Lamentació que expressa els sentiments de “la resta” fidel d’Israel, després de la destrucció de Jerusalem. Els jueus més miserables, que ni tan.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
X. Amb Jesús, per sempre, a la casa del Pare
Advertisements

Aquest salm consta de tres parts. La primera és un breu himne al Creador (vv. 1-2). La segona, de to sapiencial, enumera les condicions morals que.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
II. Déu és el nostre Pare 4. La creació és obra de l’amor de Déu.
Aquest salm és una súplica que tota la nació adreça al "Pastor d'Israel" (v. 2), en un moment de greu calamitat. El lirisme que caracteritza tot el.
Lloa el Senyor, ànima meva La lloança expressada en aquest salm es fonamenta en el poder creador del Senyor (v. 6) i en la seva bondat envers els.
El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv El tema d’aquest himne és la reialesa universal del Senyor (vv. 3,7-9) manifestada.
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Música d’ Advent A. Pärt Déu és amb nosaltres QUARTA SETMANA D’ADVENT.
Privat del temple i exiliat en terres paganes, un levita expressa els seus actuals turments, a causa de les burles vexatòries dels pagans que l’envolten.
26 de l’any Regina Escoltant “Converteix-te, Jerusalem” de Narcís Casanoves, sentim-nos Església “santa i pecadora”
+ Aclaparat pel sofriment, un malalt demana al Senyor que el perdoni i li retorni la salut (vv. 2-3), tot exposant els mals que l’afligeixen (vv.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
La primera estrofa d'aquest cant processional (vv La primera estrofa d'aquest cant processional (vv. 1-2) és una invitació a l'alegria i a l'acció.
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
Antífones de la “Oh” Aquestes grans Antífones del càntic de Maria, de la pregària de vespres, anomenades de la “Oh”, tenen un dens contingut bíblic,
La característica dominant d'aquest salm és l'absoluta confiança en el Senyor, malgrat l'hostilitat i la persecució. ► El salmista se sent del tot.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
En aquesta bonica oració –composta per celebrar la collita (Ex 23,16)– la comunitat agraeix al Senyor els fruits de la terra (v. 7). A més, li suplica.
● Un home perseguit implacablement (v ● Un home perseguit implacablement (v. 9) apel·la al poder de Déu perquè el deslliuri dels seus adversaris.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
El salm 47 és un cant en honor de Sió, “la ciutat el gran rei” (v El salm 47 és un cant en honor de Sió, “la ciutat el gran rei” (v. 3), en aquell.
● La lloança continguda en aquest cèlebre himne, expressa la intuïció poètico-religiosa del salmista, que contempla amb ulls admirats l’obra de Déu.
Aquest poema –com els altres "Cants de Sió" (Sl 45; 47; 86)– expressa l'amor i l'admiració dels israelites per la seva ciutat santa. ► En elegir Jerusalem.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
En aquest salm –el més breu del saltiri– totes les nacions són convidades a lloar el Déu d’Israel (v. 1), per l'immens amor que té envers el seu poble.
La característica d’aquest salm és un sentiment de confiança pregona en Déu –expressat amb un llenguatge d’incomparable bellesa poètica. En la primera.
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
Aquest salm és una barreja de súplica individual i també de salm sapiencial. En la primera part, el salmista expressa la seva plena confiança en el.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
Música d’ Advent A. Pärt ALEGREU-VOS! TERCERA SETMANA D’ADVENT.
TINC SET!.
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
La Bíblia, font de valors humans i socials
Enmig de la soledat i l’aflicció (v Enmig de la soledat i l’aflicció (v. 16), el salmista apel·la confiadament a la misericòrdia de Déu (v. 6). La.
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Celebració FINAL DE CURS.
Vivim-la amb el sacerdot
IV Part Música Catalana d’avantguarda “Epigrames” de Benet Casablanques (composició 2003) Monges de Sant Benet de Montserrat.
Déu et parla. Descobreix la seva paraula.
+ Aquest salm és la súplica d'un home perseguit i acusat injustament. + Convençut de la seva innocència (v. 5), el salmista demana que els seus enemics.
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
Vista del cim de les Benaurances
És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces És una nit tenebrosa, en la qual ronden feres voraces. L'orant està esperant que despunti l'alba.
SENYOR, ENSENYA’ NS A PREGAR
Aquest vibrant himne de lloança celebra la majestat i el poder de Déu, que es manifesten en la força de la tempesta. La “veu del Senyor” és el tro,
Aquest cant litúrgic d’acció de gràcies està estretament vinculat amb el salm 19; la súplica del poble abans de la batalla ha estat escoltada, i el.
La proclamació de la reialesa del Senyor és associada en aquest himne a dos esdeveniments decisius de la seva obra salvífica: la creació i el judici.
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Cant espiritual Joan Maragall.
► Aquesta súplica es caracteritza per les expressives imatges amb què el salmista descriu les insídies dels seus adversaris (vv. 2-7) i la intervenció.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv ● Mitjançant una declaració que equival a un jurament (vv. 4-6), una persona acusada i perseguida.
L’amor i la fidelitat del Senyor (v L’amor i la fidelitat del Senyor (v. 2), que reconforta i protegeix els humils (vv. 3, 6), motiven aquest cant.
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
+ L’experiència personal dels favors rebuts (v + L’experiència personal dels favors rebuts (v. 2b) ha suscitat en el salmista una impertorbable confiança.
Davant l’amenaça d’un perill mortal, el salmista demana al Senyor que respongui favorablement a la seva demanada, alliberant-lo de la mort (vv. 1-3)
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex 29 Mentre s’ofereix el sacrifici del matí (Ex ), un fidel israelita exposa el seu cas al Senyor.
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
Aquest salm celebra les perfeccions divines que es revelen en les seves obres meravelloses: èxode, mannà, aliança, terra promesa, festes. Servir un.
La “Música callada” de F. Mompou convida a l’adoració
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
+ Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v + Envoltat d’enemics que miren d’arrabassar-li la confiança en Déu (v.3), el.
Transcripción de la presentación:

