INTERVENCIÓ DE L’EAP ALS CENTRES CONCERTATS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
SERVEI D’ORIENTACIÓ I ACOMPANYAMENT A LATRANSICIÓ. ESCOLA-TREBALL
Advertisements

Les TIC i l’atenció de l’alumnat amb NEE
EAIA (Equip d’Atenció a la Infància i a l’Adolescència)
DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Elaboració de Plans Individualitzats
Unitat de Suport a l’Educació Especial (U.S.E.E.)
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
ESCOLA GRAS I SOLER.
Recursos per atendre la diversitat Serveis i programes fora del centre
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
MEMÒRIA DELS SERVEIS SOCIALS DE L’AJUNTAMENT DE TORELLÓ. ANY 2010
Preinscripció Criteris de programació
Què és un pla Individualitzat ?
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
ENSENYAMENT.
Mòdul d’Admissió i vacants
LÍNIES DE TREBALL EN ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
Inclusió dins l’aula. Una experiència institucional
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
TIPUS D’ALUMNAT.
Mesures organitzatives
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
Treball col·laboratiu
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
EL PLA INDIVIDUALITZAT
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
CSMIJ Sarrià-Sant Gervasi
QUI SOM? ASPAS, Associació de pares de persones amb discapacitat auditiva Missió: Defensar, reivindicar i garantitzar els drets e interessos de la persona.
CONVOCATÒRIA DELS AJUTS DE TRANSPORT, DESPLAÇAMENT I MENJADORS ESCOLARS CURS
SALUT MENTAL I EDUCACIÓ. Departament de Docència I Formació
Dispositiu Local d’Inserció
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
XARXA INFÀNCIA ADOLESCÈNCIA I FAMÍLIA
Seminari d’Educació Especial
Programa Salut i Escola
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
MODIFICACIÓ DE LES DADES DE LA BORSA DE TREBALL
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
“EL PALIC, un model per a les illes”
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Elaboració de Plans Individualitzats
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
COSSOS DE SEGURETAT.
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
REUNIÓ AMB FAMÍLIES ORIENTACIÓ 4T D’ESO Generalitat de Catalunya
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
Catàleg de llocs de treball del CPNL
Curs 18/19: Sessió 1 25/10/2018 Seminari de coordinació
“SALUT MENTAL I EDUCACIÓ”
LES ESCOLES D’EDUCACIÓ ESPECIAL COM A CENTRES DE SUPORT PER A L’EDUCACIÓ INCLUSIVA Montserrat Montero 26 de novembre de 2009.
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola: Educació Infantil
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Transcripción de la presentación:

INTERVENCIÓ DE L’EAP ALS CENTRES CONCERTATS Inspecció d’educació Vallès Occidental Terrassa 15-12-2011

ACTUACIONS (1) Atenció sota demanda a Inspecció de les sol·licituds d’intervenció per : Elaboració de dictamen de regularització. Elaboració de dictamen per canvi d’etapa (pas de primària a secundària, de secundària a CFGM/PQPI) o de modalitat d’escolarització (EEE, USEE). Elaboració de l’informe de retenció a parvulari. Elaboració de l’informe de reconeixement de NEESCD.  

ACTUACIONS (2) Valoració de la necessitat de rebre algun d’aquests suports o assessoraments educatius extraordinaris: SEETDIC o RTC (EMEE FATIMA) Zelador CREDA, CREDV Escolarització en una UEC (MAIN o MAPA) Assessorament fisioterapeuta EAP Programa específic de suport a l’alumnat amb TEA escolaritzat en centres ordinaris (EEE Crespinell) Servei específic de suport per a l’orientació i formació prelaboral per a persones amb DI (EEE L’Heura)

ACTUACIONS (3) Seguiment de l’alumnat amb suport de: RTC (EMEE FATIMA) Programa específic de suport a l’alumnat amb TEA escolaritzat en centres ordinaris (EEE Crespinell). Escolarització compartida en una UEC (MAIN o MAPA) o en una EEE. Coordinació amb els serveis específics del Departament d’Ensenyament que atenen alumnat en el centre: CREDA, CREDV, SEETDIC.

ACTUACIONS (4) Seguiment, a criteri de l’EAP, i d’acord amb el centre, de determinats alumnes amb dictamen. Col·laboració en l’actualització del full del pla de centre, referent a lumnat amb nee, amb dictamen o informe de neescd. Traspàs d’informació, després de la matrícula, sobre l’alumnat amb dictamen que s’escolaritza a P3 o altres nivells.

ACTUACIONS (5) Col·laboració en la gestió de les demandes d’ajuts MEC “Solicitud de ayuda para alumnado con necesidad específica de apoyo educativo”. Atenció de les demandes de la Comissió de garanties d’admissió, motivades per: Canvi de centre a mig curs, per circumstàncies excepcionals Inhabilitació d’un/a alumne/a. Assessorament, seguiment i orientació a l’alumnat i famílies de les dues USEE de l’Escola Pia (únic centre concertat que disposa d’aquest recurs).

Full de demanda

3. PROTOCOL DE SOL·LICITUD D’INTERVENCIÓ DE L’EAP. DEMANDA D’INTERVENCIÓ .Es tramet via correu electrònic a la inspecció.( inspeccio_vall.educacio@gencat.cat ). Especificant ASSUMPTE : FULL DEMANDA D’INTERVENCIÓ EAP TERRASSA ADREÇAT A : ROSA MARIA CALMET INSPECTOR/A COORDINADOR DE L’EAP comunica EAP INTERVENCIÓ DEL PSICOPEDAGOG/A INSPECTOR/A DEL CENTRE

4. SERVEIS EXTERNS PER A L’ATENCIÓ D’ALUMNES AMB NECESSITATS EDUCATIVES ESPECIALS LOGOPEDIA. Adreçat als alumnes amb discapacitat auditiva.   FISIOTERAPIA. Adreçat als alumnes amb discapacitat motriu. RTC. Recurs per alumnes amb trastorns greus de la conducta amb diagnòstic i seguiment del CSMIJ. MAIN. Recurs per alumnes d’ESO majors de 14 anys amb alteracions de conducta. Escolarització compartida amb el centre ordinari de procedència. Segueixen un currículum adaptat. MAPA. Recurs per alumnes d’ESO majors de 14 anys amb alteracions greus de la personalitat. Escolarització compartida amb el centre ordinari de procedència ( en els casos que sigui possible). Segueixen un currículum adaptat i atenció psicològica. USEE. Recurs ubicat en un centre ordinari per atendre alumnes amb nee greus i permanents, susceptibles de ser escolaritzats a un centre específic. Per accedir a qualsevol d’aquests recursos ha d’haver-hi l’informe de l’EAP.