QUINS MATERIALS SÓN MILLORS CONDUCTORS ELÈCTRICS?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
L´energia.
Advertisements

INTRODUCCIÓ A L’ELECTRICITAT
L’electricitat:l’energia més versatil.
Experimentem amb l’elasticitat escola arc iris roger soto, laura torcal, pere ros, lluc rodó, júlia aicart i jan sanfulgencio.
No te la juguis: posa’t el cinturó !
Escola Orlandai 4t CURS.
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
La Terra.
MÚLTIPLES I DIVISORS ESCOLA EL Cim- 6è de primària.
El Pare Claret és un regal per a tots
Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
3a PART Els nens i nenes de P- 4
Per què hi ha objectes que suren i objectes que no suren?
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Metalls, plàstics i altres materials d’ús tècnic
ESCOLA MARE DE DÉU DEL ROSER - AMÍLCAR
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
Escola Can Fabra 3r CURS.
LA FAULA.
SIGUEM SOSTENIBLES.
1 u n i t a t Electricitat bàsica.
Fem de cuiners! Els nens i nenes de 2n. estem treballant els aliments per això hem anat al Nútrim a fer un taller de cuina per aprofundir en el tema.
Experimentam amb la ciència
FEM LA BOLA PETITA!.
Taller de flotació 1.
Éssers vius i éssers inerts
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
ESCOLA CERVANTES CURS r: CLASSE URPESDEFOC.
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
MÀQUINES, FERRAMENTES I OFICIS
QUAN EL RIU ARRIBA AL MAR: EL GALATXO D’EN SORRAPA
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
EXPERIMENT SOBRE EL TABAC
DIADA DE La pau i la no violència.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
FORA POLLS ! Estudi dels polls..
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
6è ESCOLA CERVANTES. BARCELONA.
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
L’ESTADÍSTICA Fet per: Oriol C, Mario i Guillermo.
ENCONTRE PETITS TALENTS CIENTÍFICS
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
PETITS TALENTS CIENTÍFICS
PER QUÈ NO PODEM CAMINAR DAMUNT L’AIGUA?
L’AIGUA A LA NATURA.
Objectiu Educatiu Trienni
ENS TROBEM DE NOU.
Sòlids Líquids Gasos Plasma
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
LABANDÀRIA.

L’electricitat i el circuit elèctric
TECNOLOGIA.
4t B Actrius i Actors Escola Eulàlia Bota
CONCURS BÍBLIC Laia Garrit Mª del Mar Puigferrat.
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
QUIN EFECTE TENEN ELS ÀCIDS SOBRE ELS ALIMENTS?
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
A la classe de Medi ens vàrem preguntar quins dubtes voldríem aclarir envers el nostre cos… Després de molt pensar va sorgir la pregunta…
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
Sant Feliu de Llobregat
6è C Escola Pla de l’Avellà Maig de 2012
ESCOLES VERDES PAUTES D’ACTUACIÓ.
Estructura Elèctrica de la Matèria
EXPERIMENTEM AMB L'AIGUA
Transcripción de la presentación:

QUINS MATERIALS SÓN MILLORS CONDUCTORS ELÈCTRICS? Petits Talents Científics 2016 Escola Eulàlia Bota 4t de Primària

Per què aquesta pregunta? Perquè som la classe de l’electricitat !

Així ens imaginem els materials Com hem investigat? ENS HEM IMAGINAT L’INTERIOR DELS MATERIALS AMB UNA MAQUETA Així ens imaginem els materials Elaborem la maqueta

Ens fem preguntes Què és l’electricitat? I l’electricitat estàtica? On la trobem? És un invent o una descoberta? La podem controlar? Tots els materials tenen càrrega elèctrica?

Els nostres experiments Experiment núm. 1: Muntem un circuit. Podem encendre una bombeta de LED sense endollar-la ni fent servir piles? Ho farem amb: 2 Llimones, 2 monedes de cinc cèntims, 2 claus de zinc, cable elèctric, 1 llum de LED i pinces de cocodril.

Experiment 1- Conclusió Sí, s’ha encès la bombeta! Pensem que el suc de les llimones podia funcionar com ho faria una pila perquè quan s’acabava el suc es fonien les bombetes

Els nostres experiments Experiment núm. 2: Muntem un altre circuit. Com ho farem? S’encendrà la bombeta? Ho farem amb: Pila, una bombeta, un portalàmpades… i evidentment cable elèctric! L’únic material comú. Què passaria si féssim servir un altre material enlloc de cable?

Experiment 2- Conclusió Sí, s’ha encès la bombeta! Creiem que el cable elèctric és el que condueix l’ electricitat. La part de dins, el coure, deixa passar l’electricitat i el plàstic, la part de fora, no.

Els nostres experiments Experiment núm Els nostres experiments Experiment núm. 3: Demostrem quins materials sòlids són conductors i quins aïllants. Què observarem? Si s'encén o no la bombeta. Amb quina intensitat ho fa.

Experiment 3 Ho comprovem amb materials sòlids Utilitzem diferents sòlids Els resultats van ser els següents

Experiment 3 Ho comprovem amb materials líquids Els resultats van ser els següents Utilitzem diferents líquids

Les nostres conclusions Tots els metalls són conductors de l’electricitat L’ or i la plata són els millors conductors però no s’utilitzen normalment perquè són molt cars. Un altre material conductor que no és un metall és el grafit. L’ aigua de l’aixeta no és conductora i, en canvi, l’aigua amb sal sí que ho és. Creiem que el suc de llimona és un bon conductor encara que a nosaltres no ens ha sortit. Pensem que el fet que uns materials siguin conductors i d’altres no té a veure a com circula per dins l’electricitat, però no ho hem pogut demostrar.

Així ens imaginem com són els materials conductor i aïllants per dins!

MOLTES GRÀCIES A TOTS!