Lamentació que expressa els sentiments de “la resta” fidel d’Israel, després de la destrucció de Jerusalem. Els jueus més miserables, que ni tan sols foren deportats, ni fugiren, se senten empobrits i ridiculitzats en la seva terra pels pagans de l’entorn. Aquesta resta fidel es gira vers Déu, amb esperança invencible, per celebrar els extraordinaris beneficis concedits per Déu al seu poble. El record de les antigues victòries (vv. 2-9), i la seva contraposició amb la calamitat actual (vv. 10-17), confereix un gran dramatisme a la súplica. L’Església, resta autèntica, accepta amb tota naturalitat aquest salm de “la resta d’Israel”, per demanar al seu Mestre i Senyor que l’aculli, en la seva pietat, en les seves dures proves.

Déu nostre, nosaltres mateixos hem sentit aquella antiga gesta de la vostra mà, que ens han contat els nostres pares.

Per implantar-los, desposseíreu els nadius, anorreàreu reialmes, perquè visquessin lliures.

que els donà la victòria, sinó la vostra mà, el vostre braç, No fou amb l’espasa que ocuparen el país, no fou el seu braç que els donà la victòria, sinó la vostra mà, el vostre braç, la claror de la vostra mirada, perquè vós els estimàveu. Éreu vós, Rei meu i Déu meu, qui decretàveu les victòries de Jacob. Amb vós envestíem els nostres adversaris, en el vostre nom dominàvem els agressors.

Perquè jo no posava l’esperança en l’arc, l’espasa no em donava la victòria; vós mateix ens vau salvar dels adversaris, i vau cobrir els enemics de confusió. Nosaltres ens gloriàvem de l’ajut de Déu. Per sempre lloarem el vostre nom.

Però ara ens abandoneu i avergonyiu, ja no sortiu amb nosaltres al combat; ens feu retrocedir davant de l’enemic, que ens saqueja sense por;

ens heu fet com anyells per matar, ens heu escampat per les nacions; heu venut per no res el vostre poble, no us ha enriquit el seu preu. Heu fet de nosaltres l’escarni dels veïns, la befa i la burla dels països que ens envolten. La nostra dissort és proverbial entre els pobles, mouen el cap amb aires de mofa

abaixo els ulls avergonyit, sentint com m’ultratja l’enemic, A cada moment tinc al davant el meu afront, abaixo els ulls avergonyit, sentint com m’ultratja l’enemic, l’enemic que es venja de mi.

i vós ens llanceu al desert amb els xacals sota un mantell de tenebra. ¿Com ens passa això sense haver-vos oblidat, ni haver traït la vostra aliança? El nostre cor no s’ha allunyat de vós, ni els nostres passos dels camins vostres, i vós ens llanceu al desert amb els xacals sota un mantell de tenebra.

¿Per què ens amagueu la mirada, i oblideu el dolor que ens oprimeix? Si haguéssim oblidat el nostre Déu i estès les mans per pregar un déu estranger, ¿és que Déu no se n’hauria adonat, ell que coneix els secrets del cor? És per vós que morim cada dia, i ens tenen com anyells per matar. Desperteu-vos, ¿per què dormiu, Senyor? Desvetlleu-vos, no ens deixeu per sempre. ¿Per què ens amagueu la mirada, i oblideu el dolor que ens oprimeix?

Estem prostrats a la pols, tot el cos estès per terra. Alceu-vos, veniu a defensar-nos, per l’amor que ens teniu, allibereu-nos.

¿Per què ens amagueu la mirada? Quan estem afligits per algun motiu, ens imaginem que Déu ens amaga el seu rostre, perquè la nostra part afectiva està com envoltada en tenebres que ens impedeixen de veure la llum de la veritat. En efecte, si Déu està atent al nostre estat d’ànim i es digna visitar la nostra ment, llavors estem segurs que no hi ha res capaç d’ofuscar el nostre interior. Perquè, si el rostre de l’home és la part més destacada del seu cos, de manera que quan veiem el rostre d’una persona és quan comencem a conèixer-la, o quan ens adonem que ja la coneixíem, perquè el seu aspecte ens ho revela, el rostre de Déu no il·luminarà molt més a aquells que ell mira? L’Apòstol diu: El mateix Déu que digué: Que la llum resplendeixi enmig de les tenebres, és el qui ara ha resplendit en els nostres cors; així som il·luminats amb el coneixement de la glòria de Déu, que brilla en el rostre de Jesucrist (2Co 4,6). Veiem, doncs, de quina manera brilla en nosaltres la llum de Crist. Per això l’envià el Pare al món, perquè, il·luminats pel seu rostre, puguem esperar les coses eternes i celestials, nosaltres que abans ens trobàvem impedits per la foscor d’aquest món. (St. Ambròs)

Déu dels nostres pares: ho hem sentit, ens ho han contat: vós els implantàreu i també els donàreu la victòria; no ens amagueu el vostre rostre i feu-nos participar de la salvació de Jesucrist, Senyor nostre.