser joves amb el màxim d’oportunitats per desenvolupar els seus drets.

Les polítiques afirmatives (II) Entenen la joventut com a recurs social i com un concepte dinàmic. Són polítiques implícites. Associades al treball transversal. Requereixen d’una dimensió estratègica. Posen l’accent en els processos participatius, de canvi, les tendències i en l’evolució.

LA TENDÈNCIA ACTUAL A EUROPA POLÍTIQUES AFIRMATIVES DE TRANSICIÓ: Visions complementàries. Estratègiques. Contemplen el/la jove com a jove i ciutadà/na de ple dret. Ofereixen serveis i recursos orientats a necessitats i interessos especials de transició real. La responsabilitat de marcar línies estratègiques està repartida entre el sector especialitzat en joventut i en altres sectors concrets tradicionals (habitatge, ocupació, educació, ...) = TRANVERSALITAT

REFLEXIONS Es poden fer extraordinàries polítiques de transició des d’una perspectiva adulta ? Amb una idea preconcebuda de com han de ser els i les joves ? Sense preguntar què necessiten i com ho volen en aquest període de la vida ? Pot ser que acabem fent polítiques que no responguin a les seves necessitats i interessos reals en aquest moment de la seva vida?

NO MÉS DISCUSSIONS BIZANTINES ! L’ADMINISTRACIÓ HA DE RESPONDRE: Escoltant : donem un espai real de participació. Innovant. Amb creativitat.

ELS JOVES TENEN PROBLEMES PERÒ TAMBÉ S’EN SURTEN I TROBEN SOLUCIONS AQUESTES RESPOSTES MOLTES VEGADES SÓN INNOVADORES; CAL POTENCIAR-LES I EXTRAPOLAR-LES A ALTRES GRUPS D’EDAT És així com potenciarem que els i les joves no siguin vistos com a problema sinó com a potencial per a la nostra ciutat.

EIXOS DEL PLA DE JOVENTUT DE VILANOVA I LA GELTRÚ Reconeixement de la plena ciutadania dels i les joves de la ciutat. Foment de l’autonomia i l’emancipació: informació, educació i formació, ocupació i habitatge. Foment de la creativitat. Foment de la salut. Foment de la cohesió social.

EIX 1. RECONEIXEMENT DE LA PLENA CIUTADANIA DELS I LES JOVES DE LA CIUTAT Actuacions principals des de la regidoria de Joventut: Nova pàgina web interactiva: eldormitorivng.cat Projecte d’històries digitals d’interès per a la comunitat: difusió a la ciutadania en general. Els espais de participació juvenil creats al centre cívic de la plaça de la Rajanta. La promoció a la creació de noves entitats i associacions de joves a la ciutat. Potenciació del paper actiu i de relleu dels i les joves en les associacions de veïns.

EIX 2. FOMENT DE L’AUTONOMIA I L’EMANCIPACIÓ (I) Informació: SIAJ: El 2006, 3.448 persones han utilitzat presencialment les seves oficines i la web ha rebut unes 60.000 visites. Nova WEB de l’Ajuntament: Web corporativa amb la informació relativa al funcionament en matèria de joventut des de la pròpia Administració. Oferirà bàsicament informació sobre tràmits útils i documents de consulta.

EIX 2. FOMENT DE L’AUTONOMIA I L’EMANCIPACIÓ (II) Educació i formació Pla Educatiu de Ciutat PEC: Treball liderat per la Regidoria d’Educació i que treballa conjuntament amb un nombrós equip tècnic municipal i compta amb una reeixida participació ciutadana. Ampliació dels cicles formatius: amb 19 modalitats que van des d’allò més tècnic a allò més creatiu. Incorporació del nou cicle formatiu de grau superior d’Activitat Física i Esportiva a l’IES Manuel de Cabanyes. Ocupació La incorporació de l’educació física als cursos de formació professional del CFO La Paperera.

EIX 2. FOMENT DE L’AUTONOMIA I L’EMANCIPACIÓ (III) Habitatge 32 habitatges en règim de lloguer al Llimonet: que l’any 2003 l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i l’INCASOL van posar a l’abast dels i les joves de la ciutat. Oficina Jove d’ Habitatge del Consell Comarcal del Garraf: Centralitza les demandes per a l’accés a ajudes per a l’adquisició de vivenda, ofereix informació i assessorament i es gestiona una bossa d’habitatges de lloguer i de compra a preus assequibles per a la població jove.

EIX 3. FOMENT DE LA CREATIVITAT Donar suport a l’experimentació i la creativitat en totes les seves facetes artístiques. Festival de música independent FARADAY. Festival de música Reegae. Programa de suport a la creació musical, es faciliten eines als joves per a donar a conèixer les seves creacions. Suport a la mostra de cinema alternatiu CORNUCÒPIA. A la nova web interactiva els i les joves podran penjar i donar a conèixer les seves creacions artístiques en foto, vídeo, música, graffit, ...

Participació en el nou Pla d’Acció sobre les Drogodependències. EIX 4. FOMENT DE LA SALUT Participació en el nou Pla d’Acció sobre les Drogodependències. Campanya per a evitar el consum de tabac entre els i les joves. La pàgina web de DUBTES que penja de la web del SIAJ. Tallers afectivo-sexulas encabits al PAE de secundària i batxillerat. El servei d’atenció social: L’expert contesta.

EIX 5. FOMENT DE LA COHESIÓ SOCIAL (I) Programa ARA’MUNT : d’abast de ciutat per a treballar amb els joves a través d’eines educatives com l’esport. Estem treballat amb les Associacions de Veïns per vetllar per la integració dels i les joves a les dinàmiques pròpies dels barris.

EIX 5. FOMENT DE LA COHESIÓ SOCIAL(II) Hem diversificat l’oferta d’oci nocturn donant resposta a les inquietuds i necessitats del col·lectiu. L’envelat i la sala polivalent de l’Escola de Música Mestre Montserrat: Gestionem nous equipaments d’oci constructiu i alhora treballem conjuntament amb els i les joves. Difonem les activitats que generen les pròpies entitats i associacions de joves o d’aquelles entitats i associacions que obren les seves activitats molt especialment als joves.

I CONTINUEM TREBALLANT .... AMB TOTS I TOTES VOSALTRES MOLTES GRÀCIES PER LA VOSTRA ATENCIÓ !

REGIDORIA D’ESPORTS I JOVENTUT